Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 15:42
Mijn vraag:
Ik heb toen ik mijn nieuwe telefoon kreeg een Gmail account aangemaakt en heb mijn Hotmail/Microsoft account gebruikt om van daaruit de contacten naar de telefoon te importeren.
In de veronderstelling Google Agenda via het Gmail account werkt (was ook nog leeg ondanks import vanuit hotmail) heb ik in de tussentijd de agenda redelijk gevuld.

Afgelopen zondag waren plots de helft van mijn contacten en alle agenda items verdwenen. Als ik bij mijn accounts keek viel mij op dat er geen Microsoft account meer tussenstond en een optie om een dergelijk account uberhaubt toe te voegen leek compleet te ontbreken.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet er iemand een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Android 6.0 op een Moto X Force.
Gmail, Google Agenda en Hotmail/Microsoft account (mail koppel ik via de TypeApp).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Toevallig heb ik eind vorige week de Exchange Services uitgeschakeld omdat deze absurd veel data en batterij verbruikt, ondanks de wijziging kwam de mail wel gewoon netjes binnen. Vanwege mijn probleem heb ik deze weer ingeschakeld maar zonder enig resultaat.
Nu heb ik het contacten probleem al verholpen (work around) door mijn Gmail en Hotmail accounts te koppelen en vanuit mijn Gmail alles in te laden.
Echter is mijn agenda nog helemaal leeg, via de opties in de agenda zou je een agenda moeten kunnen koppelen/synchroniseren maar dat veld is gewoon blanco bij mij.
Als ik een nieuw event aan probeer te maken krijg ik nu ook de melding dat er geen agenda's zijn gesynchroniseerd.

Met wat Google zoekwerk kom ik bijna alleen maar dingen tegen van of hele oude Android versies zoals 2.2 of instructies hoe het ingesteld moet worden maar dat lukt mij dus niet.

Alle reacties

• Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 15:42
Na veel moeite heb ik het synchronisatie probleem op kunnen lossen! Van mijn voormalige agenda ontbreekt echter nog elk spoor :(

Het was mij al opgevallen dat als je een nieuwe gebruiker toevoegd het synchroniseren weer werkt maar dan heb je wel een leeg profiel dus heb ik verder geknutseld en het volgende gevonden:

Oplossing synchronisatie probleem:
Ik heb bij Accounts mijn Google account verwijderd, hierna heb ik Google Calander geopend en deze gaf nu wel aan een account in te willen stellen, dit heb ik gedaan en na het voltooien zie ik plots onder de instellingen mijn account weer staan, tevens ook de agenda items die ik via de webbrowser heb ingevoerd.

Hoewel ik mijn agenda hier niet mee terug heb gekregen is het wel weer gelukt een account aan mijn agenda te koppelen en daarmee ook het synchroniseren weer in gang te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Cursed Guardian op 12-02-2016 09:12 ]