• ithachi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06-2020
Hoi allemaal ik kom hier om jullie om hulp te vragen omdat ik problemen heb met mijn 2 daagse nieuwe pc .Ik heb een black screen nadat ik de bios heb geupdate en ik kom niet in de bios hoe krijg ik mijn beeld weer terug ?
Ik heb geen externe video kaart ik gebruikte de intel 530 graphics omdat ik nog ff geen geld heb voor de gpu .op de Moederbord zat geen jumper op en er is geen knop om de bios te resetten. Ik heb de baterij eruitgehaald voor 10 min maar niets helpt .
De pc werkte prima ik zat zelfs films te kijken en nu is ie overleden .

Msi z170a krait gaming socket 1151
Intel i7 6700k
Fractal design 1000 watt psu
NZX Kraken 61
16 gb ddr Croshair Vengeance 2133 Mhz
Kingston SSD 120gb
Windows 10 pro 64 bit

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft

Verwijderd

Rechts naast de batterij zit een Clear CMOS jumper, de JBAT1.

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01 21:35
Probeer ook eens je bios terug te flashen als hij dit ondersteunt. (dualbios/backup)

• ithachi
Dat ondersteund hij niet die dual bios . Jumper zat niet op de Moederbord dus heb net eentje gekocht . Ik heb de jumper erop gezet voor 5 sec en dan eruit gehaald .pc opnieuw opgestart en dan nogsteeds zwarte beeld .ik heb gemerkt dat wanneer ik de aan en uit knoop inhoud om pc uit te zetten gaat de pc aan maar de NZXT kraken logo blijft groen branden en volgens mij moet hij ook uitgaan

• ithachi
Pc gaat uit bedoelde ik en dan blijft die NZX logo branden

Verwijderd

Dus na de update heeft het bord nog goed gewerkt?
Komt er ook geen cursor in beeld?
Zit de videokabel goed aangesloten, probeer eens een andere kabel, andere video-uitgang proberen.
Alle stekkers goed op het moederbord aangesloten en goed in het contact gedrukt ook die van de cpu?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 12:31
Probeer eens:
Stekker uit voeding (dus geen stroom op PC) -> Batterij uit mobo -> paar keer je aan knop indrukken (terwijl hij niet aan het stroom zit!) -> Batterij terug -> Stekker weer in voeding

Anders ben ik bang dat je BIOS update niet gelukt is...

Computer says no

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Zoals ik het begrijp is het scherm zwart na de biosupdate en heeft het systeem niet meer gewerkt. Het lijkt erop dat het bios verkeerd is geflasht.

Wat gebeurde er precies tijdens de update? Ooit een melding gehad dat de update geslaagd is en het systeem opnieuw opstart?
En welk bios is er gebruikt, weet je zeker dat dit de goede was?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Ik vermoed een corrupt bios, er is iets mis gegaan. De enige optie is een 'Blind flash' om je bios te recoveren. Stap 1 en 2 dien je op de laptop te doen of een andere pc.

Ik quote MSI hier even op de vraag hoe je je bios kan recoveren als de pc niet post.

https://service.msicomput...aqdetail.aspx?formid=3046
ANSWER
Your BIOS might need to be recovered if you experience the following symptoms:
- You recently updated the BIOS, but receive no post after the update.
- 2 or 4 short beeps on post.

You can attempt to recover the BIOS with the following method:
1. Download the BIOS for your motherboard from our website.

2. After downloading the BIOS, extract the BIOS file only to the ROOT directory of a FAT32 flash drive.

3. Disconnect any hard drives and DVD drives from the motherboard. Plug in your flash drive into a USB 2.0 rear port on your motherboard while it is powered off. Power on the system.

4. You should eventually get into the BIOS with limited options. If not, try another USB 2.0 port. Select the "Select one file to update BIOS" option (or "Select one file to update BIOS and ME" if it is available).

5. Select your flash drive.

6. Select the BIOS file you downloaded earlier.

7. The BIOS flash is now in progress. After it is complete, the BIOS has been successfully recovered.
Ik zie net dat er 3 verschillende z170a Krait Gaming versies zijn, controleer dus nog een keer heel goed welke versie je hebt voor het juiste bios!

https://www.msi.com/searc...it%20gaming%20/product/1/

PS, beetje offtopic, maar een 1000w CPU? Heb je die nieuw aangeschaft of kon je die uit een oudere build meenemen? Als je die nieuw hebt aangeschaft, wat ben je van plan??

[ Voor 14% gewijzigd door millman op 10-02-2016 13:53 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• ithachi
Sorry voor een late reactie, hij was aan het updaten tot het einde daarna ging hij opnieuw opstarten en sindsdien geen beeld meer gehad , ik heb geen foutmeldingen gehad . Deze heb ik geflasht
DownloadFAQAsk a QuestionCompatibilityWarrantySpecifications

BIOS Driver ManualUtility Quick Guide

TypeAMI BIOSLanguageEnglishRelease Date2016-01-24VersionA.7File Size6.38 MBFileDownloadDescription- Updated VBIOS and GOP Driver.
- Updated CPU Microcode.
- When USB and Audio controller are disabled and then system would not able to work properly .
- Improved memory compatibility

https://www.msi.com/produ...AIT-GAMING.html#down-bios

Dat batterij eruit halen en paar keer op de power knop drukken heb ik gedaan maar helaas geen beeld

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Met mijn methode zou je koeten recoveren.. Lees dus mijn post nog eens zorgvuldig door en voer die stappen stuk voor stuk.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• ithachi
Ik ben van plan om r9 fury x 2 te kopen wanneer hij uitkomt en anders nvidia pascal sli.plus oc van de cpu en gpu .ben nieuwe gaming pc aan het bouwen voor 4k gaming op 55 inch gaming monitor van wasabi mango die ik ga importeren vanuit zuid Korea.

• ithachi
Alle onderdelen zijn nieuw pas 4 dagen oud was ik vergeten te opschrijven milliam

• ithachi
Die bios flash wat je schreef heb ik al gedaan . Alle USB 2.0 porten gebruikt maar ik krijg geen beeld ook geen melding op het scherm van geen signaal. Hij is eigenlijk ook niet zo helemaal zwart het lijkt alsof een beetje licht is in de background alleen er komt niets tevoorschijn .
Pagina: 1