Toon posts:

Uitbreiding SSD in Windows 10 zorgt voor problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren mijn pc voorzien van een derde SSD, namelijk een Crucial BX200, 240GB (puur om games op te installeren en een kleine partitie voor foto's). Door

Ik heb hem op mijn 7e SATA poort geprikt en dit leek goed te gaan. In Disk Management (Win 10)heb ik 2 partities gemaakt en smel geformateerd.

Na de formatatie heb ik een map aangemaakt voor origin op 1 van de partities. Dit lukt ook, maar toen ik de map wilde toewijzen in Origin kon ik deze niet selecteren. In Windows verkenner verdween ook de schijfmapping, maar bleef wel de parititie zelf zichtbaar. De 2e partitie was nog zichtbaar en prima benaderbaar. Zodra ik de andere partitie benaderde liep het systeem vast.

Een reboot werkte prima, beide partities waren weer zichbaar maar na 20 seconden liep alles gewoon vast.

Wat heb ik al geprobeerd?

-Bios update (meest recente)
-Andere SATA poort geprobeerd

Allemaal geen resultaat. Ik heb niks veranderd aan AHCI of dergelijk, er waren immers al 2 werkende SSD's (Samsung Evo 840 / Kingston V300) in het systeem, RAID gebruik ik niet.

Specs:
i 3570K
ASRock Z77 Extreme 4
8GB geheugen
AMD Sapphire Tri-X Fury
Cosair RM 650i voeding

3x SATA SSD
3X SATA HDD
1X SATA DVD brander

Wie oh wie kan mij nog wat adviseren?

Alvast bedankt!
...

Alle reacties

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
BX200 in een andere pc proberen.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Verwijderd

Topicstarter
Normaal had ik dit gelijk gedaan, maar ik was blijkbaar iets te optimisch.... Door ruimte gebruikt heb ik hem met dubbelzijdig tape bevestigd (ja ik weet het, achteraf niet zo slim)..... Tevens heb ik geen 2e pc waar al een OS op draait.,

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Andere SATA (data en power) kabel proberen

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de andere SATA kabel kan ik inderdaad nog proberen, de voeding niet, omdat alles al in gebruik is....

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden, blijkt een issue te zijn met een aantal sata poorten die niet goed samenwerken met sommige SSD chipsets. Andere SATA poort geprobeerd die een andere chipset gebruikte, gaat nu goed.
Pagina: 1