De ideale cooler plaatsing?

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 11:00

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb een vraag over de luchstroom in de kast?

Links boven zit de mogelijkheid om coolers te plaatsen (2 stuks), dus met ventillatie roosters, en dus lucht van buiten!

Rechtsonder is dat ook, echter geen ventillatie rooster, dus lucht van binnen in de kast, maar dus wel voor de circulatie.

Verder zit er op de proc. ( amd athlon thundb 1,3 Ghz) een cooler, welke ben ik nog niet uit, wordt waarschijnlijk een Thermaltake super orb! als jullie hier nog een betere weten, graag!!!!

The question:
Is deze plaatsing van de ventilatoren goed voor een goede luchstroom in de kast, wat dus ook bijdraagt aan een betere prestatie van de proc. cooler? of moet je misschien gaten in de kast erbij boren?
Alle soorten ideeën en opmerkingen zijn welkom,

Thanx

Verwijderd

Dit zoals ik het heb. Voorin 1x sunon 12cm en achter in 2x 8cm. Voorin lucht van buiten naar binnen blazen en achter in het lucht weer buiten de kast laten blazen.
Op deze manier hou ik mijn kast op kamertemperatuur.

Als koeling voor je CPU zou ik geen ORB achtigen nemen. Dit zijn CORE-KILLERS. Ik zou zelf gaan voor een GLOBALWIN, COOLERMASTER of een ALPHA. Je moet zelf de afweging maken tussen zeer goede koeling en geluid.

suc9

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Orb's zijn geen core killers als je een beetje oplet, maar toch zou ik hem niet nemen omdat hij slecht koelt. Voor een duronnetje kan het nog wel maar een 1.33Ghz tbird krijg je niet echt koel met een orb.

:Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:45

Epsilon

ga gewoon ergens een fop32 (is een fop38 sink met een 4200rpm fan)halen/bestellen
deze is lekker stil en koelt ook nog best redelijk.
Of je koopt een fop38 waarvan je de fan op 7v van laat lopen.

Ik zal voor er allemaal rare (flame) reacties gaan komen ff itleggen waarom ik voor de fop32 heb gekozen. Heel simpel: omdat hij maar 70,- kost!!

Verwijderd

je bedoelt dus fans

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Ik zelf heb vier coolers in mijn Antec kast.

2x 80mm voor (naar binnen) / 2x 80mm achter (naar buiten).

+

1x 80mm in voeding (naar buiten logisch)

Deze Fans heb ik gehaald bij www.tweakshop.nl
Deze heten Enermax (zeker wel van gehoord)
Mij is verteld dat dit een hele goeie airflow is.

Ik zou zeggen probeer het zelf ook. :)

Grt Hennep ;)

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/cooler-10.html

Leuke cooler; hij komt begin vlgd week :P
bij mij.
Ook belangrijk is goede koele lucht van buiten aangevoerd (gat in kast?) recht op de cpu te blazen.

Verwijderd

Ik heb voorin 1 x 120mm Sunon Fan zitten en bovenin achter 1 x 120 Sunon Fan.. (allebei op 220)

Dit scheel zo'n 13 graden als ik ze aan zet

idle zo'n 38C en stressed 39 met fans aan

Verwijderd

ik zou de orbjes aanraden voor niet overclockers en best voor een PIII, ik heb een dual gigje runnen met een VP6, had ook best schrik om die dingen te gebruiken , je moet gewoon even zorgen dat je ze eerst wat 'los' maakt en het is ok , eropzetten is een piece of cake :O
Pagina: 1