Zeelandnet of KPN?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riepdiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:50
Goedemorgen mede Tweakers!

Ik heb pas een nieuwe woning en zit met het volgende dilemma: Ik moet een internet provider uitzoeken.

Nu gaat mijn voorkeur in eerste instantie uit naar alles in 1 van Zeelandnet, dit vanwege Kabel en snel internet (100mbits down, 10 mbits up. Echter heb ik voor het zelfde bedrag bij KPN een alles in 1 pakket met 60 mbit down en 6 mbit up. Een iets uitgebreider basis tv pakket en Spotify premium als extraatje.

Wat ook nog leuk mee genomen is, is dat ik bij KPN ook 5 euro korting zou kunnen krijgen op mijn mobiele telefonie abonnement bij KPN (mijn huidige mobiele telefonie provider) en dubbel zoveel data / minuten.

In theorie klinkt KPN dus erg aantrekkelijk, echter heb ik geen ervaring met internetboeren anders dan Zeelandnet.

Wat is jullie advies?

Beste antwoord (via riepdiep op 10-02-2016 10:50)

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04
riepdiep schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:26:
Jeroen bevestigd wel dat gene waar ik voor vrees.
en hoe coöperatief zal KPN hier in zijn?
Ik zou niet te bang zijn voor lage snelheden bij KPN, aan de hand van de gegevens die uit de Netco check komen is te zien dat er VVDSL beschikbaar is. Hierbij heeft KPN bij jou in de buurt een straatkast geupgrade en voorzien van glasvezel & actieve apparatuur. Hierdoor zijn flinke hogere snelheden mogelijk dan regulier DSL.

Nu zullen vooral de downloadsnelheden wel wat hoger liggen bij Zeelandnet, maar het is de vraag of je echt dat echt nodig hebt. Via KPN ga je in ieder geval wel de 75Mbit halen die de check aangeeft.
Voordeel van KPN is wel dat de uploadsnelheid in het geval van VVDSL wel een stuk hoger ligt, in de praktijk heeft het KPN 60/6 pakket snelheden van 70/30 over VVDSL.

Ik zou zelf dus wel KPN aanraden, zeker omdat je ook nog die extra's erbij krijgt, het is gewoon een veel completer product.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:28
Je kunt op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kijken wat beschikbaar is op je adres en welke snelheid je kunt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 18:51
Allereerst zou ik als ik jou was de postcodecheck invullen, zodat je weet wat de technische mogelijkheden zijn op je nieuwe adres. Wat is de uitkomst van bijv. deze postcodecheck: netco-fpi-info.fourstack.nl ?

Edit: iemand was me net voor...

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 10-02-2016 10:12 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riepdiep
Bedankt voor de link, erg handig!
Ik heb even gekeken en dit is de uitkomst:

Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): Mdb-AAE, Mdb-C
Internet Snelheid: 140 Mbit/s
iTV: 2 HD

Wat: FttH
Beschikbaar: Small red cross
Distributiepunt(en): -
Internet Snelheid: -
iTV: -

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 12 Mbit/s
VDSL2*: 75 Mbit/s
Bonding*: 140 Mbit/s

* ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.`

Ik heb overiges nog nooit van Bonding gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
dat zijn mooie snelheden. waar zit je? stad dorp?

ik zou dan zeker voor kpn gaan.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riepdiep
rand van de stad, maar ik heb lang geleden veel negatieve verhalen over ADSL gehoord.
Bijvoorbeeld beloofde snelheden die niet behaald worden.
Ik heb op moment nog zeelandnet en met 200mbit up krijg ik ook echt razend snel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28
Hier ervaringen met zowel KPN (buren waar ik de boel beheer) als Zeelandnet (heb ik zelf, Goes, postcode 4463). Puur op snelheid is er geen twijfel mogelijk: Zeelandnet.

De snelheid van KPN is bedroevend laag. Ze beloven max 60down/6up maar in werkelijkheid haalt de buurman 12down en 4up. Kom voor mijn werk veel bij mensen in Goes en omgeving en zie dit bijna overal terugkomen. Heb nu bij 1 of 2 huishoudens een KPN lijn gezien die in de praktijk ook maar in de buurt komt van de beloofde snelheid, maar in de meeste gevallen moet je blij zijn met 20down/4up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
bonding is vdsl maar dan 2 x dit is dus mogelijk bij jou en daar zou ik voor gaan. er zitten geen meerkosten aan qua abbo omdat je namelijk dat gewoon direct geleverd krijgt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Jeroen797 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:23:
Hier ervaringen met zowel KPN (buren waar ik de boel beheer) als Zeelandnet (heb ik zelf, Goes, postcode 4463). Puur op snelheid is er geen twijfel mogelijk: Zeelandnet.

De snelheid van KPN is bedroevend laag. Ze beloven max 60down/6up maar in werkelijkheid haalt de buurman 12down en 4up. Kom voor mijn werk veel bij mensen in Goes en omgeving en zie dit bijna overal terugkomen. Heb nu bij 1 of 2 huishoudens een KPN lijn gezien die in de praktijk ook maar in de buurt komt van de beloofde snelheid, maar in de meeste gevallen moet je blij zijn met 20down/4up.
als de snelheid zo laag is maar het abbo 60 dan MOET je kpn bellen want ze moeten de snelheid leveren die er stat. min een bepaald procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riepdiep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
heel. ik zou nooit twijfelen en voor kpn gaan. als je rand stad woont, woon je waarschijnlijk in nieuwbouw? bel kpn. anders pm me even je postcode dan kijk ik hoever je van een centrale zit. want daar heeft het mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28
rhos schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:24:
[...]

als de snelheid zo laag is maar het abbo 60 dan MOET je kpn bellen want ze moeten de snelheid leveren die er stat. min een bepaald procent.
Al vaak contact gehad met KPN wanneer ik bij klanten was met snelheidsproblemen (grote afwijkingen), maar er wordt vanuit KPN weinig aan gedaan. "We werken eraan" geven ze aan, maar dit hoor ik nu al 2 jaar. Adviseer zelf daarom altijd Zeelandnet.

Nadeel van zeelandnet vind ik de zeer kleine mailbox van @zeelandnet adressen (50Mb voor particulieren abonnementen), maar genoeg manieren om dit op te lossen mocht dit een probleem zijn (gmail met forward vanuit Zeelandnet),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik ervaar dit niet. er MOET een monteur komen en de moet kijken naar de mogelijkheden aangezien ze vanuit de wetgeving de snelheid moeten leveren. eerlijk over snelheid is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riepdiep
Hmm.. Dat zou je zeggen he!
Maar volgens mij is dat lang niet altijd het geval.
Zou zeelandnet de contract breuk boete betalen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
je kan dit gewoon eisen. maar pm me maar eens je postcode en huisnummer dan kijk ik naar de afstand dan weet ik zeker wat je snelheid zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Neem eens een kijkje in het grote xDSL-topic, er zijn genoeg mensen die wel hun snelheid halen.

En over ZeelandNet kan ik ook genoeg zeggen, ik heb 8 maanden als student met dial up mogen werken en een ADSL lijn als backup moeten nemen vanwege problemen met hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-07 19:28
Over het algemeen wordt de snelheid die wordt genoemd op de Fourstack site in de praktijk gehaald dus ik zou met een gerust hart KPN nemen!!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04
Ik zou niet te bang zijn voor lage snelheden bij KPN, aan de hand van de gegevens die uit de Netco check komen is te zien dat er VVDSL beschikbaar is. Hierbij heeft KPN bij jou in de buurt een straatkast geupgrade en voorzien van glasvezel & actieve apparatuur. Hierdoor zijn flinke hogere snelheden mogelijk dan regulier DSL.

Nu zullen vooral de downloadsnelheden wel wat hoger liggen bij Zeelandnet, maar het is de vraag of je echt dat echt nodig hebt. Via KPN ga je in ieder geval wel de 75Mbit halen die de check aangeeft.
Voordeel van KPN is wel dat de uploadsnelheid in het geval van VVDSL wel een stuk hoger ligt, in de praktijk heeft het KPN 60/6 pakket snelheden van 70/30 over VVDSL.

Ik zou zelf dus wel KPN aanraden, zeker omdat je ook nog die extra's erbij krijgt, het is gewoon een veel completer product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riepdiep
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal zeker het xDSL topic doornemen en KPN word na jullie reacties voor mij toch een stuk aantrekkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Kleine opmerking bij de Fourstack check: deze is vaak redelijk conservatief, de kans is dus groot dat je een stukje meer haalt dan die 75 Mbit per lijn. En zoals Prolution al zei, heb je bij KPN nu uploadsnelheden die worden gecapped op ~33Mbit, daar kan ZeelandNet met z'n huidige 10Mbit niet tegenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
precies. ik denk dat je een mooie lijn zal hebben. zeker omdat je op een buitenring zit en je woont echt ideaal vanaf dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riepdiep
nog een kleinigheidje, de nieuwsgroep server van KPN is wel een stuk minder dan dat van Zeelandnet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
nou ja ik zou altijd gaan voor een Sunny ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riepdiep
Hmja de kosten van een payserver haal ik er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecomm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2023
Dit topic is al oud, maar ik wil er toch nog even aan toevoegen dat Zeelandnet een gratis nieuwsserver heeft; highwinds.zeelandnet.nl
De retentie ligt tussen de 700 en 800 dagen. De downloadsnelheid is zo snel als je internetabo (en je pc e.d.) aan kan. Zeelandnet levert via de kabel daadwerkelijk de volledige snelheid die ze bij jouw internet-abo beloven; bij KPN haal je dat never nooit niet...
Bij het Superabo is er een downloadlimiet waarbij je gratis tot 250 GB/maand kunt downloaden en bij het Extreemabo is dat zelfs maandelijks tot 1 TB gratis. Je kunt tot 8 connecties instellen.
Pagina: 1