Mijn vraag
Hoe krijg ik mijn Windows/HDD weer aan de praat?
Relevante software en hardware die ik gebruikk
Ik heb 1 HDD, een Hitachi Deskstar 7K500 (500gb)
Ik leg in stappen uit wat ik met mijn pc hebb gedaan toen Windows/de HDD nog wel werkte:
1) ik zat een beetje te browsen, en kwam een filmpje tegen over hoe je een casefan-profile in moest stellen. En toen dacht ik: ik wil ook zoiets instellen (omdat ik in idle zo min mogelijk geluid wil)
2) Toen sloot ik de pc af
3) Daarna haalde ik de stekker van de voeding uit t stopcontact
4) ik deed mijn pc open
5) ik haalde de hdd uit de pc (om te kijken hoe stil de pc is zonder hdd). De sata (voeding en datakabel) waren uit de hdd gehaald.
6) toen startte ik mijn pc op, en omdat er geen hdd was, ging de pc direct naar de bios.
7) toen had ik een fanprofile aangemaakt (vanaf dat de cpu 42 graden word, gaan de fans pas aan)
ik sloot de pc af, haalde de stekker van de voeding eruit en plaatste de hdd weer terug.
9) ik deed de pc aan, en nadat de bios was geladen zag ik een scherm waarop stondt:
"Reboot en select a proper bootdevice". Hetzelfde scherm wat je krijgt als je nog geen os hebt...
Ik vind het maar vreemd, want voordat ik de fanprofiles wijzigde, werkte de hdd gewoon nog...
En de HDD wordt in de bios gewoon herkend (500.1gb , en de naam van de hdd)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb::
1) De boot-sequence aangepast
2) hdd in een andere sata-aansluiting gezet
Ik ga later vandaag de hdd in een andere pc zetten om te kijken of hij wel herkend wordt...
Als jullie zouden helpen, zou dat fijn zijn...
Hoe krijg ik mijn Windows/HDD weer aan de praat?
Relevante software en hardware die ik gebruikk
Ik heb 1 HDD, een Hitachi Deskstar 7K500 (500gb)
Ik leg in stappen uit wat ik met mijn pc hebb gedaan toen Windows/de HDD nog wel werkte:
1) ik zat een beetje te browsen, en kwam een filmpje tegen over hoe je een casefan-profile in moest stellen. En toen dacht ik: ik wil ook zoiets instellen (omdat ik in idle zo min mogelijk geluid wil)
2) Toen sloot ik de pc af
3) Daarna haalde ik de stekker van de voeding uit t stopcontact
4) ik deed mijn pc open
5) ik haalde de hdd uit de pc (om te kijken hoe stil de pc is zonder hdd). De sata (voeding en datakabel) waren uit de hdd gehaald.
6) toen startte ik mijn pc op, en omdat er geen hdd was, ging de pc direct naar de bios.
7) toen had ik een fanprofile aangemaakt (vanaf dat de cpu 42 graden word, gaan de fans pas aan)
9) ik deed de pc aan, en nadat de bios was geladen zag ik een scherm waarop stondt:
"Reboot en select a proper bootdevice". Hetzelfde scherm wat je krijgt als je nog geen os hebt...
Ik vind het maar vreemd, want voordat ik de fanprofiles wijzigde, werkte de hdd gewoon nog...
En de HDD wordt in de bios gewoon herkend (500.1gb , en de naam van de hdd)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb::
1) De boot-sequence aangepast
2) hdd in een andere sata-aansluiting gezet
Ik ga later vandaag de hdd in een andere pc zetten om te kijken of hij wel herkend wordt...
Als jullie zouden helpen, zou dat fijn zijn...
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ