Ik wil een andere provider, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecam
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 23:56
Binnenkort verloopt mijn tele2 glasvezel abonnement(na 2 lange jaren) en ik wil zo snel mogelijk weg bij de tele2.
Nu zit ik te denken aan xs4all(of een andere).
Welke provider ondersteund gamers het beste, ik speel veel op de pc, xbox360 en de xbox one, als ik van console wissel moet ik de nat settings ook steeds veranderen.
Dat komt omdat ik maar 1 console op open kan zetten en de anderen is dan dicht(strict) heeft bijvoorbeeld xs4all of een andere provider hier geen last van?
Ik heb niet super veel verstand van, dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Ik zoek dus een provider die niet potdicht zit(zoals bij tele2)
Ik niet veel hoef te klooien met nat setting.
En een provider die je ook echt helpt
En natuurlijk glasvezel.

Ik kan wel providers gaan bellen, maar ze beloven allemaal gouden bergen, zoals tele2(een hoop gedonder daar)
Maar ik hecht meer waarden aan de verhalen van de gebruikers en hun ervaringen wil horen.

Alvast bedankt..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 21:38
ecam schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:09:
Binnenkort verloopt mijn tele2 glasvezel abonnement(na 2 lange jaren) en ik wil zo snel mogelijk weg bij de tele2.
Nu zit ik te denken aan xs4all(of een andere).
Welke provider ondersteund gamers het beste, ik speel veel op de pc, xbox360 en de xbox one, als ik van console wissel moet ik de nat settings ook steeds veranderen.
Dat komt omdat ik maar 1 console op open kan zetten en de anderen is dan dicht(strict) heeft bijvoorbeeld xs4all of een andere provider hier geen last van?
Ik heb niet super veel verstand van, dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Ik niet veel hoef te klooien met nat setting.
En een provider die je ook echt helpt
En natuurlijk glasvezel.

Ik kan wel providers gaan bellen, maar ze beloven allemaal gouden bergen, zoals tele2(een hoop gedonder daar)
Maar ik hecht meer waarden aan de verhalen van de gebruikers en hun ervaringen wil horen.

Alvast bedankt..
toon volledige bericht
Je kan praktisch elke provider kiezen, UPnP aanzetten in de Router en klaar. Bij KPN ervaar ik geen problemen maar ook m'n vrienden met o.a. Telfort en Xs4all hebben geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb goede ervaringen met OnsBrabantNet (Alleen in Brabant) en Vodafone, deze bieden beide glasvezel aan. In mijn geval is Vodafone, met alleen internet, het goedkoopste.

Bij Vodafone wordt een draytek geleverd als router / modem. Bij OBN krijg je alleen een modem, waardoor je zelf een (goede) router kan aansluiten. Voor ervaringen van beide provides zou je deze topics door kunnen lezen: ON / OnsBrabantNet Deel III en Vodafone Thuis via Glasvezel

[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 10-02-2016 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws34
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-05 10:36
Onsbrabantnet zit niet alleen in Brabant.

Kijk op de homepage (linksonder) bij " alle gemeenten."

Prima provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Je zou ook hier even kunnen kijken: https://www.internetvergelijken.nl/

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-04 17:37
Controleer ook even welke provider bij jou thuis glasvezel kan leveren. https://www.eindelijkglasvezel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:37
Lastig een advies te geven zonder een postcode :)

Ook een belangrijk punt om te noemen is dat je mbt glasvezel niet dezelfde keuzes heb zoals je met ADSL aanbieders hebt... als er glasvezel te krijgen is dan heb je normaal gesproken maar de keuze uit 1 tot een klein handjevol aanbieders.

Maar over het algemeen om toch even een naam te noemen staat XS4all er toch wel om bekend dat ze een bovengemiddeld goede service hebben. Maar aan de andere kant als het gewoon goed werkt zal je de service van een provider ook niet vaak nodig hebben, ik zit bijvoorbeeld al jaren bij Ziggo en de kwaliteit van de service bij problemen wil nog wel eens erg van het niveau 'op je onderlip bijten' zijn. Maar in die 10/15 jaar dat ik er al zit heb ik misschien 2x echte problemen gehad en heeft alles verder altijd goed gewerkt... dus in de praktijk prima mee te leven.

[ Voor 33% gewijzigd door MicGlou op 10-02-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-05 14:04
Zelf heb ik hele goede ervaringen met KPN, bij problemen is dit binnen 1 dag opgelost.
Ik heb eerst ziggo gehad en daar kan ik wel een bom opgooien. (echter hebben die geen glasvezel dus die valt zowiezo af)

Mijn keuze naar KPN is omdat ik liever iets meer betaal voor een goede service dan te kiezen voor Telfort en als ik dan service nodig heb dat Telfort dan eerst bij KPN gaat aankloppen.
(gaat langere tijd overheen voordat ik een goede oplossing krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
ik ben ook fan van KPN, dit i.t.t. Telfort en Vodafone (Allen ervaring op Glas)

Experiabox van KPN is een prima ding en met gamen nog nooit tegen problemen aangelopen.

Bij Telfort vind ik de bijgeleverde hardware (TV box) echt een draconisch ding, de router vrij tragisch qua bereik, stabiliteit en snelheid.

Bij het aanleggen van Vodafone kwamen we er achter dat er, i.t.t. KPN niet simpelweg 1 kabel naar de zolder kon als wij daar bekabeld internet en TV wilden hebben. Beide signalen moesten over een eigen kabel gestuurd worden. Bij mijn eigen KPN aansluiting gaat de kabel vanaf de experia box naar een switch in de woonkamer waar de TV, TV Box en PS4 op zitten. in de Slaapkamer wissel ik de kabel af en toe om tussen de TV en de PS3.

Supportdesk van KPN is erg goed te noemen, meermaals contact opgenomen met hen omdat ik iets niet voor elkaar kreeg. Zodra ik uitleg wat ik al geprobeerd heb en wat ik denk dat de oplossing is, krijg ik ook direct alle medewerking.

(mijn oude modem / switch werkte niet in de woonkamer, binnen 24 uur had ik een switch van KPN die het wel deed. Ook wilde ik een experia box v9 ipv v8 ivm Wi-fi bereik, binnen 48 uur stond er iemand voor de deur om het om te ruilen)

Kortom, ik zou zo weer voor KPN gaan. Inmiddels ook een aantal mobiele abonnementen met 5 euro korting per maand en dubbele bundels waardoor ik ook daar een goeie deal heb. (ja, hier is zeker sprake van Vendor lock-in, maar ben erg tevreden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:21
Ik zit nu al sinds 2007 bij Ziggo, eerst bij KPN gezeten en ik moet zeggen. Het was alle twee gewoon prima. Ik ben ook geen user die veel vergt van zijn verbinding dat scheelt natuurlijk.

Bij Ziggo moet je niet voor de support gaan, dan kun je beter naar XS4all gaan. Wat misschien ook nog wel handig is om naar te kijken of dat je naar KPN toe kan gaan voor je mobiele telefoon? Als dat zo is dan zo u ik zeker voor KPN kiezen in verband met de combivoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:22
Ik zit bij Caiway glasvezel, maar ook deze levert in een beperkt gebied. Je zou even de postcode check kunnen doen: https://www.caiway.nl/site

Voordeel van deze provider is dat ze alleen de genexis modem leveren, je mag dus helemaal zelf kiezen welke router je wilt gebruiken (dat genexis modem doet niets anders dan internet doorschuiven)

Verder kan je met een klein beetje aanpassen bij de meeste glasvezel providers je eigen router gebruiken ipv de mee geleverde. ik zou dus eerder kijken naar de prijs/kwaliteit van de aangeboden diensten.

Xs4all die je zelf al aandraagt hoor ik alleen maar positieve verhalen over van familie en vrienden, ik vond ze helaas te duur met het aanbod en heb daarom niet voor ze gekozen. Maar als je dat geen bezwaar vindt kan ik ze zeker aanraden!

[ Voor 18% gewijzigd door Axewi op 10-02-2016 16:52 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb zelf hele goede ervaringen met XS4all, leveren IPV6 standaard doen niet moeilijk over het draaien van eigen services. Geven wat xtra diensten zoals een xs4all subdomein en toegang tot hun (experimental) nntp server. Ik heb het traagste glasvezel abbonement 20d/30up en de setopboxen die erbij zitten hebben standaard de opnemen en pauzeren feature geactiveerd staan. Als ik ergens over zou moeten klagen dan is het die 7490 fritzbox router, het is een top apparaat zonder omkijken naar maar het wireless gedeelte is echt ruk. Mocht je vragen hebben dan kan je altijd terecht in de dedicated draadjes van de ISP providers hier ..

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecam
Bedankt voor de hulp, ik vind Xs4all ook duur 500 mb 83 euro, maar 100 mb is ook goed iets van 73 euro.
De postcode check bij Xs4all werkt even niet, maar het kon gewoon bij een eerdere check.
Ik woon in Wijchen, en ze hebben in heel Wijchen glasvezel aangelegd.
En ze hebben nu een mooie actie, bij Xs4all ik hoop dat ze die over 2 maanden nog hebben.

Mijn vader heeft kpn, en toch heeft hij wel eens gedonder, hij heeft nu een experia box, waar ik slechte dingen over gehoord heb, even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:04
ecam schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:37:
Bedankt voor de hulp, ik vind Xs4all ook duur 500 mb 83 euro, maar 100 mb is ook goed iets van 73 euro.
De postcode check bij Xs4all werkt even niet, maar het kon gewoon bij een eerdere check.
Ik woon in Wijchen, en ze hebben in heel Wijchen glasvezel aangelegd.
En ze hebben nu een mooie actie, bij Xs4all ik hoop dat ze die over 2 maanden nog hebben.

Mijn vader heeft kpn, en toch heeft hij wel eens gedonder, hij heeft nu een experia box, waar ik slechte dingen over gehoord heb, even afwachten dus.
Welke box? En gedonder mbt wifi oid neem ik aan dan?
Ik bedoel elke provider heeft voor/nadelen. En elke provider heeft klanten die tevreden zijn en sommige minder. Dat hou je toch. En daarin moet je toch je eigen keuze maken. Bijpassend bij je wensen, wat je wil in je pakket etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Dat ligt aan je modem en niet aan de provider.

Wellicht moet je gewoon die Tele2 modem router laten bridgen of kan je dat zelf en zelf er een goeie router aan plakken. Dan overstappen naar een duurdere provider. Dat geld wat je bespaard stop je gewoon in een goeie router.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:39
ecam waar zit je?

In bepaalde regio's heb je 1Gbps glas voor 30,40 per maand van tweak.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 16:35
Bij xs4all krijg je de o zo fijne fritzbox

En prima service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecam
lSltAlKeR schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:58:
[...]

Dat ligt aan je modem en niet aan de provider.

Wellicht moet je gewoon die Tele2 modem router laten bridgen of kan je dat zelf en zelf er een goeie router aan plakken. Dan overstappen naar een duurdere provider. Dat geld wat je bespaard stop je gewoon in een goeie router.
Jij hebt vast geen glasvezel bij tele2 :'(

En ik zit in wijchen 6605 postcode regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mission schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:09:
Bij xs4all krijg je de o zo fijne fritzbox
Reden om ze over te slaan idd.

Plus XS4ALL is schreeuwend duur.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 16:35
CyBeR schreef op zondag 14 februari 2016 @ 04:31:
[...]

Ik heb anders geen problemen met de fritzbox en gebruik ze al jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

ecam schreef op zondag 14 februari 2016 @ 04:24:
[...]

Jij hebt vast geen glasvezel bij tele2 :'(
Klopt, maar wat gaat er niet goed dan? Denk dat de problemen gewoon komen die jij ervaart door een verkeerd geconfigureerde modem router.... precies hetzelfde verhaal als de onkunde dat iemand niet een fritzbox kan configureren bij xs4all. Dus overstappen heeft weinig zin denk ik in jou geval.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:04
Geen enkele ISP ondersteunt overigens gamers.
Kijkend naar KPN : http://kpn-customer.custh.../answers/detail/a_id/7259

Is wel handig om uit te voeren, maar als er problemen zijn met je PS/xbox oid hoef je niet bij je ISP aan te kloppen. Als er problemen in het algemeen met internet zijn, dan uiteraard wel.

Overigens als je jezelf een beetje inleest, dan weet je dat bij elke ISP je zowat dingen moet aanpassen om NAT type open te houden. Dit is meestal wel mogelijk maar verschilt per ISP. Idem voor dichttimmeren. Je zult zelf moeite moeten doen om het allemaal te laten werken, het is geen plug & play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 18:15

.je

KPN is ruk. Hun experia box kan geen UDP traffic aan. Bij een beetje verkeer vult het geheugen zich en heb je een spontane experia-reboot. Erg leuk voor je internet toegang...

Helpdesk kan je niet helpen, ze hebben geen admin account om de modem aan te passen. Poging tot aanpassen zelf leidt tot afsluiten internet...

[ Voor 29% gewijzigd door .je op 14-02-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Heren in de reacties, even aan de orde:
Dat komt omdat ik maar 1 console op open kan zetten en de anderen is dan dicht(strict)
heeft bijvoorbeeld xs4all of een andere provider hier geen last van?
In welk universum gaat een andere provider hier een oplossing aan bieden? Dit klinkt in mijn optiek meer iets als een portforwarding verhaal dan een 'provider probleem' of het gemis van een goede router :?

Gewoon zomaar een brainfart hier hoor :Y)

Aan de TS; ik heb geen flauw idee welke apparatuur Tele2 heeft aangeleverd, maar het settings veranderen van open naar dicht/strict klinkt alsof je elke keer je console/PC aan wijst alszijde een DMZ destination. Misschien zou het verdiepen in deze zaken iets meer verduidelijken dan gewoon een andere provider kiezen, want verhuizen van provider zou niet per definitie je probleem kunnen oplossen als ik het zo lees.

Ik zit hier op een caiway glasvezel verbinding, met een R7000 Nighthawk router, nergens problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dit is provider onafhankelijk en heeft niks met Tele2 te maken maar meer met de oplossing. XBOX, XBone, PC hebben allemaal geen statische RNAT nodig om te werken. Ik weet niet waarom je dat in moet stellen maar het beste is gewoon helemaal geen RNAT te doen op je router, mits je natuurlijk een server draait.

Wanneer je wel RNAT wilt, bijvoorbeeld om er voor te zorgen dat je bij sommige games sneller gekozen wordt als "game host" zoals bijvoorbeeld BO2 en dergelijke dan moet je gewoon UPNP in de router aanzetten.

UPNP werkt als een trein bij alle providers en is een open standaard voor dit soort dingen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecam
lSltAlKeR schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:12:
[...]

Klopt, maar wat gaat er niet goed dan? Denk dat de problemen gewoon komen die jij ervaart door een verkeerd geconfigureerde modem router.... precies hetzelfde verhaal als de onkunde dat iemand niet een fritzbox kan configureren bij xs4all. Dus overstappen heeft weinig zin denk ik in jou geval.
Nee is geen onkunde van mij kan, is onkunde aan mij kant, ik kan heel goed nat settings en zo instellen.
Maar je kan gewoon bijna niks met dit modem.
Daarbij tele2 ondersteund je niet je met modem staat gewoon op hun forem, neem er maar eens een kijkje zou ik zeggen.

Upnp staat gewoon open, mijn xbox one ook, maar als ik op de 360 wil spelen moet ik de nat settings terug zetten, omdat die dan weer op strickt staat, zeg me niet dat dit normaal is, waarom heb ik er dan last van en de anderen met wie ik speel niet, nadat ik bij hun de upnp heb open gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door ecam op 15-02-2016 07:22 . Reden: had meerdere reacties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:01
CyBeR schreef op zondag 14 februari 2016 @ 04:31:
[...]

XS4ALL staat het je wel toe een eigen router in te zetten. OK, ze supporten het niet actief maar mag en kan wel. Hier heeft de Fritzbox maar 5 minuten aangesloten gezeten om vervolgens plaats te maken voor de Asus router die ik al had. En dat werkt top. En ja, misschien vrij prijzig maar wel veel waar voor je geld. Zelden storing, goede support en leveren op consumentenlijnen een hoop diensten waar je normaal een zakelijke voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecam
ShitHappens schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:18:
[...]

XS4ALL staat het je wel toe een eigen router in te zetten. OK, ze supporten het niet actief maar mag en kan wel. Hier heeft de Fritzbox maar 5 minuten aangesloten gezeten om vervolgens plaats te maken voor de Asus router die ik al had. En dat werkt top. En ja, misschien vrij prijzig maar wel veel waar voor je geld. Zelden storing, goede support en leveren op consumentenlijnen een hoop diensten waar je normaal een zakelijke voor nodig hebt.
welke Asus router heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ShitHappens schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:18:
[...]

XS4ALL staat het je wel toe een eigen router in te zetten.
Dat is waar, maar dat geldt voor alle DSL-aanbieders anders dan Tele2 (waar 't om de een of andere reden niet zomaar mogelijk lijkt te zijn).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ecam
Wim-Bart schreef op maandag 15 februari 2016 @ 00:13:
[...]

Dit is provider onafhankelijk en heeft niks met Tele2 te maken maar meer met de oplossing. XBOX, XBone, PC hebben allemaal geen statische RNAT nodig om te werken. Ik weet niet waarom je dat in moet stellen maar het beste is gewoon helemaal geen RNAT te doen op je router, mits je natuurlijk een server draait.

Wanneer je wel RNAT wilt, bijvoorbeeld om er voor te zorgen dat je bij sommige games sneller gekozen wordt als "game host" zoals bijvoorbeeld BO2 en dergelijke dan moet je gewoon UPNP in de router aanzetten.

UPNP werkt als een trein bij alle providers en is een open standaard voor dit soort dingen.
Ik heb het allemaal een tijdje laten bezinken, ik had immers de xbox op open gekregen in plaats van strikt door de xbox in de router (ik ken al die afkortingen en krachtermen niet)in home network>devices het public address toe te wijzen, maar dat kan maar met 1 ip dus ik kan maar 1 computer of xbox open zetten.

UpNp stond altijd gewoon aangevinkt maar werkt bij tele2 gewoon niet, en ik sta op het punt over te stappen naar Xs4all maar die is wel even 20 euro duurder voor dezelfde snelheid.
Als vrienden bij mij op bezoek komen en die nemen dan hun pc of xbox mee, dan zijn er regelmatig problemen omdat hun xbox/pc op strikt staat.
Heel vervelend.

En wat ik misschien even had moeten vermelden was dat tele2 gebruik maakt van Technicolor TG789vn v3
waar als ik de gebruiksaanwijzing op google opzoek en zoals ik al eerder aangaf is dat ik bij tele2 in de Technicolor TG789vn v3 een hoop dingen mis, bijvoorbeeld dat ik de xbox een eigen ip geef gaat niet, het is echt een ding voor kleuters, nou past dat wel bij tele2 want ze gedragen zich daar ook een beetje erg naar.
Pagina: 1