Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 Laptops - 700 Euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11 20:50
Mede-Tweakers,

Ik ben opzoek naar 2 laptops, samen voor 700 euro. De eerste is een budget en dus een kleintje. De tweede het liefst groter en dus ook zwaardere hardware. Het viel me trouwens op dat de meest recente laptop BBG best raar is opgesteld in het budget segment.

Laptop 1:
- Compact
- Niet te zwaar
- CD-speler niet per se nodig.
- Power > scherm

Laptop 2:
- Groter scherm
- Sneller
- CD-speler niet per se nodig.
- Power > scherm, maar wel een redelijke resolutie.
Zelf heb ik deze 2 gevonden op Coolblue, maar mag ook op andere websites. Hoor graag wat jullie ervan vinden. Iemand misschien nog suggesties? Ze moeten op zeer korte termijn aangeschaft worden, dus excuses voor de gehaaste post. :p

- pricewatch: Acer Aspire ES1-331-C6Q2
pricewatch: Acer Aspire ES1-521-83ZG

Coolblue links:
- ACER ASPIRE ES1-331-C6Q2
- ACER ASPIRE ES1-521-83ZG

[ Voor 5% gewijzigd door SleepyPanda op 09-02-2016 23:43 ]

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat wil je uiteindelijk gaan doen met de laptops? :) Ik denk dat dat ook geen onbelangrijke vraag is. ;) Die overigens ook specifiek vermeld staat in het template die je weg gehaald hebt.

Ik ben het overigens wel met je eens, dat de LBBG eigenlijk maar lastig te lezen is en meer lijkt op een review van een laptop binnen een bepaald budget met in het kort wat alternatieven.

• SleepyPanda
CptChaos schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:55:
Wat wil je uiteindelijk gaan doen met de laptops? :) Ik denk dat dat ook geen onbelangrijke vraag is. ;) Die overigens ook specifiek vermeld staat in het template die je weg gehaald hebt.

Ik ben het overigens wel met je eens, dat de LBBG eigenlijk maar lastig te lezen is en meer lijkt op een review van een laptop binnen een bepaald budget met in het kort wat alternatieven.
Hm, ja. Ging ervan uit dat het voor zichzelf sprak, maar het is wel handig inderdaad.

- Word, Powerpoint & Excel.
- Draadloos internetten en e-mailen.
- Films en YouTube-video's bekijken.

Zeker! Het budget gedeelte komt ook erg tekort, maar het is niet anders. :p

[ Voor 5% gewijzigd door SleepyPanda op 10-02-2016 00:17 ]

• SleepyPanda
Nog even een duidelijker lijstje:

ACER ASPIRE ES1-331-C6Q2
CPU: Intel Celeron N3050 (Dual core @ 1.6GHz met 2.16 Ghz turbo)
GPU: Onboard
RAM: 2GB
Beeld: 13,3 inch (1366 x 768)
Opslag: SSD (uitbreidbaar)
Voor 279,-

En:

Acer Aspire ES1-521-83ZG
CPU: AMD A8 6410 (Quad core @ 2Ghz met 2.4Ghz turbo)
GPU: AMD Radeon R5
RAM: 8GB
Beeld: 15,6 (1366 x 768)
Opslag: HDD

Voor 399,-

Kan in de Pricewatch eigenlijk niets beters voor dat geld vinden. Misschien zie ik nog iets over het hoofd? Opslag is trouwens geen issue.

EDIT: Heb deze ook nog gevonden:

pricewatch: Dell Inspiron 15 3552
CPU: Intel Pentium N3700 (Quad core 2.4 Ghz turbo)
GPU: Onboard
RAM: 4GB
Beeld: 15,6 (1.366 x 768)
Opslag: 500GB (HDD)

Voor € 369

De Dell Inspiron is toch een duidelijke winnaar?

[ Voor 24% gewijzigd door SleepyPanda op 10-02-2016 15:15 ]

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Just asking, waarom 2 laptops?
Overigens, je 1e keuze lijkt mij persoonlijk niet ideaal.. Een celeron processor met maar 2GB geheugen.. Al zul je de laptop enkel voor word/youtube/surfen gebruiken zal dit best 'traag' gaan..

Ik zou op zijn minst kijken naar een i3.

Met AMD heb ik verder geen ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door beyazz06 op 10-02-2016 15:19 ]

• SleepyPanda
beyazz06 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:19:
Just asking, waarom 2 laptops?
Overigens, je 1e keuze lijkt mij persoonlijk niet ideaal.. Een celeron processor met maar 2GB geheugen.. Al zul je de laptop enkel voor word/youtube/surfen gebruiken zal dit best 'traag' gaan..

Ik zou op zijn minst kijken naar een i3.

Met AMD heb ik verder geen ervaring.
Omdat niet 1. :p

Zonder grappen, vaak wordt hier inderdaad aangeraden om 1 goede te nemen, maar hier is het van belang dat het 2 aparte zijn. Het liefst 1 compacte en 1 iets grotere, maar 2 dezelfde kan ook nog. Vandaar ook ongeveer de budget verdeling van 1/3 en 2/3. :)

2 Laptops van beide 400 euro is echt de absolute max.

Zoiets als dit: pricewatch: HP 250 G4 N1A18EA

[ Voor 7% gewijzigd door SleepyPanda op 10-02-2016 15:35 ]

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
SleepyPanda schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:33:
[...]

Omdat niet 1. :p

Zonder grappen, vaak wordt hier inderdaad aangeraden om 1 goede te nemen, maar hier is het van belang dat het 2 aparte zijn. Het liefst 1 compacte en 1 iets grotere, maar 2 dezelfde kan ook nog. Vandaar ook ongeveer de budget verdeling van 1/3 en 2/3. :)

2 Laptops van beide 400 euro is echt de absolute max.

Zoiets als dit: pricewatch: HP 250 G4 N1A18EA
Lijkt me een prima keuze! Indien je overigens de hdd -wellicht in de toekomst- vervangt met een SSD zal de laptop als een trein gaan =] :9

* edit

Ik bedacht me zojuist dat ik vorig jaar een laptop voor schoonouders heb gekocht van medetweaker W.Suijker , ben dus even wezen kijken of hij nog wat heeft staan en zie dat hij twee laptops heeft staan wat wellicht interessant voor je kan zijn:

V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad S410p i5 4200u
V&A aangeboden: Lenovo Flex 2 14 Full HD Touchscreen NIEUWSTAAT

ps. Voor me schoonpa heb ik de Flex 2 gekocht, welke tot heden zeer tevreden is.

[ Voor 32% gewijzigd door beyazz06 op 10-02-2016 17:01 ]

• SleepyPanda
beyazz06 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:53:
[...]

Lijkt me een prima keuze! Indien je overigens de hdd -wellicht in de toekomst- vervangt met een SSD zal de laptop als een trein gaan =] :9

* edit

Ik bedacht me zojuist dat ik vorig jaar een laptop voor schoonouders heb gekocht van medetweaker W.Suijker , ben dus even wezen kijken of hij nog wat heeft staan en zie dat hij twee laptops heeft staan wat wellicht interessant voor je kan zijn:

V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad S410p i5 4200u
V&A aangeboden: Lenovo Flex 2 14 Full HD Touchscreen NIEUWSTAAT

ps. Voor me schoonpa heb ik de Flex 2 gekocht, welke tot heden zeer tevreden is.
Zijn mooie dingen die 2! Toch liever niet 2e hands. Duurt ook weer langer.

Heb de afgelopen uren 50+ laptops bekeken en twijfel nu echt tussen deze 2:

pricewatch: HP 250 G4 N1A18EA
pricewatch: HP Pavilion 17-g150nd

i3 is mooi, maar de AMD is ook wat. Denk dat het die 2 maar gaan worden. 15 en 17 inch. Tenzij eentje echt veel beter is dan de ander... :p

Edit: Blijkt dus dat de i3 echt veel sneller is...

[ Voor 5% gewijzigd door SleepyPanda op 10-02-2016 17:36 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica