• xdbullit
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
hallo,

Ik heb de MSI r9 290 4gb al 1,5 jaar. Na 1 jaar vertoonde die al wat kuren maar vandaag gebeurde dit dus:
http://i.imgur.com/vWFxGCz.jpg
http://i.imgur.com/1TlKroj.jpg

Op de site van msi staat dat de kaart bij gaming en slechte conditie 10 jaar mee kan gaan.

Het lijkt mij dat deze kaart dood is.
Zou dit misschien te maken hebben met de hoeveelheid stof? zo ja hoe is dit op te lossen.
http://i.imgur.com/5ooM1DM.jpg
Of kan ik beter geen moeite doen en gelijk garantie halen.

MvG,

xdbullit

[ Voor 10% gewijzigd door xdbullit op 09-02-2016 23:36 ]

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 23:16
Welke voeding heb je in je systeem?

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-01 21:17
Het lijkt mij een gevalletje garantie, maar kun je wel gewoon gamen zonder probleem? En wat is de temperatuur van de kaart tijdens het gamen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:42

MsG

Forumzwerver

Je kan hem voor de zekerheid nog even schoonspuiten met een busje perslucht. Bij de action kosten die 3 euro. Maar het ziet er wel redelijk definitief uit. Als je de ventilator snelheid omhoog schroeft gaat het niet beter? Of de BIOS switch gebruikt om eens te kijken of hij dan wel goed gaat?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:01
Waarschijnlijk hebben je Vrm's het begeven. 10 jaar garantie is echt onzin. Helemaal met deze kaart. Het nadeel v.d. MSI versie is dat ze matig gekoelde vrm's hebben en met zo'n stroom slurpende kaart is dit eigenlijk on misbaar. De kaart is zeker stuk en ik zou hem gewoon RMA sturen!

• xdbullit
mijn voeding heeft 750 watt.

Met het gamen had ik de laatste tijd ook al problemen, lichtere spellen moest ik met vsync spelen, want anders ging het stutteren met bijv. 70 fps. Met zwaardere spellen had het al moeite na een tijd.

Temparatuur van de kaart is tijdens het gamen 94 graden, ja dat is hoog maar ik las op internet dat veel mensen die temparatuur hadden.

Als ik de ventilator snelheid opschroef met msi afterburner geeft het niet echt verschil.

Denk dat ik het inderdaad maar terug moet sturen.

bedankt voor de reacties ;)

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-01 19:57
xdbullit schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:40:
mijn voeding heeft 750 watt.

Met het gamen had ik de laatste tijd ook al problemen, lichtere spellen moest ik met vsync spelen, want anders ging het stutteren met bijv. 70 fps. Met zwaardere spellen had het al moeite na een tijd.

Temparatuur van de kaart is tijdens het gamen 94 graden, ja dat is hoog maar ik las op internet dat veel mensen die temparatuur hadden.

Als ik de ventilator snelheid opschroef met msi afterburner geeft het niet echt verschil.

Denk dat ik het inderdaad maar terug moet sturen.

bedankt voor de reacties ;)
RMA is hier de beste oplossing. Het ging volgens mij niet om de hoeveelheid wat maar eerder de kwaliteit van je voeding.

• xdbullit
All0The0Web schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:16:
[...]

RMA is hier de beste oplossing. Het ging volgens mij niet om de hoeveelheid wat maar eerder de kwaliteit van je voeding.
oh sorry 8)7

Mijn voeding is CooMas Silent Pro MII 720W ATX23

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-01 19:57
xdbullit schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:42:
[...]

oh sorry 8)7

Mijn voeding is CooMas Silent Pro MII 720W ATX23
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M2 720W

Ik neem aan dat je deze bedoeld. CoolerMaster heeft over het algemeen wel goede voedingen waardoor dit waarschijnlijk niet de oorzaak zal zijn van je defecte videokaart.

Even contact opnemen met de (web)winkel en hopelijk heb je snel een vervangen videokaart :+
Pagina: 1