Ik moet een desktopje bouwen voor schoonmoeders. Serieuze fotografie hobby. Er wordt buiten verwachting veel geshopt en dit gebeurd momenteel op een nog niet eens 1jr oude laptop. i5 8GBram geen SSD. Significant lager geklokt dan de desktop varianten en.. kortom huilen met de pet op.
Echt een drama en vooral verkeerde aankoop.
affijn de keuze is gevallen op deze iMac. Mede omdat deze op cameranu.nl wordt aangeboden. Ik heb uitgelegd dat dit niet per definitie betekend dat dit dan automatisch een monstermachine is voor de uit te voeren werkzaamheden. Wel heeft ze de lokale applestore bezocht en verliefd op het 4K retina scherm. Of ik er iets vergelijkbaar vervangends van kan maken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop! En dan vooral heel veel fotobewerking.
Overige bezigheden van browsen tot office en administratie. niks syteembelastends.
Er wordt niet op dit systeem gegamed! met uitzondering van browsergames.
Wat mag het systeem gaan kosten?
de iMac kost bij cameranu 1700 euro. Dat is wel een maximaal uitgangspunt. Er wordt al wel wat van uit gegaan dat een win. desktop iets goedkoper kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Komt van laptop dus geen! (tobo en muis erg persoonlijk en laat ik haar zelf uitkiezen, suggesties dan ook niet nodig)
wel een 2TB schijfje die ik hier zelf over heb!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I5 cpu, 4k display, 16GB ram.
gpu???
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
amd komt er niet in! (op zoek naar stil en koel)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
systeem moet bovenal stil zijn. natuurlijk voldoende koelen.
zuinig als het kan, niet noodzakelijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zit voornamelijk met het 4k display te stoeien. Is het verstandig een gpu in dit systeem te plaatsen? kan dit nog op de igpu? of is dat een nogo?
Welke klasse gpu moet ik evt naar kijken? 950? 960?
Er wordt met win10 gewerkt (licentie aanwezig) ik neem aan dat een nieuw os als win10 klaar is voor 4k en dat dit allemaal goed werkt op 4k met evt scaling etc
Voor het gemak en prijsindicatie heb ik eerst een 960 in het lijstje gezet!
Zijn er overige op of aanmerkingen? zie ik iets over het hoofd of juist niet?
bedankt voor de genomen moeite!
Echt een drama en vooral verkeerde aankoop.
affijn de keuze is gevallen op deze iMac. Mede omdat deze op cameranu.nl wordt aangeboden. Ik heb uitgelegd dat dit niet per definitie betekend dat dit dan automatisch een monstermachine is voor de uit te voeren werkzaamheden. Wel heeft ze de lokale applestore bezocht en verliefd op het 4K retina scherm. Of ik er iets vergelijkbaar vervangends van kan maken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop! En dan vooral heel veel fotobewerking.
Overige bezigheden van browsen tot office en administratie. niks syteembelastends.
Er wordt niet op dit systeem gegamed! met uitzondering van browsergames.
Wat mag het systeem gaan kosten?
de iMac kost bij cameranu 1700 euro. Dat is wel een maximaal uitgangspunt. Er wordt al wel wat van uit gegaan dat een win. desktop iets goedkoper kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Komt van laptop dus geen! (tobo en muis erg persoonlijk en laat ik haar zelf uitkiezen, suggesties dan ook niet nodig)
wel een 2TB schijfje die ik hier zelf over heb!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I5 cpu, 4k display, 16GB ram.
gpu???
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
amd komt er niet in! (op zoek naar stil en koel)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
systeem moet bovenal stil zijn. natuurlijk voldoende koelen.
zuinig als het kan, niet noodzakelijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zit voornamelijk met het 4k display te stoeien. Is het verstandig een gpu in dit systeem te plaatsen? kan dit nog op de igpu? of is dat een nogo?
Welke klasse gpu moet ik evt naar kijken? 950? 960?
Er wordt met win10 gewerkt (licentie aanwezig) ik neem aan dat een nieuw os als win10 klaar is voor 4k en dat dit allemaal goed werkt op 4k met evt scaling etc
Voor het gemak en prijsindicatie heb ik eerst een 960 in het lijstje gezet!
Zijn er overige op of aanmerkingen? zie ik iets over het hoofd of juist niet?
bedankt voor de genomen moeite!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 229,95 | € 229,95 |
| 1 | Asus B150-PRO | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G | € 175,95 | € 175,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Dell P2415Q Zwart | € 446,90 | € 446,90 |
| 1 | Scythe Kotetsu | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 165,95 | € 165,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.358,64 | |