[Mac OS X] Ondersteuning voor Active Exchange Sync

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 23:37
Ik post toch even deze vraag ondanks ik vrees dat het een kort en eindig antwoord kan hebben. Namelijk wil ik Outlook.com contacten tevoorschijn krijgen (synchroniseren) op een Mac met tenminste OS X.

Ik weet dat het makkelijker zou gaan mocht ik werken via een google account. Maar dat wil ik nu net niet.

Is er een manier (aparte software / tools of zelfs een mogelijkheid via commando's of scripts) om dit voor elkaar te krijgen? Ik weet dat outlook.com werkt met Active Exchange. Het zou dus de bedoeling zijn om de mac te kunnen laten synchroniseren zodanig ook nieuwe contacten automatisch in outlook.com kunnen geraken.

Ik heb al gezoch op internet, maar vind er aldus geen positief antwoord (geen enkele 3rd party ondersteuning... :( )

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apple heeft z'n eigen hoekje, dus ik zet je topic daar in. NOS > MS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 22:21
je kan bij het aanmaken van een mail account kiezen voor outlook.com/exchange.. Daar je credentials invoeren en hoppa mail, contacts enz werkt..

Zo doe ik het ook.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:42
Het probleem zit hem erin dat je gebruik maakt van Exchange ActiveSync. Dit is net iets anders dan Exchange.

Wat je wil kan prima alleen dan wel via IMAP. ActiveSync is namelijk alleen voor mobile devices als Smartphones en tablets. Wordt niet ondersteund in desktop omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
K'vreesde daar al voor. Jammer dat het niet kan op Mac OSX. Nochtans heeft google met z'n gmail al lang in orde. Zou handig zijn om je contacten en agenda-items te kunnen synchroniseren, net zoals idd op mobiele toestellen (iphone/ipad) waar dit wel kan.
supersnathan94 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:48:
Het probleem zit hem erin dat je gebruik maakt van Exchange ActiveSync. Dit is net iets anders dan Exchange.

Wat je wil kan prima alleen dan wel via IMAP. ActiveSync is namelijk alleen voor mobile devices als Smartphones en tablets. Wordt niet ondersteund in desktop omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
RainerSGF schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:54:
K'vreesde daar al voor. Jammer dat het niet kan op Mac OSX. Nochtans heeft google met z'n gmail al lang in orde. Zou handig zijn om je contacten en agenda-items te kunnen synchroniseren, net zoals idd op mobiele toestellen (iphone/ipad) waar dit wel kan.

[...]
Ik zeg net dat het wel kan, maar dat je het verkeerd probeert. Activesync is bedoelt voor Mobiele apparaten niet voor desktop OS'en. Windows kan er ook niet mee overweg.

Outlook.com moet je gebruiken met iMAP dat doet exact hetzelfde als Exchange.

• RainerSGF
sorry als ik het niet goed begrijp of uitleg. Maar mijn probleem gaat niet over mail-synchronisatie, maar over hoe ik outlook.com contactpersonen kan laten sync-en in mac osx op een desktop. Als dit effectief mogelijk zou zijn, kun je mij hierbij verder helpen?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik gok dat je het nu over de contacts.app hebt. In Preferences > accounts accounts kan je gewoon Exchange toevoegen, je gaat door de wizard, met je outlook.com adres en je krijgt een paar adresboeken bij, waaronder windowslive, met je outlook adressen

net getest, lijkt te werken.

You don't need eyes to see, you need vision

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je het nu eens gewoon probeert in OS X? Je zult dan zien dat je tijdens en na het toevoegen van je account kan opgeven wat je wil synchroniseren. Je kunt daar dan – net als in iOS – mail en kalender uitvinken en contacten aanvinken. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De OSX synchronisatie heeft Exchange Web Services nodig, iets wat bijvoorbeeld een Exchange server en Office 365 aanbieden. OSX heeft geen ondersteuning voor Exchange ActiveSync, een protocol wat bedoeld is voor mobiel gebruik en beschikbaar is voor Outlook.com.

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 19-02-2016 00:11 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
spone schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:11:
De OSX synchronisatie heeft Exchange Web Services nodig, iets wat bijvoorbeeld een Exchange server en Office 365 aanbieden. OSX heeft geen ondersteuning voor Exchange ActiveSync, een protocol wat bedoeld is voor mobiel gebruik en beschikbaar is voor Outlook.com.
Ja dat zei ik dus twee weken geleden ook al. Exchange activesync is mobile only. IMAP is the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
ja, maar imap is toch enkel en alleen 'mail' ? Het zijn 'ook' de contacten die ik in mac osx uit een outlook.com -account wil tervoorschijn zien komen. Ik heb het ondertussen geprobeerd ook via de 'exchange' -optie, maar dan wordt er een interne en externe serveradres gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Volgens MS zou dat inderdaad het geval moeten zijn, maar ik heb het ook op mijn Macbook en het werkt prima, Inclusief synchronisatie. Nou heb ik daarna wel alle contacten "overgezet" naar iCloud, maar het zou in principe wel gewoon moeten werken. Anders toch ActiveSync op de iPad en dan de contacten exporteren via iTunes naar mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Kun je mij dan door het configuratie-proces helpen? K'ben ten einde raad. Als er al iets lukt, krijg ik op het einde alleen maar synchronisatie-mogelijkheid voor 'mail' en 'notities'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan je in eerste instantie uitleggen van welke dienst je gebruik maakt om je contacten/mail/agenda's/notities te beheren? Is dit een eigen installatie, gebruik je de service van een hosting partij of zit je direct bij offie 365? Naar mijn weten kan je aan de server kant alles zo instellen dat je wel of niet gebruik maakt van contacten/mail/agenda's/notities.

Via mijn school kan ik namelijk wel contacten/mail/agenda's/notities synchroniseren via office 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
eXtink schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:37:
Kan je in eerste instantie uitleggen van welke dienst je gebruik maakt om je contacten/mail/agenda's/notities te beheren? Is dit een eigen installatie, gebruik je de service van een hosting partij of zit je direct bij offie 365? Naar mijn weten kan je aan de server kant alles zo instellen dat je wel of niet gebruik maakt van contacten/mail/agenda's/notities.

Via mijn school kan ik namelijk wel contacten/mail/agenda's/notities synchroniseren via office 365.
Gewoon outlook.com

Oftewel Het oude Hotmail.com mailsysteem.

@TS.

Heb je een iOS apparaat? Dat is namelijk tot nu toe de makkelijkste manier om alles aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als het outlook.com is, dan is het helaas niet mogelijk. Outlook.com ondersteund namelijk geen CardDAV of CalDAV (respectievelijk voor contacten en agenda's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
dus m'n vermoeden van gans in het begin klopte dan toch? 'het kan niet'! Vandaag aldus nogmaals geprobeert, maar synchronisatie van een outlook.com account voor contacten en agenda lukken niet! Triest is dat. Moet een mens daarvoor speciaal nogmaals office 365 aankopen. Zowel van Microsoft als Apple is dit voor mij iets onwaardig.

Pagina: 1