Extra DDR4 RAM (SODIMM) plaatsen.. (Laptop)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb momenteel een ASUS GL552VW-CN108T, dit is een laptop met 8GB RAM DDR4.
Omdat ik nu meerdere VM's zal gaan draaien, heb ik meer RAM nodig. Ik dacht persoonlijk aan nog 8GB RAM DDR4 plaatsen. (Max is 16GB toegestaan/mogelijk).

Dit zal de eerste keer dat ik een laptop RAM zal bijplaatsen. Maar ik heb zo goed mogelijk mijn huiswerk gedaan, voordat ik hier iets ga vragen.

Mijn vraag aan jullie is, welke van deze twee RAM DDR4 is nou handiger/beter/sneller? Beide hebben 2400MHz. Zie link: http://tweakers.net/pricewatch/compare/461807;457338/ (Andere tips zijn welkom, budget max 50,-).

2e vraag, mijn laptop heeft nu 8GB DDR4 RAM, maar deze loopt op 2133 MHz. Is dat een probleem? Of maakt het niet uit voor beide snelheidsverschillen. (Zo ja/indien mogelijk, moet ik dan de RAM's slot verwisselen? Dus dat de snelste 2400MHz op slot één komt. etc.

Dank jullie wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) gemist? Schopje naar CAA.

Tevens, we gaan hier altijd uit van wat eigen opzoek werk. Wat vind je als je googlet op combining RAM with different speeds of iets dergelijks. Niet iets dat je zelf niet had kunnen verzinnen natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:10:
[mbr]Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) gemist? Schopje naar CAA.[/]

Tevens, we gaan hier altijd uit van wat eigen opzoek werk. Wat vind je als je googlet op combining RAM with different speeds of iets dergelijks. Niet iets dat je zelf niet had kunnen verzinnen natuurlijk ;).
Bedankt, ik heb dat proberen te zoeken, maar weinig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Try again, plemp dat exact in google, eerste link, tweede antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:13:
Try again, plemp dat exact in google, eerste link, tweede antwoord.
Merci, maar ze zeggen dat het wel kan? Dat is nog DDR3. Bericht stampt uit 2013.
Tijden veranderen, is nu 2016, plus gaat om een laptop met DDR, ze zijn wel beide voltages 1.2V.

Edit: "it doesn't really matter but all the ram will run at the speed of the slowest ram.".
Dus ik kan beter gaan voor de traagste, (wat ik heb), de 2133Mhz

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 09-02-2016 22:18 ]