Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:02
Mijn vraag
Beste mensen,

Ons is een Nefit Quickload boiler aanbevolen als aanvulling op onze nieuwe CV en warmtepomp (beide ook Nefit).

De voordelen zouden zijn: energiezuinig en goed voor de levensduur van de CV-ketel.

Wat ik als ik Google met name lees is dat hij goed is voor grootverbruikers (je huidige ketel wordt opgewaardeerd naar een CW6). De combinatie CW6 + grootverbruikers met zuinig kan ik niet echt rijmen.

Dus ik snap eigenlijk niet zo goed hoe ik dit alles moet zien. Is er hier iemand die me kan helpen met wat uitleg, toelichting enz.? Want ik vind +/- 800 euro voor iets energiezuinings dat mijn CV-ketel spaart zo gek nog niet...

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Googlen en uitleg vragen bij installateur

Beste antwoord (via MiKeZZa op 10-02-2016 15:40)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25
Dan heb je zo te horen geen behoefte aan een extra apparaat met extra onderhoud en extra afschrijving. Ik denk dat de voordelen vooral bij de installateur zitten.

Alle reacties

• blissard
De eerste vraag is natuurlijk: wat is het probleem dat je wilt oplossen?
Levert je ketel nu te weinig water, is je systeem niet zuinig genoeg of wil je besparen op onderhoud / afschrijving van de cv ketel?

Welke Nefit ketel heb je nu en welke warmtepomp?

[ Voor 11% gewijzigd door blissard op 09-02-2016 21:45 ]

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:02
Hoi Blissard,

Ik heb geen daadwerkelijk probleem behalve een luxeprobleem :) Wij krijgen namelijk een nieuw huis met een Nefit Trendline CV-ketel CW5 en een Nefit Ventiline Warmtepomp.

Is voor ons meer dan voldoende zo'n CW5 denken wij. In ons huidige (weliswaar wat kleinere) huis voldoet een CW4 ook prima qua hoeveelheid water.

Qua nieuw systeem willen we graag een combinatie van gemak en zo voordelig als mogelijk (denk aan laag verbruik, lage onderhoudskosten en een lange levensduur).

Acties:
  • Beste antwoord

• blissard
Dan heb je zo te horen geen behoefte aan een extra apparaat met extra onderhoud en extra afschrijving. Ik denk dat de voordelen vooral bij de installateur zitten.