Computer gaat naar standby tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-01 11:54
Ik heb een probleempje tijdens gamen.
De monitor gaat vanzelf naar standby tijdens gamen, maar de computer blijft aanstaan. Ik kan dan ook niks anders doen dan een reset.
Voordat mensen zeggen "je computer raakt oververhit", ik heb Furmark gedraait en hij komt na 10min maar op 60 graden (GPU).

Hebben mensen ervaring hiermee? Of heeft iemand een oplossing?

kast: Antec Nine Hundred
moederbord: MSI-7752
CPU: i7-3770k
GPU: EVGA GTX 970 Superclocked
RAM: 4x4gb Corsair Vengeance
2x HDD 1tb
1x SSD 120gb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring mee, maar de eerste ingeving zegt mij om je instellingen te checken ten aanzien van het standby gaan (power-save settings, zeg maar). Wijzig de instellingen (bijvoorbeeld naar niet standby gaan en ervaar dan hoe het gaat). Desalniettemin blijft het vreemd dat je computer in standby modus gaat, wanneer je actief aan het gamen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Gebeurt dit bij alle games? of specifiek bij één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwensk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 15:29
Kan je controleren of je pc nog verder werkt na het standby gaan van je scherm?
komt er bvb nog geluid uit?

Kan je testen met een ander scherm? een andere video-uitgang aan je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-01 11:54
Er komt verder geen geluid uit. In principe loopt hij gewoon vast maar blijft de computer wel aan.
Dit gebeurt vooral bij zware games zoals Attila Total War of Rise of the Tomb Raider.

Ik heb gister een beetje dingen zitten proberen en hij raakt wel oververhit (heel raar dat eerste keer maar op 60 graden kwam). De GTX 970 die ik heb, gaan de fans pas bij 65 graden aan. Uiteindelijk draaien ze nog geen 50%? als het al te laat is.

Nu heb ik al een nieuwe kast besteld en zet in de toekomst Afterburner aan. Anyway thnx voor alle suggesties!