Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Hi mede-tweakers,

Dinsdag 12 januari heb ik via de website van Belsimpel een nieuw abonnement (inclusief telefoon) afgesloten voor mijn zus. De telefoon werd wat later geleverd als verwacht met daarbij ook de melding dat zij het huidige abonnement niet kunnen stop zetten bij T-Mobile.

Hieruit bleek ook dat ikzelf vergeten was om nummerbehoud aan te vinken bij de daadwerkelijke bestelling (stom, ik weet het). Na wat contact gaf Belsimpel aan dat zij de bestelling zullen omzetten zodat mijn zus haar eigen nummer kan behouden en er geen dubbele kosten zijn (de gegevens hadden ze al wel in het systeem). Helaas bleef het stil en nam mijn zus zelf contact op waarbij weer dingen beloofd werden welke ze niet na kwamen.
Nogmaals contact opgenomen met Belsimpel (1 februari) waarbij zij de status naar de hoogste prioriteit hadden door gezet en ik binnen 1-3 werkdagen een reactie zou krijgen van de serviceafdeling. Je raad het al, niet dus! Vanmiddag is er dus opnieuw een e-mail uitgegaan waar opeens wel 'snel' gereageerd kon worden.

Belsimpel vermeld hierin, eigenlijk kort door de bocht: Excuses, stuur het toestel maar terug en wij doen de aanvraag opnieuw met nummerbehoud om zo dubbele kosten te voorkomen.
Het voelt nu meer dat ze het probleem maar bij ons neerleggen terwijl ze eerste 'mooie' beloftes deden.
Waarom zij hier pas meekomen nadat we 3 weken verder zijn blijft voor mij erg raar maar daarnaast heeft mijn zus haar oude telefoon ook al verkocht en heeft ze er dus weinig zin in om de telefoon retour te moeten doen. De andere reden dat ze niet de telefoon retour wil doen is omdat ze niet meer het zelfde abonnement voor het zelfde maandbedrag aanbieden.

Nu vraag ik mij af wat mijn (haar) rechten zijn nadat de we dus eigenlijk drie weken amper wat horen en in eerste instantie beloofd was dat zij het zullen recht zetten (probleemloos). :/

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21

Speedmaster

Make my day...

Belsimpel is een retailer, waarom niet direct contact opnemen met de nieuwe provider dat je een nummer wilt overzetten naar hun? Scheelt volgens mij een hoop gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
KPN heb ik ook aan de telefoon gehad. Gezien alles via Belsimpel loopt kunnen zij hier verder niets in betekenen.
Het enige wat de medewerken van KPN aangaf is dat het absurd is dat het toestel ook retour zou moeten omdat het eigenlijk alleen om het simkaartje gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 09-02-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21

Speedmaster

Make my day...

Je kan toch gewoon bij je nieuwe provider nummerbehoud aanvragen voor het oude nummer, kwestie van de juiste persoon. Elke provider is verplicht om mee te werken aan nummerbehoud. Gewoon bellen en aangeven dat je nummerbehoud in gang wilt zetten, niet praten over Belsimpel, daar hebben ze verder niets mee te maken.

• Famous
Speedmaster schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:29:
Je kan toch gewoon bij je nieuwe provider nummerbehoud aanvragen voor het oude nummer, kwestie van de juiste persoon. Elke provider is verplicht om mee te werken aan nummerbehoud. Gewoon bellen en aangeven dat je nummerbehoud in gang wilt zetten, niet praten over Belsimpel, daar hebben ze verder niets mee te maken.
Helaas niet want het nummer komt nog niet voor in hun systeem..

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 08:01
Vroeger was het mogelijk om achteraf bij KPN nummerbehoud aan te vragen. Als dat niet zo is dan zal inderdaad de hele bestelling geannuleerd moeten worden en opnieuw een aanvraag worden ingediend. Dan hoor je ivm administratie e.d. toestel te retouren (het is niet anders).

• Famous
simtastic.nl schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:03:
Vroeger was het mogelijk om achteraf bij KPN nummerbehoud aan te vragen. Als dat niet zo is dan zal inderdaad de hele bestelling geannuleerd moeten worden en opnieuw een aanvraag worden ingediend. Dan hoor je ivm administratie e.d. toestel te retouren (het is niet anders).
Maar dan is het toch gek dat ik een toestel moet terug sturen welke mijn zus al een maand in gebruik heeft?
En dan.. willen ze dan een nieuwe toesturen? Ik vind het nogal een vreemd verhaald gezien het enkel om nummer aanvraag gaat.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 07:07
Ik weet dat het nummerbehoud gebeuren best wel complex is, met vrij recente ervaringen...

Van Ziggo naar Vodafone gegaan 29 december bestelling gedaan, 31 december te horen gekregen dat het simnummer niet goed is doorgeven. 4 januari uiteindelijk toch goedkeuring gekregen. Wat blijkt kan mijn nummer pas 15 feb overgaan omdat er iets bij het systeem niet goed is gegaan die de nummerbehoud regelt.

Ik heb contact gehad met de afdeling die het nummerbehoud regelde en dat is echt alleen een afdeling die dat regelen dus geen overige zaken. Waarschijnlijk moet daarom ook het toestel terug gestuurd worden zodat er geen 2 ''opdrachten'' naast elkaar gaan lopen. Belsimpel is ook groot en je krijgt telkens een andere medewerker aan het woord.

Ik denk ook dat je dit moet accepteren, of het risico nemen dat je dadelijk met dubbele kosten zit waar je daar weer achter kan gaan.

Eerder wordt ook aangegeven dat Belsimpel er niks mee te maken heeft, dat klopt niet helemaal zo.. Nummerbehoud moet namelijk Belsimpel indienen bij je verzoek van de vorige provider naar de nieuwe provider. Daar zal je toch echt de medewerking van Belsimpel voor nodig moeten hebben.
Pagina: 1