Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firefox certificaat/add-on probleem

Pagina: 1
Acties:

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32
Hallo,

Hierbij zoek ik een oplossing voor mijn Firefox probleem

Daarbij zijn in een keer de volgende problemen ontstaan,
Websites openen gaat elke 2e keer niet meer en eindigt met de melding van,
De identiteit van deze website kan echter niet worden bevestigd.

Websites voor deze meldingen moet je denken aan DuckDuckGo en Tweakers (volgens mij bijna elke website)

Verder kunnen er geen add-ons geïnstalleerd worden en eindigen altijd met een "fout bij downloaden"

Systeemherstel geprobeerd.
Oudere Firefox werkt ook niet
grondig verwijderen met revo uninstaller.

Wat wel werkt is het veranderen van thema

Iemand dit al eens meegemaakt?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
Die waarschuwing heeft een kopje 'Technical details', waar je kunt terugvinden waarom de verbinding niet wordt vertrouwd - wat staat daar?

• Von Henkel
duckduckgo.com gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het uitgeverscertificaat onbekend is. De server stuurt mogelijk niet de juiste tussencertificaten. Mogelijk dient een extra basiscertificaat te worden geïmporteerd. (Foutcode: sec_error_unknown_issuer)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En krijg je wel de echte, juiste certificaten voorgeschoteld? Is het dezelfde als die je krijgt bij browsen vanaf een andere machine vanaf een ander netwerk?
Zo niet, is het helemaal terecht dat je de waarschuwing krijgt :P

Ook: check de datum en tijd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Von Henkel
Wat klopt en wat niet weet ik niet, kan ik er niet aan zien.
Het is alleen Firefox wat dit heeft.
Pc is vast, is geen laptop wat ergens naar kan toe nemen
Chrome (Iron) werkt netjes, net als de Explorer.

Datum en tijd zijn goed

[ Voor 14% gewijzigd door Von Henkel op 09-02-2016 19:53 ]

• DiGyPh0
  • Laatst online: 17:22
chrome gebruikt de windows certificate store net als ie. Firefox heeft zijn eigen certificate store, daar lijkt het probleem dus te zitten

probeer dit eens

[ Voor 23% gewijzigd door DiGyPh0 op 09-02-2016 19:58 ]

π-♭

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 23:26
Zit je bij een grote enterprise werkgever? Die willen weleens zelf certificaten uitgeven om zo verkeer te kunnen decrypten.

Zoals eerder genoemd zijn meer technische details nodig. Door wie/wat is het certificaat gesigned?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

(jarig!)
Sommige virusscanners kunnen ook roet in het eten gooien met eigen certificaten die de echte vervangen.

• Von Henkel
Dit is gewoon een thuis computer.
En mijn Virusscanner is Eset Nod32 Antivirus (versie9)

[ Voor 13% gewijzigd door Von Henkel op 09-02-2016 20:02 ]

• Thralas
Von Henkel schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:52:
Wat klopt en wat niet weet ik niet, kan ik er niet aan zien.
Het is alleen Firefox wat dit heeft.
Je kunt na nog voor 'Add exception' kiezen en dan op 'View' om de certificaatdetails te bekijken (twee tabbladen). Post daar eens een screenshot van.

Uiteraard niet zonder meer een exception toevoegen.
Chrome (Iron) werkt netjes, net als de Explorer.
offtopic:
Gebruik Chrome, of een andere browser (IE Edge, Firefox). Forks van Chrome (zoals Iron) zijn een ontzettend slecht idee vanuit beveiligingsperspectief.

• Von Henkel
Tabblad Uw certificaten is leeg
Personen is leeg
En Overige is leeg
Alleen bij Servers en organisaties staat wat
Welke wil je hiervan zien?

• Thralas
Dat is de verkeerde plek. Je moet vanaf de certificaatwaarschuwing op de juiste knoppen drukken (zie boven) om de certificaatdetails in de zien.

• Von Henkel
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/dtptafg7r/Knipsel.jpg

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, ouwe vos...

Wat je denk ik het beste kan doen is wat m'n collegae al aangeven: controleren wáár het certificaat vandaan komt. Speciaal voor jou even in Firefox een foutje afgedwongen:

ssl foutje

Fiddler, bijvoorbeeld, doet hetzelfde. Exact. SSL afvangen en met een eigen certificaat opnieuw aanbieden, waar Firefox door op z'n gezicht gaat. Ik zou wel opletten dat het niet een stuk malware echter is wat je SSL onderschept...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Het kan een brakke scanner zijn, het kan een tool zijn waar de makers er van uit gaan dat er meer kennis aanwezig is, of het kan malware zijn (op de PC of op het netwerk).

-

Het zou dus beter zijn als je wat concretere info geeft ;) Of zoals ik suggereerde (de handtekeningen van) de certificaten te vergelijken. Met een andere PC op een ander netwerk, dus niet je eigen PC verplaatsen..

Wat is bijvoorbeeld de SHA-256 fingerprint van het certificaat dat je krijgt van http://tweakers.net? 5A:42: etc. Wie is de issuer, wie staat er "bovenin de boom" als je de Certificate Hierarchy bekijkt: is dat GeoTrust Global CA? Zo ja: staat die in de Firefox Certificate Manager?

Als het certificaat niet identiek is aan zoals anderen het krijgen, heeft misschien iets een certificaat ingevoegd. En moet je verder onderzoeken wat dan. Er zijn hier al wat suggesties gedaan.

Wie is de issuer van het certificaat dat je in IE of Chrome ziet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Von Henkel
Ik ben helaas niet zo thuis in die Certificate hierarchy.
En met alle andere dingen die hiermee verband houden
Na een 3 tal dagen intensief gezoek (en uitproberen) ben ik gestopt met Firefox.

Ik kan gelukkig nog wel verder met Internet Explorer en Chrome (Iron) voor de add ons.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor hun bijdrages hierboven

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Von Henkel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:27:
Ik ben helaas niet zo thuis in die Certificate hierarchy.
En met alle andere dingen die hiermee verband houden
Na een 3 tal dagen intensief gezoek (en uitproberen) ben ik gestopt met Firefox.

Ik kan gelukkig nog wel verder met Internet Explorer en Chrome (Iron) voor de add ons.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor hun bijdrages hierboven
Er wordt door een aantal mensen aan je verteld dat je mogelijk een groter probleem hebt, namelijk: dat je mogelijk slachtoffer bent van een man-in-the-middle aanval. Overigens is Iron nou ook niet bepaald een veilige browser... ook dat is je verteld. Ik zou je echt aanraden om naar een HTTPS-site te gaan die je vertrouwd waar je géén auto-logon hebt (!!!) en het certificaat via het (groene?) slotje linksbovenaan toch echt te bekijken of de namen en de sleutels overeenkomen met wat je op een andere PC ziet. Is dit niet het geval? >> NIET MEER GEBRUIKEN DIE PC!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zoals F_J_K al zegt:
F_J_K schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:27:
(...)
Het zou dus beter zijn als je wat concretere info geeft ;) Of zoals ik suggereerde (de handtekeningen van) de certificaten te vergelijken. Met een andere PC op een ander netwerk, dus niet je eigen PC verplaatsen..

Wat is bijvoorbeeld de SHA-256 fingerprint van het certificaat dat je krijgt van https://tweakers.net?
5A:42: etc. Wie is de issuer, wie staat er "bovenin de boom" als je de Certificate Hierarchy bekijkt: is dat GeoTrust Global CA? Zo ja: staat die in de Firefox Certificate Manager?

Als het certificaat niet identiek is aan zoals anderen het krijgen, heeft misschien iets een certificaat ingevoegd. En moet je verder onderzoeken wat dan. Er zijn hier al wat suggesties gedaan.

Wie is de issuer van het certificaat dat je in IE of Chrome ziet?
Ga eens vergelijken... Klik op dat (groene) slotje in IE/Chrome en vervolgens in Firefox.

Er zijn meer dan zat (goeie) oplossingen aangedragen... roepen dat het moeilijk is, en het daarbij laten is de makkelijkste uitweg.
Daarbij: wat is er in je Firefox gebeurd (vlak) voordat dit ging spelen? Dat het niet weg is gegaan na het volledig verwijderen van FF is (niet) leuk, maar is alleen maar een symptoom. Heb je bij voorbeeld een wat grijzere plugin geinstalleerd die zich vervolgens ook buiten je Firefox heeft genesteld...

Ik werk op een dagelijkse basis met certificaten, en denk eerlijk gezegd niet aan een certificaat issue (want dan hadden Chrome en IE er ook last van) maar aan een browser/plugin-issue... en daar niets aan doen, is uiteindelijk wachten tot het probleem zich als een olievlek over de rest verspreid.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Von Henkel
Hierbij Firefox terug gezet.
Ik zie geen verschil in het certificaat

Hoofdpc
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2u59ac7.png

Laptop

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/rcve9w.png

Foutmelding is een keer niet beveiligd, 2e keer wel beveiligd, 3e keer niet beveiligd etc.
Plugins (addons) zijn niet meer geïnstalleerd (had er maar 2 add block en ghostery)
Elke installatie in de browser word geweigerd van wat dan ook

Maar er zijn ook al andere met dit

En Firefox Ubuntu hetzelfde

[ Voor 64% gewijzigd door Von Henkel op 10-02-2016 19:57 ]

Pagina: 1