[OSX] Resolutie scherm splitsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:22

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Ik heb een dell 2405 (wil binnenkort wellicht upgraden naar een 4k/5k scherm).

Ik wil mijn scherm als twee schermen gebruiken voor mijn macbook pro.

De monitor kan pip en pbp doen (ik neem aan bij de nieuwere monitoren ook). Het probleem is alleen dat hij de input als 1920x1200 ziet.
Ik zou graag de resolutie van mijn macbook (monitor) willen zetten op 960x1200. Op die manier heb ik twee schermen naast elkaar.

Ik ben op de hoogte van fullscreen apps in el capitan, en ik werk er graag mee, maar ik heb liever het scherm gesplitst in tweeen, zodat ik via de swipe alleen een helft kan wisselen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-07 11:52
Wauw dit heb ik echt nog nooit gezien. Ik zou echt geen idee hebben of monitoren dat ondersteunen en hoe ze dat doen weet ik ook niet. Wat je zou kunnen proberen is picture by picture met twee inputs en de resolutie forceren naar 960X1200. Programma als SetResX zou dat denk ik wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:22

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Nou, ik heb het net geprobeerd. Het is inderdaad met SetResX gelukt op een custom resolutie van 960x1200@60Hz (de default van 111 pakte de monitor niet)

Helaas schaalt de monitor het signaal eerst naar 16:9. m.a.w. ik krijg niet de volledige hoogte en een teruggehaald beeld. Dat schiet niet op - het ziet er hetzelfde uit als een 1920x1200 PbP..

Jammer :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-07 11:52
ik denk dat jij beter met twee schermen aan het werk kan gaan. werkt een stuk comfortabeler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

wat voor Hardware gebruik je qua Macbook en vooral welke video kaart zit daarin?
denk dat daar je limiet zit waar je nu tegenaan loopt.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!