waar mineraal olie kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.429 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unf0rg0tt3n
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-05 08:34
hallo allemaal,

Als eerst stel ik me even voor; ik ben dennis ik ben IT'er van beroep en werk momenteel partime als systeembeheerder en partime als servicedesk medewerker.

mijn vraag is nu, waar kan ik mineraal olie krijgen of blanke sla olie?

het liefst een Nederlandse webwinkel of in een winkel.

Ikan heb op verschillende plaatsen al gezocht maar zonder succes.

met vriendelijke groet,
Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 16:54

GabrielWB

Kaas is lekker

Mocht je op zoek zijn naar kleinere hoeveelheden (ik verwacht het niet, maar je weet maar nooit) kun je ook terecht bij IKEA of de Online Drogist.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00046786/

https://www.deonlinedrogi...-olie-1000ml-p-42215.html

[TODO: insert creative/funny signature here]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 09:28
Ga je een olie gekoelde PC bouwen? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik denk als hij zoiets gaat bouwen :).
YouTube: Mineral Oil Submerged PC Build Log Part 3 - Pouring the Oil
Als je zoiets gaat bouwen ben ik er benieuwt hoe zoiets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unf0rg0tt3n
Is de Tendo Paraffine hetzelfde als gewone Paraffine? Is deze dan ook geur,-/kleurloos? en vooral geschikt voor in de pc?
Xepos schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:01:
Ga je een olie gekoelde PC bouwen? :D
Ik ga inderdaad een olie gekoelde PC bouwen. met externe radiator uiteraard.Heb ook een SSD schijf die gaat er ook mooi in.

Ik heb ook een lijst met de onderdelen (uiteraard alles uitgezocht op tweakers samengesteld samen met een collega)
Die staat helaas thuis op mijn pc dus die blijf ik jullie verschuldigd
Demotje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:08:
Ik denk als hij zoiets gaat bouwen :).
YouTube: Mineral Oil Submerged PC Build Log Part 3 - Pouring the Oil
Als je zoiets gaat bouwen ben ik er benieuwt hoe zoiets werkt.
Door de eigenschappen van de olie (welke niet geleid) koelt het de PC. dat is zo'n beetje hoe het werkt.
Ik ga foto's erbij doen binnenkort, als al mijn onderdelen binnen zijn

[ Voor 26% gewijzigd door unf0rg0tt3n op 10-02-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik zie het al helemaal voor me dat de postbode aan de deur staat met zo'n vat :+

Afbeeldingslocatie: http://www.metropa-rotterdam.nl/content/metropa-rotterdam/producten/50L-100L_76.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door laminaatplaat op 10-02-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06 13:17
Tenzij je teveel geld hebt, en je wil riskeren om je main pc er voor op te offeren, zou ik het je ten stelligste afraden om dit te doen. Tenzij met een oud systeempje dat je nog hebt liggen, om het als proof of concept te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:19
Volgens mij kan je hiervoor ook lampenolie gebruiken.
Heb ik zelf iig wel gedaan, gemengd met frituur vet (de lamp olie was op :) )

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 11:31

JWR

unf0rg0tt3n schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:03:
[...]
Ik ga inderdaad een olie gekoelde PC bouwen. met externe radiator uiteraard.Heb ook een SSD schijf die gaat er ook mooi in.
[...]
Waarom zou je die SSD er ook bij in doen? Hij wordt niet warm en het heeft geen meerwaarde :? .

Tevens ben ik wel benieuwd naar de motivatie om het doen, als je een lijst hebt samengesteld op tweakers ga ik er vanuit dat je alles nieuw koopt. Als je alles in de olie doopt, dan kan je er niks meer mee en je hebt geen garantie meer.

Als het gaat om een stille PC, koop dan voor dat geld een goede waterkoeling. Dan is de PC ook stil en kun je nog veel meer met de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

unf0rg0tt3n schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:03:
[...]

Is de Tendo Paraffine hetzelfde als gewone Paraffine? Is deze dan ook geur,-/kleurloos? en vooral geschikt voor in de pc?
Ik heb geen idee. ik had ook werkelijk geen idee waar je e.e.a. voor nodig had.. Ik zou zeggen zoek het uit en laat het ff weten :+

• unf0rg0tt3n
hendrikjan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:02:
[...]

Ik heb geen idee. ik had ook werkelijk geen idee waar je e.e.a. voor nodig had.. Ik zou zeggen zoek het uit en laat het ff weten :+
Uitgezocht; en ik moet eurol paraffine HB hebben. Zeer lage viscositeit en geur, kleur loos en geschikt voor de computer.
azziplekkus schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:50:
Tenzij je teveel geld hebt, en je wil riskeren om je main pc er voor op te offeren, zou ik het je ten stelligste afraden om dit te doen. Tenzij met een oud systeempje dat je nog hebt liggen, om het als proof of concept te maken.
Ik heb bij verschillende mensen gezien dat dit erg goed werkt. ik heb natuurlijk ergens nog een oud bord liggen. ik zou er zelfs nog een raspberry pi in kunnen gooien.

Ik wilde het in een aquarium bouwen omdat ik geen zin heb in een "saaie" kast. ik wil tegen een mooi aquarium kijken wat ook goed bij mijn interieur past en mijn vriendin tevreden houd.

Ik heb uiteraard ook contact gehad met verschillende fabrikanten. volgens hen moet dit geen probleem opleveren.
JWR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Waarom zou je die SSD er ook bij in doen? Hij wordt niet warm en het heeft geen meerwaarde :? .

Tevens ben ik wel benieuwd naar de motivatie om het doen, als je een lijst hebt samengesteld op tweakers ga ik er vanuit dat je alles nieuw koopt. Als je alles in de olie doopt, dan kan je er niks meer mee en je hebt geen garantie meer.

Als het gaat om een stille PC, koop dan voor dat geld een goede waterkoeling. Dan is de PC ook stil en kun je nog veel meer met de onderdelen.
Als ik het gewoon in de pc gooi, slingerd het tenminste niet op mijn bureau of achter de pc. tweede reden: omdat het kan ;). De rest van je vragen kun je hierboven lezen.

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
Weet je ook al waar je het gaat kopen? Dit topic scheelt mij weer uitzoekwerk :) Ik snap alleen niet dat als je zoekt op "pc" en "minerale olie" je alleen maar aquaria ziet. Zoveel meer mogelijk :)

• Opifex
unf0rg0tt3n schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:23:

Ik heb bij verschillende mensen gezien dat dit erg goed werkt. ik heb natuurlijk ergens nog een oud bord liggen. ik zou er zelfs nog een raspberry pi in kunnen gooien.

Ik wilde het in een aquarium bouwen omdat ik geen zin heb in een "saaie" kast. ik wil tegen een mooi aquarium kijken wat ook goed bij mijn interieur past en mijn vriendin tevreden houd.

Ik heb uiteraard ook contact gehad met verschillende fabrikanten. volgens hen moet dit geen probleem opleveren.
Natuurlijk geeft dit geen probleem en werkt dit perfect. De olie geleidt niet... in het begin...
Zelfs als je de kast volledig clean zou kunnen krijgen, en altijd dicht zou kunnen houden gaan je componenten nog altijd kleine deeltjes vuil en metaal afgeven aan de vloeistof, waardoor ze geleidelijk aan meer en meer begint te geleiden. Schrik dus ook niet als je na een paar maanden regelmatig een bluescreen of een andere crash krijgt...

Waarom zou je het met een Pi doen? Die hebben sowieso al geen koeling nodig. Waarom hem dan in olie gooien?

Moest je het toch gaan doen, en het in een aquarium bouwen: zet er dan aub geen vissen in zoals velen voor jou hebben geprobeerd. Vissen overleven niet in mineraalolie...

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
azziplekkus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Natuurlijk geeft dit geen probleem en werkt dit perfect. De olie geleidt niet... in het begin...
Zelfs als je de kast volledig clean zou kunnen krijgen, en altijd dicht zou kunnen houden gaan je componenten nog altijd kleine deeltjes vuil en metaal afgeven aan de vloeistof, waardoor ze geleidelijk aan meer en meer begint te geleiden. Schrik dus ook niet als je na een paar maanden regelmatig een bluescreen of een andere crash krijgt...

Waarom zou je het met een Pi doen? Die hebben sowieso al geen koeling nodig. Waarom hem dan in olie gooien?

Moest je het toch gaan doen, en het in een aquarium bouwen: zet er dan aub geen vissen in zoals velen voor jou hebben geprobeerd. Vissen overleven niet in mineraalolie...
Ik zou dan bijna zeggen maar een 2e compartiment waar je gewoon water in doet voor de vissen. Een pc en vissen in je aquarium is toch wel het beste van 2 werelden :9

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

• unf0rg0tt3n
azziplekkus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Haha! nee de vissen gaan in een ander compartiment :P
En bij de eerste BSOD wordt het dus tijd voor verversing.
is een filter misschien een idee ? aangezien ik toch een radiator gebruik voor extra koeling ( met pomp)
die filtert dan in ieder geval de onderdelen

• Opifex
coenfoolen schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Ik zou dan bijna zeggen maar een 2e compartiment waar je gewoon water in doet voor de vissen. Een pc en vissen in je aquarium is toch wel het beste van 2 werelden :9
Yup, dat wordt gedaan. Linus van LinusTechTips had dat gemaakt als ik het me goed herinner.
unf0rg0tt3n schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:48:
[...]

Haha! nee de vissen gaan in een ander compartiment :P
En bij de eerste BSOD wordt het dus tijd voor verversing.
is een filter misschien een idee ? aangezien ik toch een radiator gebruik voor extra koeling ( met pomp)
die filtert dan in ieder geval de onderdelen
Als de BSOD's komen is het kwaad al geschied vrees ik...
Of een filter gaat helpen weet ik niet. Vrees van niet, aangezien het over microscopisch kleine deeltjes gaat. (De grotere deeltjes zullen wel van zelf zinken)

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Wellicht filter + magneetje :?

Aftappluggen in het carter van een motor zijn ook vaak magnetisch om zo toch de kleinste deeltjes aan te trekken

• Opifex
Ja, want alles wat geleidt is magnetisch....?

• unf0rg0tt3n
Het ding is alleen, als het al zo vaak is gedaan en is gelukt; waarom is het dan niet verstandig ?
Bij instructive video's en websites die helemaal dedicated zijn aan zie ik geen waarschuwingen.
En bij een video van een conferentie zie je de grootste high end machines die geen problemen tonen zoals deze: YouTube: Crazy PC Case-Mods & Custom Gaming Rigs gaming machine.

Tevens heft Intel laten weten dat hun servers ook cooled staan in de minerale olie: http://www.tomshardware.c...re-mineral-oil,17348.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
unf0rg0tt3n schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:53:
Het ding is alleen, als het al zo vaak is gedaan en is gelukt; waarom is het dan niet verstandig ?
Bij instructive video's en websites die helemaal dedicated zijn aan zie ik geen waarschuwingen.
En bij een video van een conferentie zie je de grootste high end machines die geen problemen tonen zoals deze: YouTube: Crazy PC Case-Mods & Custom Gaming Rigs gaming machine.

Tevens heft Intel laten weten dat hun servers ook cooled staan in de minerale olie: http://www.tomshardware.c...re-mineral-oil,17348.html
De enigste nadelen die ik kan bedenken is wanneer je wilt upgraden ,verplaatsen en als de bak natuurlijk lek kan raken

Maar ik vindt het een leuk project :) !

• Opifex
unf0rg0tt3n schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:53:

Omdat mensen dat bouwen, en snel een heel lovende review schrijven dat het gelukt is en alles perfect werkt. Niemand schrijft een review 4 maand later...

Hetgeen Intel doet is niet te vergelijken met wat je thuis kan doen. Wees er maar zeker van dat daar veel meer denkwerk achter zit dan gewoon een case volgieten met mineraalolie...

Bovendien moet je ook rekening houden met het capilair effect van de olie, en de veel hogere viscositeit ivglm. water. Als je geen goeie doorstroming hebt hoopt de warme olie zich op rond de cpu of de gpu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:49
Corrosie en sluiting zijn in principe geen issue - dan blijft 1 dingetje over en dat is dat het niet praktisch is. Maar dan dus reden te meer om het wel te doen :)

Zoals het dan gaat: First you had my attention, by now you have me interested :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unf0rg0tt3n
azziplekkus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:37:
[...]

Omdat mensen dat bouwen, en snel een heel lovende review schrijven dat het gelukt is en alles perfect werkt. Niemand schrijft een review 4 maand later...

Hetgeen Intel doet is niet te vergelijken met wat je thuis kan doen. Wees er maar zeker van dat daar veel meer denkwerk achter zit dan gewoon een case volgieten met mineraalolie...

Bovendien moet je ook rekening houden met het capilair effect van de olie, en de veel hogere viscositeit ivglm. water. Als je geen goeie doorstroming hebt hoopt de warme olie zich op rond de cpu of de gpu.
https://www.pugetsystems.com/submerged.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
unf0rg0tt3n schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:49:
[...]
Ikan heb op verschillende plaatsen al gezocht maar zonder succes.
Waar dan en waarom zonder succes? Dit dien je duidelijk te vermelden in je startpost, zoals ook omschreven in Het algemeen beleid. GoT is geen helpdesk.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.