Accenten op e, a, u, i en o werken plots niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 734775

Topicstarter
Hallo,

Plotseling werken mijn accenten op de e, a, u, o en i niet meer. Voorheen hield ik een van de letters kort ingedrukt en dan verscheen er een menu met umlaut, trema etc. Echter krijg ik als ik dat nu doe gewoon een paar gewone letters achter elkaar... Ik heb al gegoogled maar kon niks vinden daarover. Ook bij instellingen kon ik niet vinden hoe het veranderd kan worden.

Ik heb een macbook met versie 10.9.5

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 08:25
In welk programma probeer je het? Het werkt namelijk niet in alle programma's. Volgens mij is er geen setting om dit aan of uit te zetten bij Instellingen. Je kunt wel het volgende intypen in de Terminal (het lijkt mij overigens wel sterk dat het zomaar uitgaan):

code:
1
defaults write -g ApplePressAndHoldEnabled -bool true

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Hoedje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:35:
In welk programma probeer je het? Het werkt namelijk niet in alle programma's. Volgens mij is er geen setting om dit aan of uit te zetten bij Instellingen.
Ja, te bizar. In Final Cut Pro X werkt het bijvoorbeeld niet! |:( Je zou toch zeggen dat het een systemfeature is die overal in elk tekstvak zou moeten werken...

Volgens mij is het wel een instelling bij het toetsenbord. Volgens mij kun je daar ook het oude gedrag aan zetten, dus ' + a = á.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 23:01
Wat ik heb gevonden: zet in Systeemvoorkeuren de schuifregelaar van Toetsrepeteertempo naar rechts niet op uit.

Edit: al een herstart gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnMartijn op 10-02-2016 11:31 ]