Toon posts:

AMD Duron overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Duron binnengekregen met de L1 intact. Betekent dit nu, dat deze cpu niet multiplier-locked is? Volgens de "test" van Jasper Jansen e.a. moest de L1 inderdaad niet "doorgesneden" zijn. Maar nu kom ik toch berichten tegen dat mensen met zo'n cpu niet kunnen overklokken via de multiplier op bijv. een A7V. Ik heb zelf nog geen mobo om het te testen. Wat zijn jullie ervaringen svp?

Jean

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

indirect heb ik ervaring ermee, een vriend van me had zo'n ding.

Hij heetf de duron 600 en de asus k(nog wat) met de dipswitches en kon hem makelijk de multiplyer op 7.5 zetten.

op 8.0 deed hij het niet bij hem, misschien gaat hij nog met de fsb klooien.

39

Verwijderd

Moet zijn Asus A7V (socket A voor Duron/Thunderbird), niet K7 (da's een slotA bord). Gefeliciteerd met je unlocked Duron! Nu heb je alleen nog een Asus A7V nodig met multiplier dipswitches.

Owja, en een goede heatsink/fan unit + koelpasta.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:10

Floor-is

5.2

Wat dacht je van een setje waterkoeling van Senfu (verkrijgbaar bij www.waterkoeling.nl ).

En een peltier-element (bij www.oc-shop.nl te krijgen) om het geheel nog wat kouder te meken.

Floris

P.S. Onze DURON600 liep zo op 1Ghz

Bericht hierboven

• -=*skilla*=-
  • Laatst online: 04-09 11:54
asus a7v met 650 hiero zonder speciale cooling op 850

all people are wise untill they speak

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus aannemen dat mijn Duron niet gelocked is, met de L1 bruggen niet "doorgelaserd". Nu inderdaad nog een A7V of de Abit KT7. Over de koeling; Er zitten dus van die voetjes op de cpu; waar smeer ik die pasta dan precies?

Jean

• Floor-is
  • Laatst online: 05:10

Floor-is

5.2

Eigenlijk wil ik het niet verklappen ;)

Maareuh in het midden en wel op het verhoginkje dat wij "core noemen" :D

Floris

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Ja da's logisch. Met de rest wordt ook geen contact gemaakt...Die Peltiers, zijn dat gewoon die Alpha's?

Jean
Pagina: 1