Diamond Monster 3d (Voodoo 1) probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Hallo,

Ik heb al een behoorlijke tijd een probleem wat ik nu echt een keer graag opgelost zie.
Wat er namelijk gebeurd als ik een 3dfx spel opstart en de voodoo 1 wordt ingeschakeld, ik een bijna compleet zwart scherm krijg met hier en daar een paar driehoekjes maar that's it. Soms doet hij het wel maar meestal niet. Als ik een zwart scherm krijg doet de pc niets meer. Kan het zijn dat de videokaart te oud is voor een Aopen AK133 moederbord met Duron 800? Als de kaart het doet draait alles echter prima. Nieuwe drivers enzo heb ik al geprobeerd. Kan de kaart conflicteren met een 2d s3virge kaart?
Wie kan mij helpen?
Oh ja, als ik de compu uit zet crasht hij 9 van de tien keer...heeft dit ook met de kaart te maken??

Alvast bedankt voor antwoord, groet Rudolf

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• RmanX
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Het is bekend dat de Voodoo serie problemen kan geven in combinatie met een s3 elcheapo 2d kaart :( . Je moet ff zoeken op internet naar een drivertje voor je s3, misschien dat het dan werkt.
je kan ook altijd nog proberen om je voodoo kaart in een ander pci slot te zetten.
Greetz RmanX

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• warrie
Bedankt voor het antwoord!! Ik ga het zeker proberen.
Maar het heeft toch helemaal niets te maken met de 2d kaart? Die wordt toch helemaal niet gebruikt?

Ik heb net nog even op internet naar dit probleem gezocht. Kan het ook helpen als je een wat oudere versie van DirectX (bv 5) over 7 installeert?

Groet Rudolf

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
Op donderdag 21 juni 2001 20:43 schreef warrie het volgende:

Ik heb net nog even op internet naar dit probleem gezocht. Kan het ook helpen als je een wat oudere versie van DirectX (bv 5) over 7 installeert?
Zou kunnen, voor de zekerheid maar even deinstalleren met DirectX uninstaller

• warrie
Maar doen alle nieuwe games het nog wel met DirectX 5?? Unreal bv. niet toch??

Groet Rudolf

• warrie
[b]Op donderdag 21 juni 2001 20:43
Maar het heeft toch helemaal niets te maken met de 2d kaart? Die wordt toch helemaal niet gebruikt?
Klopt dit??

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ja dat klopt idd, zo gauw je Monster3D ingeschakeld wordt doet je 2D kaart niets meer.

Er is trouwens een fix voor het Monster3D/S3 probleem, kijk hier maar eens. Het heet S3 Fix ..

PC Specs

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De voodoo2 heeft zekere incomptabiliteiten met een KT133(a) chipset, of dit ook geldt voor de Voodoo1 weet ik niet. Voor wat betreft de Voodoo2 is het installeren van een DX7 beta driver of een speciaal geprepareerde driver voor KT133 borden voldoende. Een oplossing voor je Voodoo1 zou ik zo niet weten. Ik weet wel, dat bepaalde S3 trio kaarten problemen gaven met een Voodoo1. Daar zijn fixes voor, maar de knowledge daarvoor is te lang geleden, om dat nog te weten.

• Vincent17
  • Laatst online: 19-07 00:20
Volgens tekent de Voodoo1 en 2 helemaal geen 2D beelden omdat ie dit niet kan, waardoor zal hij anders geloopt worden met die kabel naar je standaard VGA kaart?

• warrie
Op donderdag 21 juni 2001 23:32 schreef Bomberman het volgende:

Er is trouwens een fix voor het Monster3D/S3 probleem, kijk hier maar eens. Het heet S3 Fix ..
Thnx, maar de s3 kaart is ook van diamond (een stealth 2000 pro) en die heeft niet de chipset die problemen geeft volgens die fix.

Misschien moet ik maar es het slot veranderen ofzo.

Rudolf

• warrie
Gisteravond de twee kaarten van slot gewisseld maar nog steeds hetzelfde gezeik. Weet iemand nog wat meer van die zgn. fix af? Niet alle s3 virge chipsets geven gezeik met de monster3d toch?

Help me plz

Grtz

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik had nooit problemen in combinatie met een S3 Virge 4 Mb (325).

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

kijk even hier misschien hebben ze hier een fix voor je:

www.voodoosource.net
www.3dfxliveson.net
www.voodoofiles.com

www.tradealliance.nl

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik heb thuis ook een p200 staan met een S3Virge chipset erin (2mb onboard)

En een Voodoo2 kaart.

Deze 2 geven totaal geen problemen.
Ik zou anders effe kijken in je bios of je de video wel op Add-on hebt gezet.

Misschien ben je dit vergeten.

Grtz... you know! ;)

• warrie
Thnx! Ik zal het zeker es proberen.
Wist niet dat je iets moest veranderen in bios, ik heb wel agp uit gezet...

Maar ik begin toch sterk naar een riva tnt2 voor 145,- te neigen...dat is toch veel beter dan mijn gouwe ouwe monster 3d kaartje?

Grtz

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Lordy79

Fundamentalist

Op vrijdag 22 juni 2001 17:23 schreef warrie het volgende:

Maar ik begin toch sterk naar een riva tnt2 voor 145,- te neigen...dat is toch veel beter dan mijn gouwe ouwe monster 3d kaartje?
Ja. Tenzij het om games gaat die alleen Glide ondersteunen, maar dat is ook al een tijdje geleden hoor :-)

Koop anders een Geforce2 MX200 kaartje. 200 piek.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Bomberman
Koop anders een Geforce2 MX200 kaartje. 200 piek
Koop dan een classic MX, een MX200 zou ik niemand aan willen doen ;) .

PC Specs

• warrie
Oh, al die "nieuwe" kaarten zijn helemaal nieuw voor mij.

Ik speel ook nog welles oude spellen zoals nfs2 enzo, heb ik dan niks aan een riva tnt2?? En waarom is een GFmx200 niks??

Wat kost zo'n kaart?

Grtz

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Die TNT2 zou ik maar skippen, want van een 64 bit databus tussen geheugen en GPU wordt je niet veel wijzer. Zelfde voor de MX200. Als je toch iets nieuws gaat aanschaffen, ga dan gewoon voor een MX(400) of een Radeon SDR cq Kyro II.

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 23 juni 2001 00:14 schreef Wekkel het volgende:
Die TNT2 zou ik maar skippen, want van een 64 bit databus tussen geheugen en GPU wordt je niet veel wijzer. Zelfde voor de MX200. Als je toch iets nieuws gaat aanschaffen, ga dan gewoon voor een MX(400) of een Radeon SDR cq Kyro II.
Hallo!!!!!! Er zijn ook TNT2 met 128 bit bus (64 doet het ook nog goed als je niet te veel eist) It is iniedergeval beter dan een voodoo 1. Ps ik vind die kyro 2 wel een goede keus >:)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vind jij maar eens een nieuwe kaart in de winkel met een volwaardige TNT2 chip.... NOT. Dat zijn allemaal M64'ers of nog erger Vanta's. Vandaar dat ik meteen van een M64 model uit gegaan ben in mijn antwoord.

• Bomberman
Als ik zo in Pricewatch kijk zijn de 'normale' TnT2's (met 128-bit brede geheugenbus) nog volop te krijgen, net als de TnT2 Pro's. Maar omdat ze amper in prijs verschillen met de GF2 MX kun je beter geen TnT2 meer kopen.

PC Specs

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb hier tnt2 ultra creative lekker kaartje hoor en scherp ! effe nog geen opvolger voor mij >:)
Pagina: 1