KEF IQ30 - Geluidskwaliteit vs klein deukje in tweeter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 20:17

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Nu ben ik op zich nogal een n00b wat betreft audio / hifi maar toch wel erg geinteresseerd om me hierin verder in te verdiepen de komende jaren.

De vraag waar het om gaat vandaag betreft een klein deukje in de tweeter dome van een KEF iQ30 luidspreker. Uiteraard al een hoop topics gelezen maar daar gaat het vaak om het compleet ingedrukt te zijn.

KEF IQ30 Tweeter cone

Het donkere streepje midden-boven is waar het me om gaat. Vergelijk het met een vingernagel waarmee te tegenaan is geduwd. Wat ik me dus af vraag, in welke mate kan dit nu de audio kwaliteit beinvloed?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 16:24
In de basis niet, tenzij hij echt gescheurd is. Maar belangrijker, hoor je verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:41

Audione0

Strijdt der titanen

Nee dat kan geen kwaad, zoalang het niet gescheurd is.

In mijn oudere kef q4 die ik destijds had, zat in het midden ook een een deuk, wel een stuk groter dan dat van jou speaker (wijsvinger dik) en ik hoorde geen verschil.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Verschil hoor ik er alvast niet in, integendeel ik vind deze KEF iQ30 luidsprekers best wel goed klinken op een HK970.

Misschien een beetje offtopic, maar wat is zo'n setje KEF iQ30s trouwens nog waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:09
Ik kijk meestal hier http://www.hifishark.com/search?q=KEF+IQ30 om te kijken wat de 2de hands waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Thx mcg_nl! Had me trouwens vergist want het zijn niet de iQ30 maar de kleinere iQ10. :)
Pagina: 1