[Aankoopadvies]1 latje 8GB RAM ter uitbreiding standaard 8GB

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste Tweakers,

Ik zoek een latje RAM om het standaard 8GB SingleChannel in de zotac SN970 uit te breiden naar dual channel 16GB. Kloksnelheid en CAS-latency maken mij niet uit zolang het maar werkt en het liefst ook nog in dual channel.
Ik heb de QVL gevonden maar die is erg summier
https://www.zotac.com/download/mediadrivers/mb/cpu/b286.txt

Betekend dit dat wanneer ik de crucial of de SKhynix koop, deze werken met het standaard latje? En dat de RAM config dan dual channel draait?

Heb namelijk in het verleden eens ram gekocht ter uitbreiding van een laptop en dat werkte niet waardoor ik een geheel nieuw setje moest aanschaffen.. Wil ik nu graag voorkomen.
offtopic:
Iemand een idee wanneer 1TB M.2 ssd's uitkomen?

Groeten

Verwijderd

Wat is het exacte merk en type geheugen dat er nu in zit?

• eL_Jay
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:47:
Wat is het exacte merk en type geheugen dat er nu in zit?
Geen idee, wil graag alles in een keer kopen, maar in Nederland is ie nog niet goed leverbaar. (en wacht nog op 1 TB m.2 ssd als dat een beetje mooi samen valt.)
Jammere is dat in die QVL ook niet gemeld wordt dat ze 'samenwerken met stock latje' oid.
Ik vrees dan ook dat ik hem moet interpreteren als in deze latjes/setjes werken an sich, maar niet per definitie samen met het stock latje.

Verwijderd

Ik was van mening dat je de Zotac al had. Op deze manier kan je het idd niet weten. Zwerft er nier ergens een review op het www waar het type in vermeld wordt?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is uiteindelijk je plan met het systeem, want zonder in het bezit te zijn van die Zotac ben je schijnbaar al overtuigt meer RAM nodig te hebben.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Als ik het goed heb begrepen is dit een dedicated SteamOS machine, waarom denk je meer dan 8GB nodig te hebben; ik weet geen enkel game op dit moment dit vereist. Bestaat er ook niet de kans dat de 8GB reeds 2 * 4GB in dual channel is (tenzij je het op de product pagina anders hebt gelezen), aangezien we hier spreken over een pregeconfigureerd toestel?

• eL_Jay
Sorry voor de late reacties, was dit topic bijna vergeten. Ondertussen is hij helaas nog steeds niet goed verkrijgbaar in Nederland :(
D4NG3R schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:57:
Wat is uiteindelijk je plan met het systeem, want zonder in het bezit te zijn van die Zotac ben je schijnbaar al overtuigt meer RAM nodig te hebben.
Dual-Boot (steamOS, windows): Workstation/Lanbox/Console/DesktopGameRig
>8GB schijnt door enkele spellen al benut te kunnen worden, gezien de prijs van een latje ram wil ik in ieder geval een RAM overschot hebben. Daarnaast zal ik er wat op web-dev-en en als ik kijk hoe chrome tegenwoordig met RAM omgaat... (wel OSX). + Dual schijnt 'beter' te zijn dan single-channel
Super, nu maar hopen dat er in die 5 maanden niet te significante revisies hebben plaatsgevonden.
KS1987 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:08:
Als ik het goed heb begrepen is dit een dedicated SteamOS machine, waarom denk je meer dan 8GB nodig te hebben; ik weet geen enkel game op dit moment dit vereist. Bestaat er ook niet de kans dat de 8GB reeds 2 * 4GB in dual channel is (tenzij je het op de product pagina anders hebt gelezen), aangezien we hier spreken over een pregeconfigureerd toestel?
Wordt een dual-boot met windows voor de andere 2/3 van mijn steamlibrary ;). En high-end games kunnen volgens mij nu al meer als 8GB aanspreken.

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

eL_Jay schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:51:
Wordt een dual-boot met windows voor de andere 2/3 van mijn steamlibrary ;). En high-end games kunnen volgens mij nu al meer als 8GB aanspreken.
COD: Black Ops 3, waar de performantie op PC ter discussie staat en een recente top titel is, spreekt nog geen 4 GB ram aan. Zelfs met de overhead van het OS ruim genomen (2 GB), heb je nog een marge van 2 GB. Games vragen steeds meer om dedicated ram geheugen van de video kaart en daar vrees ik een beetje om met het systeem die jij voor ogen hebt.

Je hebt keuze troef voor een leuke compacte case, waar je kan besparen op sommige en dit geld aanwenden voor hetgeen verschil maakt. Mocht je geen zin hebben om dit te doen, omwille van garantie of Kennis. Je kan altijd via een Amazon bestellen of vragen aan een mede-tweaker om dit project voor je te bouwen. Ik heb een tijdje terug voor een pre-built systeem gegaan, en kijk er toch met gemengde gevoelens na terug.

• eL_Jay
KS1987 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:45:
[...]

COD: Black Ops 3, waar de performantie op PC ter discussie staat en een recente top titel is, spreekt nog geen 4 GB ram aan. Zelfs met de overhead van het OS ruim genomen (2 GB), heb je nog een marge van 2 GB. Games vragen steeds meer om dedicated ram geheugen van de video kaart en daar vrees ik een beetje om met het systeem die jij voor ogen hebt.

Je hebt keuze troef voor een leuke compacte case, waar je kan besparen op sommige en dit geld aanwenden voor hetgeen verschil maakt. Mocht je geen zin hebben om dit te doen, omwille van garantie of Kennis. Je kan altijd via een Amazon bestellen of vragen aan een mede-tweaker om dit project voor je te bouwen. Ik heb een tijdje terug voor een pre-built systeem gegaan, en kijk er toch met gemengde gevoelens na terug.
Heb een node304 gehad en nog een sugo 5b. Dat is toch echt te groot voor mijn behoefte m.b.t. mobiliteit.
De 970m is voor mij afdoende (net geen gtx 770 performance maar met 3gb VRAM) de 6400t is vermoedelijk een groter probleem om games op medium/high 1080p te spelen (SupCom FAF bijv), maar die wil ik dan ook graag vervangen voor een 6600t of een volgende generatie indien die dezelfde socket hebben en de zotac compatible is.
offtopic:
Twijfel erg over de 6600t omdat ik vermoed dat die meer hitte afgeeft ondanks eenzelfde TDP

Voor die 35 euro die dat latje ram me kost wil ik vooral een extra potentiele bottleneck wegnemen en alles doen om het maximale uit de 6400t te persen (dual-channel)

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 23-02-2016 11:54 ]

Pagina: 1