Hallo allemaal!
Ik ben een 17 jarige gamer, die graag een gamePC wil bouwen.
Het is mijn eerste pc die ik zelf ga bouwen en heb me er de laatste tijd veel in verdiept.
De onderdelen koop ik bij www.afuture.nl
De BBG van Tweakers heeft me wel veel geholpen, waardoor ik al een lijstje heb met onderdelen wat me wel goed lijkt. Toch zijn er een aantal dingen die ik me afvraag m.b.t. het systeem.
Note: Bij Afuture komt deze op 950,- uit
1.: Belemmert het moederboord niet eventuele upgrades in de toekomst?
2.: Is het niet beter om voor een Skylake-processor te gaan met het oog op de toekomst?
3.: Is een Radeon R9 290 niet beter in deze build?
4.: Ik heb een andere voeding gedaan dan in de BBG, deze gaf meer wattage en is goedkoper op de site (Afuture). Gaat deze voor problemen zorgen?
5. Ook de behuizing heb ik aangepast omdat ik vind dat een mooie behuizing je PC wel afmaakt. Gaat deze problemen opleveren tijdens het bouwen van de PC?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet in het dagelijks gebruik fijn zijn, en qua gaming moet deze League of Legends op ultra high kunnen runnen. Dit is niet zo moeilijk, maar in de toekomst wil ik ook games als Overwatch, The Division en hoogstwaarschijnlijk games als TW3 en Fallout 4 gaan spelen. Dus het idee is dat het systeem deze op de hoogst mogelijke graphics e.d. voor de prijs kan runnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro met monitor. Toetsenbord en muis heb ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik sta voor alles open, maar het liefst wel Intel i5
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel sowieso, qua videokaart maakt het me vrij weinig uit als deze maar de beste is voor de prijsklasse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een SSD only systeem (zoals het basis-systeem van de BBG November 2015) lijkt me wel prima, mits deze 500GB is. Een HDD kan er later nog in.
Ga je overklokken?
Ben het niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag het mooiste systeem dat er voor dit geld bedrag te verkrijgen is.
Ik sta open voor elke tip m.b.t. mijn systeem.
Graag hoop ik met jullie een mooi systeem te creeëren.
(Huidige build komt er nog even in, kijken hoe ik dat moet doen)
Ik ben een 17 jarige gamer, die graag een gamePC wil bouwen.
Het is mijn eerste pc die ik zelf ga bouwen en heb me er de laatste tijd veel in verdiept.
De onderdelen koop ik bij www.afuture.nl
De BBG van Tweakers heeft me wel veel geholpen, waardoor ik al een lijstje heb met onderdelen wat me wel goed lijkt. Toch zijn er een aantal dingen die ik me afvraag m.b.t. het systeem.
Note: Bij Afuture komt deze op 950,- uit
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 181,- | € 181,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro | € 238,25 | € 238,25 |
| 1 | Sharkoon VG4-W Rood | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 156,01 | € 156,01 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 162,59 | € 162,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 929,20 | |
1.: Belemmert het moederboord niet eventuele upgrades in de toekomst?
2.: Is het niet beter om voor een Skylake-processor te gaan met het oog op de toekomst?
3.: Is een Radeon R9 290 niet beter in deze build?
4.: Ik heb een andere voeding gedaan dan in de BBG, deze gaf meer wattage en is goedkoper op de site (Afuture). Gaat deze voor problemen zorgen?
5. Ook de behuizing heb ik aangepast omdat ik vind dat een mooie behuizing je PC wel afmaakt. Gaat deze problemen opleveren tijdens het bouwen van de PC?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet in het dagelijks gebruik fijn zijn, en qua gaming moet deze League of Legends op ultra high kunnen runnen. Dit is niet zo moeilijk, maar in de toekomst wil ik ook games als Overwatch, The Division en hoogstwaarschijnlijk games als TW3 en Fallout 4 gaan spelen. Dus het idee is dat het systeem deze op de hoogst mogelijke graphics e.d. voor de prijs kan runnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro met monitor. Toetsenbord en muis heb ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik sta voor alles open, maar het liefst wel Intel i5
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel sowieso, qua videokaart maakt het me vrij weinig uit als deze maar de beste is voor de prijsklasse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een SSD only systeem (zoals het basis-systeem van de BBG November 2015) lijkt me wel prima, mits deze 500GB is. Een HDD kan er later nog in.
Ga je overklokken?
Ben het niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag het mooiste systeem dat er voor dit geld bedrag te verkrijgen is.
Ik sta open voor elke tip m.b.t. mijn systeem.
Graag hoop ik met jullie een mooi systeem te creeëren.
(Huidige build komt er nog even in, kijken hoe ik dat moet doen)
[ Voor 37% gewijzigd door ricovdmheen op 09-02-2016 15:56 ]