Ik heb hier 2pc's met debian staan, hoe zorg ik ervoor dat als ik met apt-get install upgrade mijn pc's up to date hou, dat hij de files maar 1x van het net haalt en niet voor iedere pc apart?
Je zou met het scriptje 'mirror' een mirror kunnen bouwen op je eigen pc, waar dan beide pc's naar toe kunnen connecten. Nadeel: je hebt kans dat je de eerste keer een heleboel (te veel) downloadt, maar vervolgens is het makkelijk up-to-date te houden.
Je zou ook steeds op een pc als eerste de download kunnen doen (dus gewoon dselect->install, configure), maar dan wel N antwoorden als hij vraagt of hij de gedownloade bestanden mag verwijderen. Vervolgens kun je met je andere pc makkelijk bij die bestanden, dmv bijv. ftp. Ook hier biedt dselect volgens mij hulp, maar die optie heb ik nog nooit gebruikt. De gedownloade bestanden staan in /var/cache/apt/archives/*.deb
Voordeel hiervan is dat je niet in een keer een hele distributie downloadt (en later ook steeds up-to-date houdt), maar alleen de packages die je inderdaad ook installeert.
* odysseus loves dselect - al vinden sommigen het een verschrikkelijk programma...
Je zou ook steeds op een pc als eerste de download kunnen doen (dus gewoon dselect->install, configure), maar dan wel N antwoorden als hij vraagt of hij de gedownloade bestanden mag verwijderen. Vervolgens kun je met je andere pc makkelijk bij die bestanden, dmv bijv. ftp. Ook hier biedt dselect volgens mij hulp, maar die optie heb ik nog nooit gebruikt. De gedownloade bestanden staan in /var/cache/apt/archives/*.deb
Voordeel hiervan is dat je niet in een keer een hele distributie downloadt (en later ook steeds up-to-date houdt), maar alleen de packages die je inderdaad ook installeert.
* odysseus loves dselect - al vinden sommigen het een verschrikkelijk programma...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Je hoeft niet zo'n grove oplossing te zoeken. Je kunt gewoon apt-proxy downloaden en installeren (apt-get install apt-proxy). Dan heb je 1 computer die proxy is voor beide computers. Werkt perfect.
Je kunt ook via NFS of Corba de download-map (/var/cache/apt) delen met elkaar.
Je kunt ook via NFS of Corba de download-map (/var/cache/apt) delen met elkaar.
Waarom zou je niet je sources.list aanpaasen op PC nummer 2?
Als je daarin de naam c.q. het ip adres opgeeft van PC nummer 1, kun je alles halen uit de caching dicrectory van die PC.
Zolang je geen 'apt-get clean' geeft op nummer 1 zit je goed...
Als je daarin de naam c.q. het ip adres opgeeft van PC nummer 1, kun je alles halen uit de caching dicrectory van die PC.
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Nee, want je sources.list zorgt ervoor dat hij naar een bepaalde directorytree gaat zoeken...zoiets als main/mail/... Bovendien zoekt hij dan een packages.gz en die heb je dan niet bij je andere bestanden staan. De bestanden die je op pc1 downloadt komen ook niet in een directorytree te staan, maar gewoon als losse .deb-files in /var/cache/apt/archives/*.debOp vrijdag 22 juni 2001 00:32 schreef The_Jester het volgende:
Waarom zou je niet je sources.list aanpaasen op PC nummer 2?
apt-proxy lijkt me dan inderdaad de beste methode, zoals hierboven al voorgesteld werd.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Een vriend van me is bezig met demi.sh (Debian Mirror Shellscript) en hierbij maak je een (correcte) mirror van je installatie op je ene pc, met als toevoeging dat je nog extra pkgs kunt opgeven in een configfile.
Het is al vrij ver gevorderd, maar volgens mij zit het nog niet in de mainstream. Mail maar als je interesse hebt.
Het is al vrij ver gevorderd, maar volgens mij zit het nog niet in de mainstream. Mail maar als je interesse hebt.
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Pagina: 1