De juiste HPE Proliant ML110 Gen9 uitzoeken

Pagina: 1
Acties:

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Als vervanging voor een oudere server zijn we uitgekomen op een HPE Proliant ML110 Gen9. Er moeten meer dan vier (SFF/LFF) SATA harddisks in kunnen (hot-swap niet nodig) en een dedicated iLO poort in zitten.

We hebben al verschillende modellen van de ML110 Gen9 doorgenomen, maar het wordt niet duidelijk of bv. de 4 bay LFF non-hot swap uitgebreid kan worden naar bv. 8 harddisks eventueel met een extra drive cage. Ook is het erg lastig uit de specificaties te halen of er dan ook een dedicated iLO poort op zit.

Heeft er iemand ervaring met de HPE Proliant ML110 Gen9 en het kiezen van het juiste product nummer en eventueel extra onderdelen en ervaringen en tips wil delen?

http://www8.hp.com/au/en/...oid=7796454#!tab=features

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-01 12:59
Dedicated iLO poort moet los aangeschaft worden, is 1GbE en optioneel.

Je koopt een 4 slots LFF model of een 8 slots SFF model en je kunt later upgrade naar resp 8 LFF of 16 SFF drives. Je kiest of voor LFF of voor SFF in het begin, je kan niet mixen.
Kortom als je begint met 4 LFF kun je maximaal groeien tot 8 LFF.

• rookie no. 1
Dedicated iLO poort moet los aangeschaft worden, is 1GbE en optioneel.
Weet jij een HP product nummer? Ik kan in de specification sheet en bij de accessoires niets daarover terug vinden helaas.
Je koopt een 4 slots LFF model of een 8 slots SFF model en je kunt later upgrade naar resp 8 LFF of 16 SFF drives.
Duidelijk. Die hot-swap diskcages zijn vast noodzakelijkerwijs met de Gen8 of hoger harddisk brackets neem ik aan.
Er is ook een non hot-swap 4 slots LFF server te krijgen. Is dat dan met de (bijgeleverde) harddisk brackets zoals bij de Microserver Gen8 (slappe plastic rotzooi zonder leds) en is een server met zo'n non hot-swap diskcage ook nog uit te breiden naar 8 harddisks?

• Biite
rookie no. 1 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:48:
[...]
Weet jij een HP product nummer? Ik kan in de specification sheet en bij de accessoires niets daarover terug vinden helaas.
[...]

Duidelijk. Die hot-swap diskcages zijn vast noodzakelijkerwijs met de Gen8 of hoger harddisk brackets neem ik aan.
Er is ook een non hot-swap 4 slots LFF server te krijgen. Is dat dan met de (bijgeleverde) harddisk brackets zoals bij de Microserver Gen8 (slappe plastic rotzooi zonder leds) en is een server met zo'n non hot-swap diskcage ook nog uit te breiden naar 8 harddisks?
Productnummer van de dedicated iLO: HP ML150 Gen9 Dedicated iLO Management Port Kit
780310-B21 (staat overigens gewoon in de quickspecs)

ML/DL/BL disken hebben allemaal LED's, dus daar heb je geen probleem. Volgens mij kun je een non-hot swap niet verder uitbreiden met een diskcage. Volgens de quickspecs zijn er alleen hot-swap drive cages extra te bestellen en die mag je niet mixen met non-hotswap.

• rookie no. 1
Biite schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:57:
[...]
Productnummer van de dedicated iLO: HP ML150 Gen9 Dedicated iLO Management Port Kit
780310-B21 (staat overigens gewoon in de quickspecs)
Klopt, had ik gezien maar de vermelding over een ML150 bracht me in verwarring. Dat zal een foutje zijn in het document.
ML/DL/BL disken hebben allemaal LED's, dus daar heb je geen probleem. Volgens mij kun je een non-hot swap niet verder uitbreiden met een diskcage. Volgens de quickspecs zijn er alleen hot-swap drive cages extra te bestellen en die mag je niet mixen met non-hotswap.
Ok, wel vreemd. Wat is er dan anders als je bv. de standaard non-swap cage aanvult met een hot-swap SFF/LFF cage? Ontbreekt er ruimte of andere aansluitingen, kan de controller er niet mee overweg?

In elk geval denk ik dat het deze gaat worden:

794994-425, zie http://www8.hp.com/nl/nl/...ml?oid=7876152#!tab=specs

De goedkoopste van het stel, nieuwer platform dan de Microserver Gen8 en uiteraard meer ruimte die eventueel te benutten valt. Als ik de benchmarks moet geloven ligt de CPU performance van de Xeon E5-2603 V3 niet ver van de Xeon-E3 1220L, maar als ik meer nodig heb kan dat altijd nog.

Mocht je (iemand) nog tips hebben, dan graag. Anders heel erg bedankt voor je input. Jij weet weet waar je het over hebt :)

• Biite
Het verschil met die hot-swap en de non-hot-swap zal vast iets met de controller te maken hebben. HP servers zijn doorgaans behoorlijk 'voorbekabeld'.
Pagina: 1