Applicatie: opstarttijd/ shutdowntijd PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dag Tweakers,

Voor persoonlijk gebruik ben ik op zoek naar een app die de opstarttijd/ shutdowntijd van mijn PC bijhoudt in een document zodat ik dit makkelijk kan raadplegen.

Ik heb al uitgebreid gegoogled, maar kan niet meteen een juiste match vinden.

Heeft er iemand een idee waar ik deze "kant & klare" software kan vinden (geen programmeerkennis)?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groeten,
Anthony

Beste antwoord (via Anthony op 10-02-2016 11:24)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:03
Toevallig heb ik zelf een app hier voor geschreven voor onze thuis PC's. Schrijft een log weg bij het opstarten, afmelden en afsluiten naar een bepaalde map (Dropbox bijvoorbeeld) in een tekstbestand.

Als je wilt mag je deze wel gebruiken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 15:51

Nibbz

Postmaster General

Bootvis is een programma die bij me naar voren komt (zou je ook je opstart sequence mee kunnen optimaliseren mocht dat nodig zijn).

Hij geeft iig wel weer, hoe lang elk proces erover doet om op te starten

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Erhm... Ik kom niet veel verder dan een stopwatch met een kladblok ;)
ben ik op zoek naar een app die de opstarttijd/ shutdowntijd van mijn PC bijhoudt in een document
Met andere woorden, eigenlijk moet dit programma gaan draaien op het moment dat de powerknop wordt ingedrukt. En in geval van afsluiten, moet het resultaat worden weggeschreven op het moment dat de PC helemaal uit staat ;)

@DarkUnreal: volgens mij is bootvis niet meer bijgewerkt naar Windows-versies later dan XP
@Anthony: Over welk OS hebben we het eigenlijk?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Windows: kijk gewoon in de windows logs. Linux: idem.
Als je het echt vanaf het moment van aan/uit wilt hebben: kijk naar iets hardwarematigs icm een master/slave stekkerdoos.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Ik draai op Windows 10. Echter is in de logs kijken niet praktisch genoeg vermits je dit dan elke dag moet doen.
Liefst zou ik op een gegeven tijdstip willen bekijken wanneer ik bijvoorbeeld op 15 januari mijn computer heb gestart en heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Schrijf een script dat regelmatig je logfile uitleest.

Als je het elke dag gaat doen, is dat de moeite waard. Goed moment om bijvoorbeeld Powershell te leren. Dan kan je wat inspiratie halen uit bijv. http://www.computerperfor...l/powershell_eventlog.htm

Overigens, zie The Eagle in "Applicatie: opstarttijd/ shutdowntijd PC", als je heel precies wilt zijn en ook fysiek afsluiten van de PC wilt meenemen (lees: stekker er uit) dan zal je iets hardwarematigs moeten bouwen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Dag FJK,

Ik ben zelf niet technisch geschoold.
Daarom de vraag of er een programma kant en klaar is die dit kan.
Bijv dmv een actieve internetconnectie die online de inlogtijden logt..

Zelf iets schrijven is voor mij jammer genoeg, denk ik, geen goede match.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:03
Toevallig heb ik zelf een app hier voor geschreven voor onze thuis PC's. Schrijft een log weg bij het opstarten, afmelden en afsluiten naar een bepaalde map (Dropbox bijvoorbeeld) in een tekstbestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Ryan_ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:30:

Dag Ryan,

Indien mogelijk, heel graag :-)

Ik zal je een PM sturen!
Pagina: 1