In de tabel staat er bij de Apple iPhone 6 Plus een verschil van 44%, terwijl dit 36% moet zijn (volgens mij).
Ik wou net dezelfde bemerking plaatsen. Het staat trouwens ook zo vermeld in het artikel van Test-Aankoop: http://www.test-aankoop.b...chten/2016/memorystockage
Zo bevat de iPhone 6Plus van 16 GB volgens Test-Aankoop in realiteit maar 10,3 GB ofwel zo’n 36% minder.
Coördinator van de Waze Belux Community
De overige percentages kloppen ook niet (afronding voor 640 en M4, meer dan dat voor S6). Moet even nagerekend worden.
[ Voor 26% gewijzigd door marino_centrino op 09-02-2016 14:47 . Reden: specificatie ]
Verder is percentages een beetje misleidend. Als puur gekeken wordt naar de hoeveelheid opslag die weggesnoept wordt valt de S6 echt gigantisch hard door de mand:
Microsoft Lumia 640 XL: 4,75GB
Sony Xperia M4 Aqua: 5,55GB
Samsung Galaxy S6 32GB: 7,3GB
Huawei P8 : 7GB
Apple iPhone 6 Plus: 5,7GB
Microsoft Lumia 640 XL: 4,75GB
Sony Xperia M4 Aqua: 5,55GB
Samsung Galaxy S6 32GB: 7,3GB
Huawei P8 : 7GB
Apple iPhone 6 Plus: 5,7GB
De percentages zijn respectievelijk:
Microsoft Lumia 640 XL -59,4%
Sony Xperia M4 Aqua -69,4%
Samsung Galaxy S6 -22,8%
Huawei P8 -43,8%
Apple iPhone 6 Plus -35,6%
Tweakers zou dit zelfstandig ook kunnen testen tijdens de reviews, zou mooie extra informatie zijn.
Dit zijn getallen uit het verleden.
http://blogs.which.co.uk/...g-s4-still-in-last-place/
Microsoft Lumia 640 XL -59,4%
Sony Xperia M4 Aqua -69,4%
Samsung Galaxy S6 -22,8%
Huawei P8 -43,8%
Apple iPhone 6 Plus -35,6%
Tweakers zou dit zelfstandig ook kunnen testen tijdens de reviews, zou mooie extra informatie zijn.
Dit zijn getallen uit het verleden.
http://blogs.which.co.uk/...g-s4-still-in-last-place/
[ Voor 92% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-02-2016 14:59 ]
En de titel is ook nogal vreemd, niet alleen Apple misleid maar ook genoeg andere merken. Waarom word Apple dan zo specifiek benoemd in de titel?
En dat komend van een Windows Phone gebruiker
Sterker nog, als ik de tabel zie doet Apple het nog relatief 'goed'. Een topic titel als 'Apple biedt klant relatief veel ruimte op de iPhone' had dus net zo goed gekundRemy!!!! schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:55:
En de titel is ook nogal vreemd, niet alleen Apple misleid maar ook genoeg andere merken. Waarom word Apple dan zo specifiek benoemd in de titel?
Al blijft dit een bijzondere manier van marketing. 128Gb telefoon is relatief goedkoop dan, want het percentage bruikbare ruimte is dan in ene een stuk hoger
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
dit is wel een mooie voor de EU regeltjes maffia eigenlijk..
als je een 16GB (of 32 of xGB) apparaat koopt dat je daadwerkelijk die hoeveelheid geheugen tot je beschikbaar hebt ( de 1000/1024 regel maar even buiten beschouwing laten)
voor de consument is het dan helder, al zal de prijs van apparatuur wel omhoog gaan, gezien er bv ipv 16GB - X GB voor de ROM ineens bv 24GB geplaatst moet worden om netto die 16 over te houden.
voor de consument is het dan helder, al zal de prijs van apparatuur wel omhoog gaan, gezien er bv ipv 16GB - X GB voor de ROM ineens bv 24GB geplaatst moet worden om netto die 16 over te houden.
404 Signature not found
De percentages van de eerste drie modellen zijn nog steeds fout, na verbetering van de iPhone.
Onder t plaatje staat ook nog een typo, aankop ipv aankoop
We maken onderscheid tussen percentage change en percentage difference:Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:32:
In de tabel staat er bij de Apple iPhone 6 Plus een verschil van 44%, terwijl dit 36% moet zijn (volgens mij).
Percentage change = ( ΔV / |V1| ) * 100 = ((V2 - V1) / |V1|) * 100
Percent difference = ( | ΔV |/ ( ∑V/2) ) * 100 = ( | (V1 - V2) | / ((V1 + V2)/2) ) * 100
Percentage change kun je hier uitrekenen:
http://www.calculatorsoup...ent-change-calculator.php
Percentage difference kun je hier uitrekenen:
http://www.calculatorsoup...difference-calculator.php
Laten we de twee getallen eens invullen. 10,3 en 16 (let op: deze getallen zijn misschien afgerond!)
Answer:
Calculate percentage difference
between V1 = 10.3 and V2 = 16
( | V1 - V2 | / ((V1 + V2)/2) ) * 100
= ( | 10.3 - 16 | / ((10.3 + 16)/2) ) * 100
= ( | -5.7 | / (26.3/2) ) * 100
= ( 5.7 / 13.15 ) * 100
= 0.43346 * 100
= 43.346% difference
Met 44% zat Tweakers wel érg dicht bij het goede antwoord!!!!!!!!! Indien er afronding zit in de getallen 10,3 en 16 dan zou 44% zelfs wel correct kunnen zijn!!!!
Tenzij tweakers niet als doel had om de percentage difference in die tabel te zetten.
Mag ik als suggestie aandragen dat de Tweakers redactie besluit om ofwel Procentueel verschil ofwel Procentuele verandering te gaan gebruiken? En dat ze dan gewoon de calculators waar ik hierboven naar heb gelinkt gaan gebruiken? In plaats van zelf maar wat aan te klungelen? Deze calculators bestaan natuurlijk niet voor niets. Goed en consequent gebruik van één calculator (niet twee calculators door elkaar gebruiken) en er kan echt weinig meer fout gaan.
Overigens zou ik in dit geval voor procentuele verandering kiezen. Dat concept is bekender bij de mensen die nog nooit van wiskunde gehoord hebben. En je vergelijkt in dit geval twee waardes die iets anders voorstellen: opslagruimte minus OS vs. totale opslagruimte. In zo'n geval is het altijd veel logischer om percentage change te gebruiken. Zet dan wel in het kopje van de kolom ook echt "Procentuele verandering". Indien je het dan echt moet afkorten, kies dan "Verandering". Dat is nog altijd correcter dan "Verschil".
Hier nog een begrijpelijk artikel voor degenen die niet zo thuis zijn in de basiswiskunde
http://www.mathsisfun.com...-difference-vs-error.html
[ Voor 43% gewijzigd door dusty-2011 op 09-02-2016 16:10 ]
Omdat Apple door Test-Aankoop aangeklaagd wordt als 'grote vis': ze gaan tegen de rechter betogen dat Apple de consument misleidt.En de titel is ook nogal vreemd, niet alleen Apple misleid maar ook genoeg andere merken. Waarom word Apple dan zo specifiek benoemd in de titel?
De overige fouten zijn hersteld en de precieze percentages voeg ik toe aan de tabel.
Dit is bij lange na niet het eerste artikel waar drie of vier verschillende methodes zijn gebruikt voor het uitrekenen van wat jullie "Verschil" noemen. Kan dit niet bij de tweakers redactie besproken worden? Om te beginnen eens duidelijk maken wat "Verschil" is, daar bedoelen jullie volgens mij procentuele verandering mee (zet die term dan ook in de tabel!). En dan vervolgens gewoon consequent en correct één calculator gebruiken:Olaf schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:36:
[...]
Omdat Apple door Test-Aankoop aangeklaagd wordt als 'grote vis': ze gaan tegen de rechter betogen dat Apple de consument misleidt.
De overige fouten zijn hersteld en de precieze percentages voeg ik toe aan de tabel.
http://www.calculatorsoup...ent-change-calculator.php
Wat is er mis met het gebruiken van bovenstaande calculator?? Dan kunnen er geen fouten meer gemaakt worden. Ik weet toevallig dat vele Engelstalige nieuwssites voor dit soort berekeningen ook gewoon een calculator gebruiken. En niet zelf er maar wat op los rekenen.
[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 09-02-2016 16:07 ]
De tekst is al redelijk snel naar 'Niet beschikbaar' aangepast, juist vanwege onduidelijkheid over wat 'verschil' hier precies inhoudt.
Die calculator is zeker heel handig. Dank daarvoor, maar de 44 procent die er aanvankelijk stond was niet het gevolg van een gebruik van beide methodes of een fout bij het uitrekenen maar domweg een slordige doublure van de Huawei P8-cijfers (zo stond er ook 9GB ipv 10,3GB).
Die calculator is zeker heel handig. Dank daarvoor, maar de 44 procent die er aanvankelijk stond was niet het gevolg van een gebruik van beide methodes of een fout bij het uitrekenen maar domweg een slordige doublure van de Huawei P8-cijfers (zo stond er ook 9GB ipv 10,3GB).
Dat verklaart een hoop. Ik dacht dat er een andere methode gebruikt was.Olaf schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:19:
De tekst is al redelijk snel naar 'Niet beschikbaar' aangepast, juist vanwege onduidelijkheid over wat 'verschil' hier precies inhoudt.
Dan rest de vraag waarom de getallen 24,7GB en 32GB in het oorspronkelijke artikel tot 33% kunnen leiden. Dat valt echt met geen enkele methode te verklaren. Het beste wat ik kan bedenken is dat iemand 24,7/32 heeft ingetikt in de rekenmachine, dat daar 0,77 uitkomt, en dat ie toen een verkeerde hoofdrekensom heeft gemaakt: 0,77 - 1 = - 0,33 en dat verkeerde antwoord dan in de tabel heeft ingevoegd als 33%.
Daar concludeer ik dan weer uit dat er een bepaalde methode wordt gebruikt: een gedeelte van de som in de rekenmachine invoeren, en vervolgens een gedeelte uit het hoofd uitrekenen. De hoofdrekenfout 0,77 - 1 = - 0,33 is natuurlijk snel gemaakt, dus dit is een erg foutgevoelige methode.
Vandaar dat ik die internetcalculator (http://www.calculatorsoup...ent-change-calculator.php) als tip gaf. Zolang je de twee getallen niet verwisseld (verkeerde referentiepunt invoeren) kan er weinig fout gaan.
Verder bedankt voor het verbeteren van alle foutjes
Pagina: 1