Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De laptop zal veelal gebruikt worden voor surfen/office ed. Af en toe ook gamen, dit zal echter oldsk00l CS 1.6 zijn. De standaard intel GPU zal dit wel trekken denk ik zo?
Overigens moet de laptop niet over een jaar uitelkaar vallen, ter info mijn huidige Vaio Z heb ik inmiddels 8/9 jaar in bezit en werkt nog steeds (al moet ik de laptop af een toe een stoot geven
)
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
max. 1000 euro, wel bij de MediaMarkt aangezien ik de laptop in termijnen wil afbetalen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, zal veelal voor thuis gebruik zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
HP, Lenovo & Dell.
Zit niet zozeer een reden achter, ik bezit een HP werklaptop die ik zeer fijn vind (840 serie) en Lenovo(IBM) maakt naar mijn weten altijd solide laptops.
Had sony nog laptops gefabriceerd, had ik -ondanks de slechte service die ze hebben- ook VAIO in het lijstje geplaatst. Overigens heb niets met het merk ACER.
Zelf heb ik momenteel de volgende twee laptops op het oog:
pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007MMH
pricewatch: HP Envy 13-d010nd
De laptop dient overigens minimaal te voldoen aan de volgende:
Tussen de 13" en 14"
Resolutie Full HD
Min. i5 (geen AMD)
Over geheugen ben ik niet uit (min. 8?, toekomst gericht)
Liefst een SSD ingebouwd, en anders mogelijkheid om later zelf te plaatsen.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De laptop zal veelal gebruikt worden voor surfen/office ed. Af en toe ook gamen, dit zal echter oldsk00l CS 1.6 zijn. De standaard intel GPU zal dit wel trekken denk ik zo?
Overigens moet de laptop niet over een jaar uitelkaar vallen, ter info mijn huidige Vaio Z heb ik inmiddels 8/9 jaar in bezit en werkt nog steeds (al moet ik de laptop af een toe een stoot geven
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
max. 1000 euro, wel bij de MediaMarkt aangezien ik de laptop in termijnen wil afbetalen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, zal veelal voor thuis gebruik zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
HP, Lenovo & Dell.
Zit niet zozeer een reden achter, ik bezit een HP werklaptop die ik zeer fijn vind (840 serie) en Lenovo(IBM) maakt naar mijn weten altijd solide laptops.
Had sony nog laptops gefabriceerd, had ik -ondanks de slechte service die ze hebben- ook VAIO in het lijstje geplaatst. Overigens heb niets met het merk ACER.
Zelf heb ik momenteel de volgende twee laptops op het oog:
pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007MMH
pricewatch: HP Envy 13-d010nd
De laptop dient overigens minimaal te voldoen aan de volgende:
Tussen de 13" en 14"
Resolutie Full HD
Min. i5 (geen AMD)
Over geheugen ben ik niet uit (min. 8?, toekomst gericht)
Liefst een SSD ingebouwd, en anders mogelijkheid om later zelf te plaatsen.