krijg MSI.tmp mappen niet verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409178

Topicstarter
Hallo,

ik ben een gebruiker van windows 10 en Windows maakt op mijn c-schijf steeds bestanden aan die beginnen met MSI en eindigen op .tmp.

ik kan ze niet zo maar verwijderen omdat ik die rechten niet heb. ik ben administrator van de pc maar het kan alleen maar door groep 'iedereen' verwijderd worden. ik kan dat alleen maar veranderen door elke map aan te klikken en de beveiligingsrechten aan te passen. echter om dat 40 keer te doen heb ik niet zo veel zin in.

ik heb al diverse programma's gebruikt zoals patchcleaner, cc cleaner, schijfopruiming maar niets helpt.

heeft iemand nog andere tips hoe ik in eerste instantie deze mappen snel weg krijg en hoe voorkom ik dat ik ze wederom krijg?

Mvg Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Je geeft zelf het antwoord, je bent gebruiker en geen administrator. Dus geef jezelf meer gebruikersrechten.

Waarom gebruik je verschillende programma's voor een bestandje wat is vergrendeld?
Het enige wat je waarschijnlijk hoefde te doen is opstarten in safe-modus. Je kan ook op de hoofdmap gaan staan en beveiligingsrechten toepassen op alle onderliggende mappen, dat is een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar die rechten toekennen vanaf de hoofdmap is weer niet slim, want grote kans dat het de harde schijf is. ;)

Wat die mappen zijn, zijn overblijfselen van installaties. Wat staat er allemaal op het systeem? Vroeger, weet niet of het nu nog zo is, deed MS Office z'n installatiebestanden ook ergens op de C: zetten onder MSO.cache oid, zodat je niet telkens de installatiemedia nodig had als je een functie wilde toevoegen of verwijderen. Dit is vergelijkbaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409178

Topicstarter
ik ben administrator donderdraak. dat laatste wat je voorsteld donderdraak heb ik geprobeerd maar ook helaas loopt die ook vast op die tmp mappen.
misschien is een concretere vraag, hoe kan ik op 40 mappen in 1 keer rechten toekennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-07 09:35
Anoniem: 409178 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:55:
ik ben administrator donderdraak. dat laatste wat je voorsteld donderdraak heb ik geprobeerd maar ook helaas loopt die ook vast op die tmp mappen.
misschien is een concretere vraag, hoe kan ik op 40 mappen in 1 keer rechten toekennen?
PowerShell :)

Zie als voorbeeld: http://tomandersonpro.net/ntfs-permissions-with-powershell/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
kan je niet een en ander doen in een 'elevated command prompt'?
- klik op vergrootglaasje
- typ in 'cmd'. DRUK NIET OP ENTER
- klik rechts op 'Opdrachtprompt', en kies 'als administrator uitvoeren'
.... nu krijg je een dos-venster, met administrator bevoegdheden

hier kan je intypen 'explorer'

En nu heb je een verkenner met administrator-bevoegdheden.

Uiteraard kan je ook in dit dos venster dos-commando's gebruiken, del msi*.tmp of zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Witte op 10-02-2016 10:36 ]

Houdoe

Pagina: 1