Na een tweetal stroomuitvallen gaf mijn pc geen enkel teken van leven meer. Tijdens beide stroomuitvallen was mijn pc uitgeschakeld, en het indrukken van de startknop heeft nu geen gevolg. Nu vraag ik mij af of er iets kapot is en wat dan, en hoe dit op te lossen.
Wat ik al gedaan heb:
- het stopcontact getest
- de aan/uitknop lang ingedrukt gehouden als soort reset? (google info, dacht proberen kan geen kwaad)
- 24pin connector losgemaakt en opnieuw aangesloten
- voeding getest met paperclip (de fans begonnen te draaien)
- andere forum posts gezocht, maar ik weet nog steeds niet echt wat nu te doen
het feit dat de fans begonnen te draaien maakt mij duidelijk dat de voeding nog werkt (toch?). Ik denk dus dat het aan het moederbord ligt, gezien de andere posts op internet die veelal duiden op het moederbord of de voeding die niet meer werkt. Nou kan ik prima een moederbord vervangen, maar voordat ik een nieuwe aanschaf wil ik nog even de tweakershulp raadplegen om vast te stellen dat het daadwerkelijk aan het moederbord ligt en niet aan de voeding en of er nog andere manieren zijn om het probleem op te lossen. Hoe kan ik testen waar het probleem ligt en hoe kan ik dit oplossen?
De relevante specs zijn het moederbord (ASrock h97 pro4) en de voeding (corsair cx500m).
bij voorbaat dank
Wat ik al gedaan heb:
- het stopcontact getest
- de aan/uitknop lang ingedrukt gehouden als soort reset? (google info, dacht proberen kan geen kwaad)
- 24pin connector losgemaakt en opnieuw aangesloten
- voeding getest met paperclip (de fans begonnen te draaien)
- andere forum posts gezocht, maar ik weet nog steeds niet echt wat nu te doen
het feit dat de fans begonnen te draaien maakt mij duidelijk dat de voeding nog werkt (toch?). Ik denk dus dat het aan het moederbord ligt, gezien de andere posts op internet die veelal duiden op het moederbord of de voeding die niet meer werkt. Nou kan ik prima een moederbord vervangen, maar voordat ik een nieuwe aanschaf wil ik nog even de tweakershulp raadplegen om vast te stellen dat het daadwerkelijk aan het moederbord ligt en niet aan de voeding en of er nog andere manieren zijn om het probleem op te lossen. Hoe kan ik testen waar het probleem ligt en hoe kan ik dit oplossen?
De relevante specs zijn het moederbord (ASrock h97 pro4) en de voeding (corsair cx500m).
bij voorbaat dank