Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427186

Topicstarter
m'n playstation is gloednieuw, heeft nog nooit een dvd of blueray afgespeeld, alleen gedownloade content
maar nou heb ik een dvd set die ik wil zien en propte net een dvd erin
de serie bureau raampoort, dus nieuw en zou goede kwaliteit moeten zijn, minstens HD of FHD
alleen het ziet er net uit als een rip van een streamingsite ofzo
lees op internet meer klachten erover en dat ps3 100x beter is als dvd speler
is hier wat aan te doen?
het is namelijk m'n enige dvd speler in huis en beetje zonde om op een groot full hd scherm te kijken alsof je naar een tv uit de jaren 70 kijkt
op deze manier zou ik het wss in veel betere kwaliteit kunnen downloaden
is het mss mogelijk de dvd te rippen naar de hdd van de playstation?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 427186 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:01:
m'n playstation is gloednieuw, heeft nog nooit een dvd of blueray afgespeeld, alleen gedownloade content
maar nou heb ikdie ik wil zien en propte net een dvd erin
de serie bureau raampoort, dus nieuw en zou goede kwaliteit moeten zijn, minstens HD of FHD
alleen het ziet er net uit als een rip van een streamingsite ofzo
lees op internet meer klachten erover en dat ps3 100x beter is als dvd speler
is hier wat aan te doen?
het is namelijk m'n enige dvd speler in huis en beetje zonde om op een groot full hd scherm te kijken alsof je naar een tv uit de jaren 70 kijkt
op deze manier zou ik het wss in veel betere kwaliteit kunnen downloaden
is het mss mogelijk de dvd te rippen naar de hdd van de playstation?
"ik heb een dvd set", "minstens HD of FHD"
Je snapt hopelijk dat die 2 elkaar uit sluiten :)
Daarnaast is de kwaliteit ook afhankelijk van met wat voor camera's er opgenomen en bewerkt is.

Je kunt eens opzoek naar de upscale mogelijkheden en beeldverbeter mogelijkheden van je ps4 en tv,
Voor gamen zet je die uit, voor dvd wil je die juist aan.
Maar met bijverzonnen pixels krijg je nooit zon goed resultaat als met opgenomen pixels 8)

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 09-02-2016 13:08 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

DVD-video heeft in dit geval een vermoedelijke resolutie van 720 x 576. Verre van HD-materiaal dus. Hier kan je Playstation niets aan verbeteren.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:35
Een DVD is geen 720P (HD) of 1080P (FHD) bron. Voor een optimaal resultaat zul je Blurays moeten kopen.
Het zou overigens kunnen zijn dat de Playstation 3 een betere upscaling heeft, wat betekent dat hij het beeld van de DVD net wat beter in een hogere resolutie kan omzetten. Daar zul je bij de Playstation 4 niets aan kunnen veranderen, vermoed ik.

Bij een DVD ontkom je er echter niet aan dat het, naar huidige maatstaven, geen goede kwaliteit zal zijn. Daarvoor zul je echt Blurays moeten gebruiken, die zijn namelijk wel Full HD.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 09-02-2016 13:07 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51
Als je die serie graag in goeie kwaliteit wil zien, kan je hem misschien beter via KIJK kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:03:
[...]

"ik heb een dvd set", "minstens HD of FHD"
Je snapt hopelijk dat die 2 elkaar uit sluiten :)
Daarnaast is de kwaliteit ook afhankelijk van met wat voor camera's er opgenomen en bewerkt is.

Je kunt eens opzoek naar de upscale mogelijkheden en beeldverbeter mogelijkheden van je ps4 en tv,
Voor gamen zet je die uit, voor dvd wil je die juist aan.
Maar met bijverzonnen pixels krijg je nooit zon goed resultaat als met opgenomen pixels 8)
tja, ik heb het op tv wel eens gezien en dat zag er een stuk beter uit dan dit
staan 4 afleveringen per dvd op (geen idee van de eigenschappen qua formaat en pixelatie) dus zou toch wel wat beters dan dit verwachten
op de verpakking staat 16:9 dus mss word het nog iets beter als ik hem op breedbeeld zet maar het is wel echt bedroevend slecht.
snap dat dvd achterhaald is maar dit is net alsof je een videoband zit te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51
Ik pop vanavond voor de gein ook maar eens een DVD-tje in de PS4, heb 'm nog nooit voor DVD's gebruikt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tiguan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:09:
Als je die serie graag in goeie kwaliteit wil zien, kan je hem misschien beter via KIJK kijken?
zat ik te overwegen maar heb hekel aan sbs en rtl, ben alleen van van thomas acda :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 427186 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:13:
[...]

tja, ik heb het op tv wel eens gezien en dat zag er een stuk beter uit dan dit
staan 4 afleveringen per dvd op (geen idee van de eigenschappen qua formaat en pixelatie) dus zou toch wel wat beters dan dit verwachten
op de verpakking staat 16:9 dus mss word het nog iets beter als ik hem op breedbeeld zet maar het is wel echt bedroevend slecht.
snap dat dvd achterhaald is maar dit is net alsof je een videoband zit te kijken
TV is (als je digitaal "hd" kijkt) al een stuk beter dan dvd.
Breedbeeld maakt dat nog een stukje erger omdat je dan feitelijk gedeelte van je pixels boven en onder niet gebruikt (dit was iig in het begin van breedbeeld zo, misschien dat dat ondertussen opgelost is ?)

Maar zoals gezegd staat upscaling en beeldverbetering aan ?

Dat maakt met de ps3 mijn startrek dvd's van onkijkbaar naar slecht :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:20:
[...]

TV is (als je digitaal "hd" kijkt) al een stuk beter dan dvd.
Breedbeeld maakt dat nog een stukje erger omdat je dan feitelijk gedeelte van je pixels boven en onder niet gebruikt (dit was iig in het begin van breedbeeld zo, misschien dat dat ondertussen opgelost is ?)

Maar zoals gezegd staat upscaling en beeldverbetering aan ?

Dat maakt met de ps3 mijn startrek dvd's van onkijkbaar naar slecht :)
nee nog niet mee beig geweest, maar weet alleen van de pricewatch dat m'n tv een vrij brakke upscaling heeft volgens mij
Pagina: 1