Laptop voor Senior (Pappa's perfecte laptop)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizla
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-02-2018
Mijn vraag

Mijn vader is op zoek naar een laptop. Hij is gewend aan een 17" Dell laptop, maar dat ding staat op ontploffen. Technisch gezien hoeft het qua rekenkracht niet een monster te zijn, aangezien hij het voornamelijk administratief gebruikt.

Belangrijkste eisen voor zijn gebruik:
- fijne spreiding toetsenbord, waarbij de toetsen uitnodigen voor langer typewerk.
- helder en scherp beeldscherm; zijn ogen zijn niet meer de beste.
- voorkeur is een 17", maar kan net zo goed 15,6" natuurlijk.
- de laptop gaat ook mee op vakantie; een stevige behuizing en een scherm die niet al teveel last heeft van zon.
- lange batterij duur zou erg fijn zijn.
- hij houdt van mooi design; bij voorkeur mag het er ook goed uitzien, dus racestrepen en ledjes overbodig.

...
Als ik op de best buy afga dan eindigen we al snel weer met een Dell van 900 eu, maar ik heb het gevoel dat hij beter af is met een goedkopere laptop vanwege de lichte eisen bij het gebruik.

Wat is een stevige laptop met een zeer goed scherm in de lagere prijsklasse?

Alvast bedankt,
Gijsja :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

Ik vermoed ook dat je vader beter af is met een goedkopere. Als hij niet veel opslag nodig heeft, zou ik adviseren om niet zozeer op processor te selecteren. Elke processor zal wel voldoen. Vervang dan de schijf door een ssd en dan is hij snel genoeg voor een hele tijd.

Op papier ziet de pricewatch: Lenovo G70-80 80FF00FHNX er erg goed uit. Mind you: ik ga alleen op specs af: 17'', €399, Pentium processor. Zet hier evt een SSD in en je kan weer jaren vooruit.

[ Voor 33% gewijzigd door P_Tingen op 09-02-2016 21:36 ]

... en gaat over tot de orde van de dag