Hi allemaal
Bij ons in de wijk is de afgelopen maanden glasvezel aangelegd en ik overweeg de overstap naar een glasvezel provider. Ik zit nu bij Ziggo en zie dat de glasvezel abonnementen over het algemeen goedkoper zijn. Ik betaal nu € 59,95 per maand voor 150\15 internet , standaard telefoon en TV. Daarnaast heb ik twee Harddisk receivers en 3 smartcards van Ziggo in bezit. Ik heb een aantal vragen:
Bij ons in de wijk is de afgelopen maanden glasvezel aangelegd en ik overweeg de overstap naar een glasvezel provider. Ik zit nu bij Ziggo en zie dat de glasvezel abonnementen over het algemeen goedkoper zijn. Ik betaal nu € 59,95 per maand voor 150\15 internet , standaard telefoon en TV. Daarnaast heb ik twee Harddisk receivers en 3 smartcards van Ziggo in bezit. Ik heb een aantal vragen:
- Ik neem aan dat glas het huis binnenkomt en wordt afgemonteerd op een kastje. wat voor een kastje? Bridge met Router? Wat voor aansluitingen (RJ45 (UTP) en\of coax en\of RJ11 (telefonie)). WiFi
- Bij de TV komt ook een “ontvanger” . Moet hier een smartcard in?
- Is er een mogelijkheid om TV te kijken op een smart device en laptops via streaming, zoals Horizon bij Ziggo.
- Ik heb thuis al decennia een homeserver draaien die ook vanaf het internet te benaderen is. Ik zag bij de aanbieder Vodafone (met wie ik van de week een informatief gesprek heb) dat het niet is toegestaan om servers aan te sluiten.
- Zijn Ziggo smartcards overdraagbaar nadat ik mijn abonnement met Ziggo heb ontbonden? Twee ervan heb ik aangeschaft.
- Extra ontvangers moeten gehuurd worden en dat kan aardig oplopen. Kan je eigen ontvangers aansluiten of misschien Docsis ziggo ontvangers gebruiken?