Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 734559

Topicstarter
Hoi!

Al sinds ruim een jaar heb ik een Xaiomi Mi2s in gebruik en ik ben er op zijn minst gezegd matig tevreden mee. Heb in het verleden verschillende problemen gehad en die zelf meestal ook opgelost. Eén probleem heb ik echter sinds het begin gehad en nooit zelf een voor oplossing gevonden. Ik hoop dus van harte dat iemand die hier meer verstand van heeft dan mij hier uitsluitsel over kan geven.

Informatie over de telefoon:
Xaiomi MI2S. Ik draai CyanogenMod en heb android versie 4.4.4.

Het probleem
Sinds ik deze telefoon heb, heeft hij problemen met opladen terwijl hij uit staat (meestal wanneer hij volledig leeg is). Hij laadt alleen op wanneer ik specifieke opladers gebruik (met hoger aantal ampères). Dit in contrast met wanneer hij nog wel aan staat, dan werkt elke oplader gewoon zoals je dat zou verwachten.

Sinds kort pakt hij echter zelfs geen hogere ampère opladers meer als hij uit staat en duurt het soms wel 3 dagen voordat hij opeens de oplader weer pakt. Ik heb verschillende opladers geprobeerd maar het lijkt volledige willekeur. Daarbij had ik de laatste tijd last van een batterij die soms opeens binnen een uurtje van bijna vol naar volledig leeg ging en de batterij erg warm werd. Erg onhandig als je telefoon dus vervolgens ook niet meer op te laden is.

Voor dit laatste probleem heb ik (tot dusver) een werkende oplossing gevonden. Mijn mediaserver bleek soms wel 50% van mijn batterijduur in beslag te nemen. Daarom heb ik de batteryguru app gedownload en veel bestanden van mijn telefoon af gehaald waardoor hij nu weer een ruime dag doet met de batterij. Ik heb alleen nog steeds het probleem dat wanneer hij leeg is, hij niet meer oplaadt.

Mijn vraag is dus of andere mensen dit probleem herkennen en of het zin heeft een nieuwe batterij te bestellen. Alvast hartelijk dank voor de reactie, als er meer informatie nodig is geef ik die uiteraard graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacketti
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-07 12:06
paar dingen om te proberen:
https://www.androidpit.co...ry-on-your-android-device

of
https://www.androidpit.co...a-phone-that-won-t-charge

gebeurt het ook als je nieuwere software gebruikt? Miui met android 5 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 734559

Topicstarter
Dank voor je antwoord! Ik heb (nogmaals) het vuil uit mijn micro usb poort verwijderd en gecheckt of daar alles goed zit. De andere punten genoemd zijn duidelijk niet het probleem of de oplossing, aangezien mijn probleem op dit moment niet is dat de batterij snel leeg loopt, maar dat hij niet op laadt als hij volledig leeg is (maar wel als hij aan staat).

Vervolgens had ik vandaag eindelijk wat langer de tijd en dacht ik MIUI android 5 er op te zetten want misschien doet dat wonderen. Helaas kwam ik er achter kwam dat als ik mijn telefoon aan de computer connect hij wel gaat opladen, maar niet herkent wordt door mijn PC. Ik heb verschillende USB kabels/laptops geprobeerd, dus dat kan het niet zijn. Heb je misschien enig idee wat er precies aan de hand is of hoe ik dit kan oplossen?

Alvast (wederom) hartelijk dank voor je antwoord en moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Anoniem: 734559 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:44:
Dank voor je antwoord! Ik heb (nogmaals) het vuil uit mijn micro usb poort verwijderd en gecheckt of daar alles goed zit. De andere punten genoemd zijn duidelijk niet het probleem of de oplossing, aangezien mijn probleem op dit moment niet is dat de batterij snel leeg loopt, maar dat hij niet op laadt als hij volledig leeg is (maar wel als hij aan staat).

Vervolgens had ik vandaag eindelijk wat langer de tijd en dacht ik MIUI android 5 er op te zetten want misschien doet dat wonderen. Helaas kwam ik er achter kwam dat als ik mijn telefoon aan de computer connect hij wel gaat opladen, maar niet herkent wordt door mijn PC. Ik heb verschillende USB kabels/laptops geprobeerd, dus dat kan het niet zijn. Heb je misschien enig idee wat er precies aan de hand is of hoe ik dit kan oplossen?

Alvast (wederom) hartelijk dank voor je antwoord en moeite!
Zit nog altijd stof in je poort. Had exact hetzelfde namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Heb je je setting wel aangepast, dat deze niet op alleen laden staat?

Schoonmaken gaat prima met een naald!

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacketti
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-07 12:06
Wat je kunt doen is je drivers opnieuw installeren als je windows gebruikt of android file transfer installeren als je osx gebruikt. En checken of je usb opties op MTP staan.

Maar aan de andere kant als je het probleem altijd hebt gehad kun je ook een slechte usb poort in je toestel hebben, een nieuwe batterij is ook iets om te proberen, via aliexpress zijn ze ook niet duur.
Pagina: 1