Thuis heb ik nog een redelijk oud beestje staan, namelijk een pricewatch: HP Compaq 6830s (KU404ET) die op Windows 7 draait. Gek genoeg werkt deze laptop nog prima (op de accu na, laad niet meer op) maar begint nu wel erg traag te worden.
Ik doe er niet zo heel erg veel mee. Wat bankieren, surfen en heel af en toe een Visual Studio project. Het laatste trekt deze laptop helaas niet zo heel erg goed meer. Voor het intensieve werk ben ik dan genoodzaakt achter de desktop te gaan zitten (die boven staat en dus minder gezellig is voor vrouwlief
)
Nu mijn vraag, het geheugen is uitbreidbaar naar 8GB. Nu draait deze op 2GB in. Heeft het nog zin om het geheugen te upgraden naar bijvoorbeeld 4GB of anders 8GB? Of maakt dit weinig verschil omdat het een al wat oudere laptop is?
Aangezien de laptop verder nog prima werkt vind ik het zonde om een nieuwe laptop aan te schaffen. Vooral de 17" is een pluspunt maar betaal je tegenwoordig toch wel behoorlijk veel voor.
Alvast bedankt
Edit:
07-04 - Nieuwe vraag toegevoegd
Ik doe er niet zo heel erg veel mee. Wat bankieren, surfen en heel af en toe een Visual Studio project. Het laatste trekt deze laptop helaas niet zo heel erg goed meer. Voor het intensieve werk ben ik dan genoodzaakt achter de desktop te gaan zitten (die boven staat en dus minder gezellig is voor vrouwlief
Nu mijn vraag, het geheugen is uitbreidbaar naar 8GB. Nu draait deze op 2GB in. Heeft het nog zin om het geheugen te upgraden naar bijvoorbeeld 4GB of anders 8GB? Of maakt dit weinig verschil omdat het een al wat oudere laptop is?
Aangezien de laptop verder nog prima werkt vind ik het zonde om een nieuwe laptop aan te schaffen. Vooral de 17" is een pluspunt maar betaal je tegenwoordig toch wel behoorlijk veel voor.
Alvast bedankt
Edit:
07-04 - Nieuwe vraag toegevoegd
Ryan_ schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:19:
Een klein kickje.
Ik kan een pricewatch: Samsung NP700Z5C-S01NL kopen van een betrouwbare partij voor €125. Zal dit een goede optie zijn voor mijn doelen (Visual Studio, surfen en wat lichtere games)?
Het enige nadeel is dat de accu in de case van de laptop zelf zit. Nu is dat ook weer niet zo'n probleem aangezien deze (wel wat moeilijk) open gemaakt kan worden. Dit wil ik waarschijnlijk sowieso wel doen om een SSD'tje in te bouwen namelijk een pricewatch: Sandisk SSD Plus 240GB die ik kan krijgen voor €25. Ook kan de laptop geen 1920x1080 draaien maar 1600x900, ook een (klein) nadeel.
Wat denken jullie? Goede deal?
[ Voor 30% gewijzigd door Ryan_ op 07-04-2016 08:20 ]