Samsung LED naar B&O (DIN)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gerolamo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-01 13:35
Vrinden,

Na het een en ander doorgelezen te hebben, zit ik met een (misschien wel retorische) vraag.

Ik heb een Samsung LED TV aan de muur hangen en recent een B&O 2636 (Ouverture) met Penta MKII's op de kop weten te tikken. Op het moment ben ik de set aan het refurbishen en dalijk wil ik deze graag met elkaar verbinden en via de AUX aansluiting op het systeempje het geluid van de TV beluisteren.

De TV heeft 2 audio uitgangen:
- 3.5mm jack (hoofdtelefoon)
- SPDIF
*** HDMI is (nog) geen optie, daar de B&O set geen HDMI heeft. Als ik in de toekomst besluit een andere set aan te schaffen, kan deze uiteraard wel gebruikt worden.
De B&O set heeft de bekende 8p DIN aansluiting (5p kan er op).

Wat geeft de beste functionaliteit en kwaliteit;
- Van de 3.5mm jack naar 5p DIN
- Van de SPDIF naar DAC (dus converter) en dan met tulp naar de 5p DIN

De eerste optie is natuurlijk verreweg het goedkoopst, maar het is me niet helemaal duidelijk of je hier problemen gaat krijgen met het volume, gezien dat veelal schijnbaar gedempt is (???). Tevens vraag ik me af of dit de kwaliteit ten goede komt.

De tweede optie lijkt mij op voorhand de betere, gezien de SPDIF uitgang gebruikt wordt. Converter (bijvoorbeeld van Lindy) kost een paar tientjes. Ik neem aan dat hier gewoon een 5v naar USB op kan zodat deze gevoed wordt door een USB slot op de TV (heb geen extra stopcontact mogelijkheid, TV hangt en alle kabels ingefreesd).

Waar voor te gaan qua functionaliteit en kwaliteit?

Beste antwoord (via Gerolamo op 09-02-2016 10:26)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Een Ouverture zal ook een 7din aux aansluiting hebben die je moet gebruiken. De 8din powerlink is om actieve speakers aan te sluiten. Beste geluid loopt inderdaad via spdif. Als je kwaliteit wil zou ik alleen de Lindy vergeten. Ik heb er zelf een Metrum tussen hangen en levert top geluid.

Alle reacties

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Denk je nou echt dat de da conversie van die lindy beter is dan van de tv? Probeer gewoon eerst rechtstreeks. de lindy da kan er altijd nog tussen

De meeste led tv's hebben ook een lijn uitgang, zij het via scart, zij het via een ander uitgang

Iperf

• Gerolamo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-01 13:35
Geen idee, daarom vraag ik het.

Misschien dat er iemand een vergelijkbare setup heeft, waarbij ik dan vooral benieuwd was wat voor effect de 3.5mm uitgang heeft op het volume.
Ik heb namelijk geen zin om als ik TV heb gekeken en daarna een CD wil beluisteren dat het volume heel hard staat omdat ik het harder heb moeten zetten voor het TV geluid.

Nee, er zijn geen andere uitgangen, anders had ik dat wel vermeld.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gerolamo schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 00:36:

Nee, er zijn geen andere uitgangen, anders had ik dat wel vermeld.
Als ik een kwartje kreeg voor iedere keer dat iets toch kon was ik rijk. Wanneer je gewoon had gezegt welke tv je had was het waarschijnlijk niet ter sprake gekomen.

Het volume kun je natuurlijk gewoon afstemnen op het niveau van een lijsingaal, gewoon van die volumeknop afblijven

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 09-02-2016 01:05 ]

Iperf

Acties:
  • Beste antwoord

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Een Ouverture zal ook een 7din aux aansluiting hebben die je moet gebruiken. De 8din powerlink is om actieve speakers aan te sluiten. Beste geluid loopt inderdaad via spdif. Als je kwaliteit wil zou ik alleen de Lindy vergeten. Ik heb er zelf een Metrum tussen hangen en levert top geluid.