Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 734487

Topicstarter
Hoi,

Momenteel heb ik de Galaxy s3 en die is na 2 jaar zo traag als.. dus was ik van plan over te stappen op Nexus. Zonder verplichte overbodige apps, altijd Google-update.
Maar nu lees ik de reviews van de Huawei Nexus 6p (vette 9) én die van de Galaxy s6 (óók 'n vette 9) en twijfel ik weer!!

Naar mijn gevoel zijn de voor- en nadelen van de Galaxy s6:
+ in turquoise verkrijgbaar (tja, sorry, kben 'n vrouw)
+ niet zo groot als de Huawei Nexus
+ vingerafdruktoets gewoon aan de voorkant
- nog steeds 'n aantal verplichte (overbodige?) apps
- wordt deze niet ook weer traag na verloop van tijd??

En de Huawei Nexus 6p:
+ géén verplichte overbodige apps
+ betere camera dan de Samsung (of denk ik dat alleen??)
+ toestel blijft gegarandeerd lekker snel
- te groot naar m'n zin
- onhandige positie vingerafdruktoets aan de achterkant
- duurder dan de Galaxy s6

Wie kan mij van tips, ervaringen en advies voorzien?
Thnx alvast!

Groetjes Lin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 15:49
Beide toestellen hebben zo hun plus (en min) punten. Waar de nexus 6p gegarandeerd de komende 2-3 jaar updates krijgt van Google (ook snel, niet enkele maanden later) Alhoewel samsung hier ook beter mee is geworden. Touchwiz is ook minder zwaar als voorheen, best dicht bij stock android en weinig overbodige apps. Alleen enkele MS apps (die verwijderbaar zijn) en een Samsung Store om de "ontbrekende" apps te downloaden.

Persoonlijk zou ik zeggen, het maakt niet uit voor welke je kiest. beiden zijn uitstekende keuzes en zullen je lang tevreden houden. De S6 is ietwat sneller dan de 6P, maar vrijwel onmerkbaar. Wil je dat je device altijd up-to-date is en de beste ervaring mogelijk die Android te bieden heeft? Nexus 6P
Wil je een goeie all round telefoon, die Android ook goed en positief weergeeft, S6

Zoals eerder vermeld, beiden zijn meer dan prima keuzes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-07 10:09
Nou heb ik als vrouw ook vrij kleine handen maar juist omdat de vingerafdruk scanner op de achterkant van de Nexus 6P zit is dat veel handiger dan aan de voorkant.

Qua updates is de Nexus 6P sowieso beter, je krijgt nog zeker 1,5 tot 2 jaar (misschien langer) updates, de S6 krijgt vanaf volgend jaar al geen updates omdat Samsung een beleid hanteert dat een toptoestel tot 2 jaar vanaf de aankondiging updates krijgt, volgend jaar is die 2 jaar zover.

De S6 kan traag worden, maar met normaal gebruik is die kans aanzienlijk klein S6 is gewoon een rap toestel.

Echter is de Nexus 6P nog rapper, geen skins maar stock android dus vele malen lichter.

Voor de rest beide top telefoons, ja de Nexus 6P is groot maar dan heb je ook wat persoonlijk zou ik altijd een Nexus bovenop welk merk dan ook kiezen, mitst deze fijn in de hand ligt aangezien bijvoorbeeld de Nexus 6 uit 2014 een beest van een toestel is, qua snelheid maar ook qua maat door de 6 inch scherm en ondanks dat ik Nexus boven alles kies het zou te groot zijn.

Is een Nexus 5X geen optie dan? deze is kleiner maar slechts marginaal trager dan de 6P (eigenlijk alleen op papier, in praktijk merk je niks van tenzij je beide naast elkaar zet).

5X is goedkoper, kleiner en krijgt net zo lang updates als de Nexus 6P de 5X heeft danwel 2gb ram echter verbruikt stock android minder geheugen doordat er geen skins of onnodige apps zijn = prima telefoon dus.

*alles hierboven genoemd uit ervaring

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Wanneer je denkt dat die Nexus na verloop van tijd niet trager wordt, ga je van een koude kermis thuis komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Momus schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:36:
Wanneer je denkt dat die Nexus na verloop van tijd niet trager wordt, ga je van een koude kermis thuis komen.
Iedere telefoon wordt op ten duur traag, een Nexus minder omdat er minder troep op staat, tenzij je op zo'n Samsung apps wist of uitzet dan maakt is het probleem kleiner.

Nogmaals, S6 is geen slecht toestel maar toch is de Nexus de betere optie vooral qua updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mizgala28 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 04:03:
Nou heb ik als vrouw ook vrij kleine handen maar juist omdat de vingerafdruk scanner op de achterkant van de Nexus 6P zit is dat veel handiger dan aan de voorkant.
Kun je aangeven waarom je het fijner vindt aan de achterkant? Of wat er vervelender is als de vingerafdrukscanner aan de voorkant zit?
Met mijn 'prehistorische' s3 heb ik nog geen enkele ervaring met zo'n scanner...
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JaapN schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 00:04:
Beide toestellen hebben zo hun plus (en min) punten. Persoonlijk zou ik zeggen, het maakt niet uit voor welke je kiest. beiden zijn uitstekende keuzes en zullen je lang tevreden houden. De S6 is ietwat sneller dan de 6P, maar vrijwel onmerkbaar. Wil je dat je device altijd up-to-date is en de beste ervaring mogelijk die Android te bieden heeft? Nexus 6P
Wil je een goeie all round telefoon, die Android ook goed en positief weergeeft, S6

Zoals eerder vermeld, beiden zijn meer dan prima keuzes :)
Hoi Jaap, heb je ook 'n mening of advies over de camera's in beide toestellen?
Zo ja, dan hoor ik die graag.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Anoniem: 734487 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:41:
[...]

Kun je aangeven waarom je het fijner vindt aan de achterkant? Of wat er vervelender is als de vingerafdrukscanner aan de voorkant zit?
Met mijn 'prehistorische' s3 heb ik nog geen enkele ervaring met zo'n scanner...
Thnx!
Omdat mijn wijsvinger altijd bij de scanner in de buurt ligt achter de telefoon.

De enige telefoon waar ik een scanner aan de voorkant prima vond was de iphone, ik merk dat in tegenstelling tot de Samsung bij de iphone de scanner vanuit iedere hoek werkt.

Hetzelfde geldt voor de Nexus 6P en 5X (maar ook LG V10 en paar Huawei telefoons) aan de achterkant werkt die scanner uit iedere hoek.

Is de scanner bij de S6 dan slecht? Nee, maar soms moet je specifiek op een bepaalde manier je vinger erop leggen en dat kost meer tijd uiteindelijk dan nodig.

Je vroeg aan Jaap welke camera beter is, die van de S6 is fractie beter dan die van de Nexus 6P, echter ook heeft de camera in de S6 een overvloed aan functies, instellingen en opties (veel keuze, dus positief maar soms verwarrend).

De camera op de 6P is heel kaal qua functies, je hebt alleen het noodzakelijke qua functies dus HDR, Panorama en ga zo door.

Niks mis mee, maar het is flink minder dan bij Samsung en sommige mensen vinden dat niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 15:49
Anoniem: 734487 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:59:
[...]

De Nexus 6P doet het beduidend beter in laag licht ten opzichte van de S6. Terwijl de S6 in daglicht juist meer details naar voren brengt. Wat Samsung's beeldverwerking wel doet is altijd de saturatie iets omhoog en soms wordt ie ook een beetje verscherpt.

Dat heeft als gevolg dat een foto er vaak onnatuurlijk uitziet. De 6P heeft ook een klein min punt en dat is het missen van OIS wat foto's in het donker lastiger maakt. Ook maakt het video's minder stabiel. Naast het gebrek aan OIS zijn de kleuren en beetje uitgewassen (maar enigzins natuurlijk) bij de 6P

In dit artikeltje zou je je voorkeur kunnen kiezen:http://m.androidcentral.com/photos-showdown-iphone-6s-plus-vs-nexus-5x-vs-galaxy-s6-vs-lg-g4 (de 5X heeft dezelfde camera als de 6P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx allen!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark213
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 15:18
JaapN schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:39:
[...]

De Nexus 6P doet het beduidend beter in laag licht ten opzichte van de S6. Terwijl de S6 in daglicht juist meer details naar voren brengt. Wat Samsung's beeldverwerking wel doet is altijd de saturatie iets omhoog en soms wordt ie ook een beetje verscherpt.

Dat heeft als gevolg dat een foto er vaak onnatuurlijk uitziet. De 6P heeft ook een klein min punt en dat is het missen van OIS wat foto's in het donker lastiger maakt. Ook maakt het video's minder stabiel. Naast het gebrek aan OIS zijn de kleuren en beetje uitgewassen (maar enigzins natuurlijk) bij de 6P

In dit artikeltje zou je je voorkeur kunnen kiezen:http://m.androidcentral.com/photos-showdown-iphone-6s-plus-vs-nexus-5x-vs-galaxy-s6-vs-lg-g4 (de 5X heeft dezelfde camera als de 6P)
Volgens mij is het missen van OIS geen probleem in de twee Nexustelefoons omdat de pixels groter zijn dan op de gemiddelde smartphonesensor. Juist daarom presteert hij relatief goed in situaties met weinig licht.

http://www.tomsguide.com/...-cameras,review-2272.html

http://www.pcadvisor.co.u...e-camera-of-2016-3612824/

reviews: Huawei Nexus 6P: groot, stoer en high-end

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:43
Ik heb beide thuis liggen op dit moment. Ondanks dat de Nexus 6p ontzettend snel is, een goede camera (ook in donkere omstandigheden) heeft, stock android en erg mooi is (persoonlijk), prefereer ik toch de S6 vanwege het formaat. Voor mij is de Nexus gewoon te groot in het dagelijks gebruik.

Dit blijft echter heel persoonlijk dus ik zou je aanraden in ieder geval beide te gaan proberen om te kijken welke van de 2 je het beste ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

-> MAA

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reviews over de camera's Jaap en Mark. Dat icm mijn persoonlijke voorkeur (mijn systeemcamera heb ik altijd standaard op intensere kleuren en lichtere foto's staan) maakt dat ik de foto's van Samsung mooier vindt (ook al komt Nexus n fractie beter uit de reviews).

Mijn plussen voor Nexus (geen overbodige apps, Google-updates) leggen t af tegen mijn plussen voor Samsung (mooiere foto's, fijner formaat telefoon, gelukkig ook niet veel overbodige apps meer, vriendelijker geprijsd).
Tja, nu maar hopen dat ik deze x over 2 jaar wél nog gewoon happy ben met m'n Samsung Galaxy!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark213
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 15:18
Anoniem: 734487 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:04:
Bedankt voor de reviews over de camera's Jaap en Mark. Dat icm mijn persoonlijke voorkeur (mijn systeemcamera heb ik altijd standaard op intensere kleuren en lichtere foto's staan) maakt dat ik de foto's van Samsung mooier vindt (ook al komt Nexus n fractie beter uit de reviews).

Mijn plussen voor Nexus (geen overbodige apps, Google-updates) leggen t af tegen mijn plussen voor Samsung (mooiere foto's, fijner formaat telefoon, gelukkig ook niet veel overbodige apps meer, vriendelijker geprijsd).
Tja, nu maar hopen dat ik deze x over 2 jaar wél nog gewoon happy ben met m'n Samsung Galaxy!!
Je zal blij zijn met de S6, wellicht kan je nog een maand wachten, dan komt de S7 uit en zal de S6 in prijs dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mark213 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:32:
[...]

Je zal blij zijn met de S6, wellicht kan je nog een maand wachten, dan komt de S7 uit en zal de S6 in prijs dalen.
Ja dat had ik inmiddels ook bedacht, dus ik ga mijn geduld op de proef stellen, hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 22:39

HetGezegde

Yes, you can!

Is een Nexus 5X geen optie dan? deze is kleiner maar slechts marginaal trager dan de 6P (eigenlijk alleen op papier, in praktijk merk je niks van tenzij je beide naast elkaar zet).
Ho stop. Ho. Ik heb nog niet alles doorgelezen (misschien dat ik mijn reactie nog aanpas), maar ik "grijp" even in. De Nexus 5X is BEDUIDEND langzamer dan de 6P, niet alleen op papier.
Volledig afhankelijk van je gebruik natuurlijk, maar om die reden ben ik van de N5X afgestapt en naar de N6P over gegaan. Hij haalde qua batterij niet langer dan 16:00 tot 18:00 uur 's middags (3 uur offline muziek, wifi gebruik (snapchat, facebook, whatsapp, browsen) en een uurtje hetzelfde via 4G). 's Avonds, einde oefening. En beduidend langzamer. Zo'n 180 apps geïnstalleerd (zoveel?!), tja. Maar er soms echt niet voor uit te branden! Laggend homescreen e.d.

Kan zijn dat ik die natuurlijk direct bij de release had en Android 6.0 nog niet was geoptimaliseerd, maar volgens mij kun je op sommige momenten duidelijk merken dat 'ie een tragere CPU heeft (en zuiniger, maar ook een kleinere batterij) en dat het systeem is geëncrypteerd.

* even verder lezen nu ;) *

-- aanpassing 1 --
Anoniem: 734487 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:59:
[...]

Lees anders ook even de reviews/testen op Dx0Mark:
http://www.dxomark.com/Mobiles

N6P: http://www.dxomark.com/Mo...er-for-mobile-photography
S6(edge): http://www.dxomark.com/Mo...nd-better-for-photography
S7 (edge): http://www.dxomark.com/Mo...g-Smartphone-has-the-Edge

Camera's zijn alle 3 prima. De N6P aankopen had voor mij o.a. al reden mijn spiegelreflex Canon EOS 400D thuis te kunnen laten met vakantie/uitstapjes. Te zwaar/lomp/groot om mee te zeulen. Moest en zou een smartphone hebben met een uitstekende (niet letterlijk) camera!

-- aanpassing 2 --
5X is goedkoper, kleiner en krijgt net zo lang updates als de Nexus 6P de 5X heeft danwel 2gb ram echter verbruikt stock android minder geheugen doordat er geen skins of onnodige apps zijn = prima telefoon dus.
Niet waar: Android 6.0 heeft juist doorgaans meer werkgeheugen nodig dan z'n soortgenoten, aangezien de hele telefoon is geëncrypteerd. Daarnaast zorgt Android 6.0 ervoor dat het geheugen zo vol mogelijk staat (dus al je apps staan in principe op de achtergrond open) om ervoor te zorgen dat je apps constant verbinding hebben/meldingen kunnen geven en sneller opstarten.

Heb je zelf dus veel apps op je telefoon, dan is meer geheugen echt wel gewenst.

Hoop dat ik je er nog mee kan helpen :)

[ Voor 42% gewijzigd door HetGezegde op 14-04-2016 19:04 ]

Pagina: 1