Gomez12 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 00:38:
Ehm ja, vaak genoeg gedaan. The horror voor jou waarschijnlijk, maar ook weleens met gewoon een takje.
Ik vind het heel leuk om te weten dat jij honger / dorst gaat lijden als je geen lepel bij je hebt en wacht tot de bijenkorf open is zodat je daar een zilveren lepeltje kan gaan kopen.
Daar gaat het mij niet om en wat wel, begrijp je denk ik ook wel; feit blijft dat Word niet een geschikte tool is om een website mee te bouwen. Het kan veel efficiënter. Dat roeren kan met een mes of vork weet ik ook wel (en natuurlijk zelf ook wel eens gedaan), maar of het ook effectief is in vergelijking met een lepel, die daar wel voor bedoeld is? Vandaar de analogie, maar dat wist jij ook wel.

Maar nu eens even niet kort door de bocht, wat is er exact mis aan word om een site mee te maken?
Het heeft niet mijn voorkeur, maar sites editten in notepad of in vi heeft ook niet mijn voorkeur en doe ik ook vaak genoeg.
Tja, anno 2016 zijn er vast wel tools of bedrijfjes te vinden die je best willen helpen met het maken van een website. Om dat vervolgens zelf en in Word te doen, vind ik gewoon geen goed idee. Aangezien het bedrijf die de TS noemt 200 man in dienst heeft, kun je best zeggen dat er ook voldoende budget is om een goede website op te zetten, zónder gebruik te maken van Word. Ik kan mezelf daarom eerder afvragen waarom Word gebruikt is in de casus van de topic starter.
Kijk is het nou een slechte website met een slechte google ranking (en wil het bedrijf beter dat laatste is ook niet helemaal onbelangrijk) dan zou ik ze ook adviseren om naar iets anders uit te gaan kijken.
Maar wat TS beschrijf is dat ze een "goede" website hebben en een goede google ranking.
Tja, aan de andere kant; de website in kwestie is ook niet gegeven, dus hier is geen oordeel over te vellen.
Oftewel wat is er mis binnen die setting (en even aangenomen dat ze niet meer hoeven), alleen dat jij wat geld misloopt?
Geen idee wat je hiermee bedoeld, maar ik gebruik liever de juiste gereedschappen voor de juiste bedoeling, dat werkt gewoonweg het beste. En als het moet, is een simpele WordPress site ook opgezet, zoveel moeite is dat immers ook niet en anders neem je ergens een hosted WordPress pakket en neem je er een domeinnaam af.
Ik weet dat Word best gebruikt kan worden en als er niet beter is, dan zij dat zo, punt is alleen (en dat weet jij ook best wel), dat er wél beter te krijgen is, wat bovendien ook niet per se duur hoeft te zijn. Er is dus (naar mijn idee) geen reden waarom je Word zou gebruiken. Ik ben benieuwd (anders dan "als je niet anders kan", wat imo ook gewoon maar een slap excuus is) wat voor jou een gegronde reden is om anno 2016 Word te gebruiken als editor voor een website.
Zelfs bij shared hosting krijg je bijvoorbeeld standaard PHP en MySQL en vaak zijn er ook geautomatiseerde installers (zoals bijvoorbeeld Installatron) voor bekende / populaire webapps die de webapps (mits die beschikbaar zijn binnen de installer) voor je installeren.
[
Voor 4% gewijzigd door
CH4OS op 09-02-2016 09:16
]