Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexBant
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:18
De laptop van mijn vriendin wil niet verbinden met mijn WDR-4300.

Ik heb de beschikbare kanalen gecheckt in mijn omgeving en daar de meest vrij beschikbare van gekozen, laptop ziet het netwerk maar wil niet verbinden. Vervolgens de wachtwoord-protocols aangepast, nog steeds geen verbinding. Daarna geprobeerd het IP van de laptop vast te zetten om te kijken of dat wilde helpen, ook geen verbinding. Vervolgens de nieuwste firmware van TP geïnstalleerd op de router en ook dat helpt niet.

Het lijkt er op dat alles wat ik probeer er in resulteert dat het ding niet wil verbinden. Steek ik er echter een netwerk kabel in werkt de hele handel via de kabel wel. Flush ik het IP en vraag ik een nieuwe aan helpt dit niks voor de WIFI verbinding.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet wat ik nog kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:55

lier

MikroTik nerd

Welke laptop?
Wat voor WiFi adapter zit hierin?
Hoe staat WiFi ingesteld op de router (WPA2/AES/n-only/20MHz voor 2,4GHz en WPA2/AES/n-only/40MHz voor 5 GHz)?

Kan je vertellen wat en hoe je geprobeerd hebt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:46
als je zeker weet dat het niet aan de laptop ligt, kun je ook nog proberen om DD-WRT op de wdr4300 te flashen. ik heb het zelf ook draaien op mijn wdr4300, draait mooi stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexBant
lier schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:55:
Welke laptop?
Wat voor WiFi adapter zit hierin?
Hoe staat WiFi ingesteld op de router (WPA2/AES/n-only/20MHz voor 2,4GHz en WPA2/AES/n-only/40MHz voor 5 GHz)?

Kan je vertellen wat en hoe je geprobeerd hebt?
Een Lenovo thinkpad waar ik het type niet van kan vinden, staat helaas niet gespecificeerd op de aankoopbon of op de machine zelf.

Type adapter weet ik zo niet, alleen dat het een Intel is. Zodra ik thuis ben vanavond zal ik dat hier melden.

De instellingen zijn inderdaad zoals jij ze daar opgeeft.

Ik heb de drivers van de wifi-adapter geupdate onder win 7, geen gehoor op wifi. Upgrade naar win 10 gedaan op aanraden van ICT'er van het bedrijf waar ik werk ivm protocol gezeik onder win 7. Ook daarna de drivers geupdate en geen gehoor.

Router heb ik een firmware update gegeven naar de meest recente TP-firmware, de verschillende wachtwoord protocols op 2,4ghz ingesteld op de overige mogelijkheden en daar mee geprobeerd te laten verbinden. Daarna nog geprobeerd zonder wachtwoord de laptop te laten verbinden. Dit alles eindigt in de melding dat er authenticatie problemen zijn volgens de laptop.

Op de router zie ik tijdens het proberen te verbinden heel kort het IP van de laptop in beeld komen waarna die er keihard uit gedonderd wordt.
spank_mojoo schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:58:
als je zeker weet dat het niet aan de laptop ligt, kun je ook nog proberen om DD-WRT op de wdr4300 te flashen. ik heb het zelf ook draaien op mijn wdr4300, draait mooi stabiel.
Nadruk op zodra ik dat zeker weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LexBant schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:47:
[...]

Een Lenovo thinkpad waar ik het type niet van kan vinden, staat helaas niet gespecificeerd op de aankoopbon of op de machine zelf.

Type adapter weet ik zo niet, alleen dat het een Intel is. Zodra ik thuis ben vanavond zal ik dat hier melden.
:?

Thinkpads hebben hun modelnaam rechts onder het scherm staan, en onderop op een sticker zit een lange Type-nr waarmee je op de site van Lenovo de volledige BOM naar boven kunt halen. Voortaan aub relevante info opzoeken voor je een topic opent, scheelt onnodige posts en allicht minder relevante tips....
De instellingen zijn inderdaad zoals jij ze daar opgeeft.

Ik heb de drivers van de wifi-adapter geupdate onder win 7, geen gehoor op wifi. Upgrade naar win 10 gedaan op aanraden van ICT'er van het bedrijf waar ik werk ivm protocol gezeik onder win 7. Ook daarna de drivers geupdate en geen gehoor.

Router heb ik een firmware update gegeven naar de meest recente TP-firmware, de verschillende wachtwoord protocols op 2,4ghz ingesteld op de overige mogelijkheden en daar mee geprobeerd te laten verbinden. Daarna nog geprobeerd zonder wachtwoord de laptop te laten verbinden. Dit alles eindigt in de melding dat er authenticatie problemen zijn volgens de laptop.

Op de router zie ik tijdens het proberen te verbinden heel kort het IP van de laptop in beeld komen waarna die er keihard uit gedonderd wordt.
Hoe zit het exact met settings?

- welk kanaal in elk van de twee banden?
- hoe lang is je PSK?
- heb je nog bijzondere zaken bij DHCP ingesteld (fixed IP toekennen, andere range oid?)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07
werken andere apparaten wel op je wifi? werkt de laptop wel op andere wifi netwerken? werkt het wel als je even vanaf een ubuntu usb stickje boot?

En inderdaad, welke chipset, welke drivers gebruik je? (die van MS of direct van Intel/Lenovo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexBant
dion_b schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:51:
[...]

:?

Thinkpads hebben hun modelnaam rechts onder het scherm staan, en onderop op een sticker zit een lange Type-nr waarmee je op de site van Lenovo de volledige BOM naar boven kunt halen. Voortaan aub relevante info opzoeken voor je een topic opent, scheelt onnodige posts en allicht minder relevante tips....

[...]

Hoe zit het exact met settings?

- welk kanaal in elk van de twee banden?
- hoe lang is je PSK?
- heb je nog bijzondere zaken bij DHCP ingesteld (fixed IP toekennen, andere range oid?)
Sorry, maar ik staar me inmiddels al 1,5 maand dood op dat ding en had niet goed gekeken. Gaat om de thinkpad E530 met een Intel Centrino Wireless-N 2230 er in als wifi adapter.

Kanaal 2,4Ghz: 9.
Kanaal 5Ghz: auto; ben de enige hier in de omgeving met 5ghz.
edit: PSK is 12 karakters lang.
DHCP settings zijn af fabriek, daar heb ik niks mee gedaan.
borft schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:54:
werken andere apparaten wel op je wifi? werkt de laptop wel op andere wifi netwerken? werkt het wel als je even vanaf een ubuntu usb stickje boot?

En inderdaad, welke chipset, welke drivers gebruik je? (die van MS of direct van Intel/Lenovo?)
Alle andere apparaten zijn moeiteloos over gegaan op het netwerk. Andere netwerken ziet de laptop wel en kan daar ook gewoon op.

Ubuntu heb ik niet op stick, ben daar verder ook niet mee bekend dus ik blijf daar nog even bij weg.

Drivers zijn direct bij Intel weg gepakt.

edit: Na overleg met TP-link denken zij aan een compatibiliteitsprobleem tussen de laptop en router.

[ Voor 4% gewijzigd door LexBant op 11-02-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexBant
Update/eindconclusie.

Na lang zoeken blijkt dat de MAC-filtering aan heeft gestaan en dat deze na hard-reset niet terug gaat op fabrieksinstellingen. TP-link hier ook van op de hoogte gebracht.

Topic mag dicht.
Pagina: 1