Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN Ziggo technicolor

Pagina: 1
Acties:

• WackyRage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-11-2021
Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik probeer al een tijdje een vpn aan te zetten op mijn router.
Ik heb bij noip een host aangemaakt, maar ik kom niet verder dan dit.
Thuis wil hij wel connecten maar als ik ergens anders ben niet.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Een host aanmaken op noip is nodig om de naam van je vpn server te resolven naar het publieke IP adres van je vpn server.

Misschien kan je eerst wat relevante informatie geven:

- Heeft de technicolor een ingebouwde vpn server?
- Hoe zet je de vpn aan?
- Welke technicolor is het precies?
- Welke handleiding heb je gevolgd?
- Krijg je iets van een foutmelding?
- Welke vpn type beveiliging wil je gebruiken?
- Wie is hij? ("Thuis wil hij wel...")

Eerst het probleem, dan de oplossing

• WackyRage
Sorry met "hij" bedoel ik de vpn.

Ik gebruik de technicolor TC7210
Van wat ik heb gehoord moet je de vpn bij de DDNS instellen. (ik kan verkeerd hebben, heb weinig ervaring)
Daarbij kan ik kiezen uit een DDNS Service: DynDNS.org of noIP.com,
Moet ik een User Name en Password invoeren,
Daarna de Host Name en op apply drukken.

Ik heb geprobeerd de handleidingen te volgen van de standaard en geavanceerd maar alleen bij forwarding uit.
Ik krijg geen foutmelding alleen naar een tijdje proberen te verbinden zegt hij geen verbinding te kunnen maken.
Wat bedoel je met de vpn aan zetten?
Welke beveiliging ik wil gebruiken maakt mij niet zo zeer erg uit.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp :)

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik zie er niks over in de manual staan.
https://www.ziggo.nl/pdf/...ng-technicolor-tc7210.pdf
https://www.ziggo.nl/klan...atuur/technicolor-tc7210/
Naar mijn idee word vpn server dus niet gesupport.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Klopt helemaal de TC7210 ondersteund helemaal geen VPN.

http://www.howtogeek.com/...-installing-any-software/

Kijk daar eens naar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De TC7210 is inderdaad geen VPN server.

Dat je een Dynamic DNS service gebruikt, zoals NoIP, betekent alleen maar dat je het externe IP adres van je modem kan bereiken op basis van een naam.
Dit is dus géén VPN. Puur een naam-aan-IP-adres koppeling.

Verder heb ik het idee dat je niet weet wat VPN precies is.
Even kortgezegd is VPN een tunnel van apparaat X naar Y. Bijvoorbeeld een mobieltje of laptop naar een VPN server. Alle dataverkeer wordt via de tunnel naar de server gestuurd en de server stuurt het dan weer door het internet op.

Kortom, je zal dus zelf een VPN server moeten maken.
Daarmee stuur je data van je mobieltje naar huis via een tunnel. Daar vandaan gaat het weer het web op.
Dat is dus niet om anoniem te surfen, maar om te zorgen dat je data niet onderschept kan worden en pas op een lokatie die jij vertrouwt door kan het internet op.
Ideaal als je bankzaken wil doen terwijl je op het onveilige WiFi van een café zit.
De TC7210 bied hier support voor, gezien sommige VPN protocollen moeilijk door modem/routers heen kunnen. Er zit VPN en IPSec passthrough op de TC7210, waardoor het mogelijk is om je eigen VPNserver thuis te hebben draaien. Paar poortjes forwarden naar je VPN server (die je b.v. op zolder zet) en je bent klaar.

VPN wordt ook vaak opgehemeld als dienst waarmee je anoniem kan surfen.
Dat is tot op zekere hoogte correct. Echter, dan moet je een abbo afnemen bij een VPN provider. Zij nemen jouw tunnel aan en halen dan data op van de website die je wil bezoeken.
Voor die website lijkt het dan alsof je in amerika (ofzo) bent.
Hun server staat daar en is het eindpunt van de tunnel. Er kan dan niet achterhaald worden dat jij eigenlijk in nederland zit.
Als die VPN dienst jouw data kan routeren naar verschillende eindpunten (tunnel uitgangen), dan kunnen systemen zoals Google's Adwords geen profiel opbouwen van wie jij bent en wat jouw voorkeuren zijn. Het eindpunt van de tunnel wordt namelijk gebruikt door tientallen mensen, zodat je dus een mix krijgt van de voorkeuren van veel mensen. Er klopt dan geen hout meer van de verzamelde gegevens en die zijn dus ook niet te linken aan jou.
Uiteraard mag je dan geen gebruik maken van je Google accounts, want dan weten ze alsnog exact wie jij bent. (je stuurt met elke request dan een identificatiecode mee)

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 08-02-2016 23:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• WackyRage
Ik weet wel waarvoor je een vpn gebruikt en hoe het in theorie werkt, maar mijn kennis in netwerken is zo goed als niks.(ondanks dat ik een opleiding programmeren doe)

Ik heb de vpn nodig voor mijn project waarbij ik op school veel onderzoek werk moet doen maar door de beveiliging heen moet van de school netwerk.

het was me wel bijna gelukt om de vpn op onze asus router te laten draaien, maar omdat die via de ziggo modum gaat mislukt het, zou deze probleem anders mogelijk simpel zijn om op te lossen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

9 van de 10 router/modems zijn géén VPN server.
VPN servertje spelen kost vrij veel rekenkracht en dat heeft zo'n ding gewoon niet aan boord. Het is dus technisch niet eens haalbaar om van de meeste routers een VPN server te maken.

Uitzonderingen daaargelaten ofcourse, want het bestaat wel, Maar als je niet een bedrag van 200+ euro uitgegeven hebt aan een router, kan je het eigenlijk altijd wel schudden.
99% van de routers faciliteren het doorstromen van VPN (passthrough functies), 30% kan nog wel eens optreden als client, maar bijna geen enkele kan de rol als server op zich nemen. Je beste kans is een forse Ubiquity oid.

Wat jij hoogstwaarschijnlijk nodig hebt, is een oude afgedankte PC, een Linux distributie en een installatie OpenVPN of SoftEtherServer. Veel goedkopere oplossing

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 08-02-2016 23:22 ]

• WackyRage
Heel erg bedankt, ik heb gelukkig nog een oude pc staan en zal me eens verdiepen in OpenVPN/SoftEtherServer.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Of een Raspberry pi met OpenVpn is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.

Een van de goedkopere routers die het ondersteunen is naar mijn weten mikrotik. Zijn iets goedkoper dan ubiquti. Ligt natuurlijk aan welke snelheid je wilt behalen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

WackyRage schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:15:
Ik heb de vpn nodig voor mijn project waarbij ik op school veel onderzoek werk moet doen maar door de beveiliging heen moet van de school netwerk.
waar zou die beveiliging voor zijn denk je ?

Iperf

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34
Als op school de poorten voor VPN geblocked worden kun je thuis wel een VPN server hebben draaien maar kan je hem nog niet bereiken eh? Waarom neem je niet gewoon je laptop met een 4G dongle mee, kun je doen wat je wilt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook Ziggo met de nieuwe Technicolor TC7210, en draai op mijn Synology DS215j een VPN server. Voorheen met KPN werkte dit perfect. DHCP heb ik hetzelfde ingesteld, 500, 1701 en 4500 poorten UDP geforward naar de NAS, maar krijg 0 verbinding.

Het werkt niet op mijn iPhone en ook niet op mijn MacBook (ja, nieuwe WAN IP-adres is aangepast). Heeft iemand de oplossing?

En nog een irritant kleinigheidje met die Technicolor TC7210. De verbinding met alle mobiele apparaten wordt steeds verbroken zodra ze op stand-by springen. Met de oude (en andere) routers gebeurt dit niet. Voorbeeld: WhatsApp Web blijft niet werken, omdat de verbinding met de iPhone verbroken wordt. Of FaceTime gaat niet over op mijn iPad omdat deze geen verbinding meer heeft. Ik ben aan het twijfelen om er een losse router bij te zetten, maar dat is weer een extra kastje.... Is hier iets aan te doen in de instellingen?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Heb je VPN Passthrough en IPSec passthrough wel aan staan?
Ziet er namelijk uit dat je het L2TP+IPSec protocol gebruikt en dat gaat niet zomaar door NAT heen.

Als je twee lagen NAT gebruikt (modem van ziggo + extra router er achter) gaat naar mijn ervaring ook niet goed komen, ookal zet je nr2 op nr1 in DMZ.

Het verbreken van de verbinding is trouwens heel normaal. Dat doet mijn telefoon altijd, overal. En hij reconnect ook heel snel.
Apparaten die worden gevoed door een accu/batterij kunnen de WiFi adapter in powersave mode zetten.
Er wordt ook aan het accesspoint (de TC7210 in dit geval) melding gedaan dat het apparaat (telefoon, tablet, etc) in powersave staat. Het accesspoint zal dan data in de wachtrij houden tot het apparaat vraagt om de inhoud van de wachtrij op te sturen.

Omdat je niet écht helemaal ontkoppeld bent van WiFi, is je telefoon ook rete snel weer verbonden met het accesspoint, zodra je telefoon uit standby wordt gehaald. Veel sneller als wanneer er daadwerkelijk opnieuw verbinding moet worden gemaakt.

Zie ook: http://wifi-insider.com/wlan/psd.htm
Is onderdeel van de 802.11e standaard.

Anyway, in jouw geval lijkt het er op dat je devices te snel in powersave gaan, of dat de TC7210 de functionaliteit raporteert naar je devices, maar de wachtrij niet goed bijhoudt oid.
Eitherway, ergens zit er een bugje in.
Misschien moet er eens een nieuwe firmware op jouw TC7210, of moet je WiFi powersaving uit zetten op je devices.

• TKroon
  • Niet online
McKaamos schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:49:
Heb je VPN Passthrough en IPSec passthrough wel aan staan?
Ziet er namelijk uit dat je het L2TP+IPSec protocol gebruikt en dat gaat niet zomaar door NAT heen.
Dank voor je reactie! Dit kan ik niet specifiek aangeven in de router. Heb eigenlijk alles enabled, ook UPnP, maar het werkt niet. Met de KPN Experiabox v10 werkte het vlekkeloos.
McKaamos schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:49:
Het verbreken van de verbinding is trouwens heel normaal. Dat doet mijn telefoon altijd, overal. En hij reconnect ook heel snel.
Apparaten die worden gevoed door een accu/batterij kunnen de WiFi adapter in powersave mode zetten.
Er wordt ook aan het accesspoint (de TC7210 in dit geval) melding gedaan dat het apparaat (telefoon, tablet, etc) in powersave staat. Het accesspoint zal dan data in de wachtrij houden tot het apparaat vraagt om de inhoud van de wachtrij op te sturen.

Omdat je niet écht helemaal ontkoppeld bent van WiFi, is je telefoon ook rete snel weer verbonden met het accesspoint, zodra je telefoon uit standby wordt gehaald. Veel sneller als wanneer er daadwerkelijk opnieuw verbinding moet worden gemaakt.

Zie ook: http://wifi-insider.com/wlan/psd.htm
Is onderdeel van de 802.11e standaard.

Anyway, in jouw geval lijkt het er op dat je devices te snel in powersave gaan, of dat de TC7210 de functionaliteit raporteert naar je devices, maar de wachtrij niet goed bijhoudt oid.
Eitherway, ergens zit er een bugje in.
Misschien moet er eens een nieuwe firmware op jouw TC7210, of moet je WiFi powersaving uit zetten op je devices.
Ik heb dit nog nooit ergens gehad. Niet op mijn werk, met oude routers, bij vrienden, familie of waar dan ook. Altijd als ik op mijn iPhone of iPad tik, staat direct het WiFi-symbool linksboven. Overal, behalve thuis. Mijn iPhone zegt dan 1 of 2 seconden 4G en mijn iPad is dan nergens mee verbonden. Ook hier vind ik geen instellingen van. Mijn apparaten hebben overigens geen instellingen voor powersafe of iets dergelijks. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik bel morgen Ziggo maar eens (al lees ik overal dat hun telefonische en technische ondersteuning te wensen overlaat), en dan kijk ik wel verder.

UPDATE: Ziggo gebeld, raden me een factory reset aan. Ga ik binnenkort doen, hopelijk werkt dan ook de VPN, maar betwijfel het.

UPDATE2: gereset naar fabrieksinstellingen, probleem met de verbroken verbindingen lijkt opgelost te zijn :D Nu nog de VPN, dat lukt helaas nog steeds niet. Snap er niks van.

UPDATE3: Kreeg nu de melding <% GetCSRFValue("CSRFValue"); %> boven inloggen te zien, en kon nu helemaal niet meer inloggen. Nog een harde reset gedaan, hielp 10 minuten en daarna weer hetzelfde. Komende week krijg ik een nieuwe modem/router van Ziggo... Wel keurig geholpen door de klantenservice :)

[ Voor 10% gewijzigd door TKroon op 19-02-2016 14:21 ]

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
TKroon schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:28:
Komende week krijg ik een nieuwe modem/router van Ziggo...
En? Heeft het geholpen? Zie ook Vinzzz243 in "[ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak"

• TKroon
  • Niet online
Nee, heeft niks geholpen. Heb hem maar in brugmodus laten zetten en een eigen router erachter.

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-11 06:01
Ik heb gisteren toevallig gisteren ook de technicolor geïnstalleerd. Ging allemaal goed, IP wijzigen naar mijn eigen geboorte datum (31.10.91.x :)) ging allemaal goed. Port forwards ingesteld hoe deze ook in mijn oude modem stond geïnstalleerd (Ubee kastje).

Helaas werkte dat opeens niet meer en begon ik ook bij login de meldingen "<% GetCSRFValue("CSRFValue"); %>" te krijgen, waardoor ik ook niks meer kun.

Vrij simpele setup heb ik:

LAN0: Laptop (MSI GS72)
LAN1: Server (Custom build)
LAN2: ASA Switch
LAN3: Niks

Na reboot bleef ik de melding krijgen bij login scherm en kon ik dus nog steeds niks. Na zoek werk de ASA switch eruit gehaald en reboot, nu kon ik teminste weer inloggen...

Helaas werkt de portforwarding nog steeds niet. Ik heb een emby server die ik van buitenaf wil benaderen met mijn ubee modem werkte het uitstekend, echter nu met de technicolor geen resultaat, iemand ervaring mee?

Instellingen zijn:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/240Yi2bt.png

EDIT:
Na wat zoek werk en nog meer kijken heb ik het probleem gevonden :-). Het lag niet zo zeer aan het modem maar ook aan de server, op mijn server waren de forward rules van het "publieke" internet disabled aangaande emby.

Deze op allow gezet en het werkt als een zonnetje, op één of andere manier had mijn ubee modem naar geen last van en nu met mijn technicolor wel, raar... maar waar.

Voor de mensen die in de firewall instellingen wille doen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/242ZSatw.png

De geselecteerde regels stonden op disabled.

[ Voor 22% gewijzigd door .Vii op 30-06-2016 09:53 ]

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
.Vii schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:22:
IIP wijzigen naar mijn eigen geboorte datum (31.10.91.x :))
Waarom zou je dat doen? Dat ip adres ligt niet in 1 van de 3 reeksen die geschikt zijn voor het gebruik met NAT en eigen netwerken. Hierdoor kun je allemaal problemen krijgen.

Gebruik gewoon 1 van de 3 ranges die daarvoor bedoeld zijn:
10.0.0.0–10.255.255.255
172.16.0.0–172.31.255.255
192.168.0.0–192.168.255.255

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:15
Ik heb ook een ziggo TC7210 Wi-Fi modem en heb het probleem dat ik het niet voor elkaar krijg een VPN verbinding op te zetten met mijn thuisnetwerk.

Mijn VPN server is een synology DS916+. Ik heb alle stappen gevolgd op deze pagina:
http://mysynology.nl/vpn-...reren-op-je-synology-nas/

Ik heb gekozen voor L2TP/IPSEC. Op de ziggo router (ik heb geen andere) heb ik de poorten 1701 en 500/4500 geforward. Verder heb ik passthrough van IPSEC en PPTP aangezet. De firewall op router en synology heb ik ook open gezet. Verder heb ik gezorgd dat de Synology gebruiker voldoende rechten heeft, ook specifiek rechten voor VPN. Ik heb tijdelijk 2-factor-authentication uitgezet om uit te sluiten dat dit nog een probleem kan zijn.

In windows (10) bij instellen VPN heb ik gekozen voor:
VPN-type: L2TP/Ipsec
Vooraf gedeelde sleutel: xxxx (ingesteld op synology vpn server)
Type aanmelding: gebruikersnaam + wachtwoord
Gebruikersnaam/wachtwoord: van synology gebruiker met vpn rechten en geen 2-factor-auth

Voor de rest heb ik gekozen voor instellingen automatisch detecteren.
Als ik verbind krijg ik de volgende foutmelding:

The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negotiations with the remote computer

Iemand een idee wat er nog mis kan zijn? Ik kan wel met andere VPN services verbinden. En thuis kan ik ook gewoon met de VPN van mijn werk verbinden. Het lukt me alleen niet om een vpn verbinding met mijn thuisnetwerk op te zetten.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

R0K13 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:37:
Ik heb ook een ziggo TC7210 Wi-Fi modem en heb het probleem dat ik het niet voor elkaar krijg een VPN verbinding op te zetten met mijn thuisnetwerk.

Mijn VPN server is een synology DS916+. Ik heb alle stappen gevolgd op deze pagina:

Ik heb gekozen voor L2TP/IPSEC. Op de ziggo router (ik heb geen andere) heb ik de poorten 1701 en 500/4500 geforward. Verder heb ik passthrough van IPSEC en PPTP aangezet. De firewall op router en synology heb ik ook open gezet. Verder heb ik gezorgd dat de Synology gebruiker voldoende rechten heeft, ook specifiek rechten voor VPN. Ik heb tijdelijk 2-factor-authentication uitgezet om uit te sluiten dat dit nog een probleem kan zijn.

Gebruikersnaam/wachtwoord: van synology gebruiker met vpn rechten en geen 2-factor-auth

The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negotiations with the remote computer

Iemand een idee wat er nog mis kan zijn? Ik kan wel met andere VPN services verbinden. En thuis kan ik ook gewoon met de VPN van mijn werk verbinden. Het lukt me alleen niet om een vpn verbinding met mijn thuisnetwerk op te zetten.
Welk adres probeer he heen te verbinden?
Als je naar het externe adres van je router probeert te verbinden vanaf je interne WiFi, dan gaat dat niet werken met de TC7210.
Dat zal je echt van buiten moeten gaan testen, bijvoorbeeld door je mobiel in te stellen als hotspot, zodat je een laptop er mee kan verbinden en dan een VPN tunneltje kan leggen van je GSM provider's netwerk naar het externe adres van je router bij Ziggo.

Als je naar het lokale IP adres van je NAS probeert te verbinden binnen je eigen lokale netwerk en je krijgt die melding, dan is het mogelijk een incompatibility tussen hoe Windows en jouw NAS het L2TP protocol verwerken.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
R0K13 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:37:

De error welke je ondervind heeft te maken dat Windows L2TP over NAT niet zo lief vind. Poog het eens met een ander OS.

Zie ook mijn post hierover: Kaalus in "Edgerouter lite VPN opzetten"

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Fish schreef op dinsdag 9 februari 2016 @ 10:01:
[...]

waar zou die beveiliging voor zijn denk je ?
In ICT gerelateerde opleidingen voornamelijk om je tegen te werken en poorten blokkeren die je voor de les moet gebruiken ;) Die blokkades zijn er voor opleidingen die geen vreemde poorten nodig hebben. ICT is een van de weinige die dat wel is.

Bron: Remote SQL server van een schoolopdracht queryen ging meestal via de hotspot van de docent bij ons wegens bovenstaande reden.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kaalus schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:43:
[...]

De error welke je ondervind heeft te maken dat Windows L2TP over NAT niet zo lief vind. Poog het eens met een ander OS.

Zie ook mijn post hierover: Kaalus in "Edgerouter lite VPN opzetten"
Geldt dat ook voor Windows Phone 8.1? Want daar mee gaat het namelijk vlekkeloos bij mij.
Uiteraard op voorwaarde dat ik niet op m'n eigen WiFi zit, zoals ik al beschreef :)

Overigens draai ik wel SoftEther VPN Server, geen NAS o.i.d, maar dat mag verder niet echt uitmaken, lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 26-04-2017 12:50 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:48:
[...]

Geldt dat ook voor Windows Phone 8.1? Want daar mee gaat het namelijk vlekkeloos bij mij.
Uiteraard op voorwaarde dat ik niet op m'n eigen WiFi zit, zoals ik al beschreef :)

Overigens draai ik wel SoftEther VPN Server, geen NAS o.i.d, maar dat mag verder niet echt uitmaken, lijkt me.
Daar heb ik geen idee van, dat gebruik ik niet. Had wel last met Windows 10/8.1/7 die gewoon niét wilde verbinden over die L2TP, waar de ingebouwde VPN client van Android 6/7 in een keer goed ging.
Was L2TP onder Windows en op mijn Edgerouter, met portforwardings opgezet. Uiteindelijk maar naar OpenVPN opengestapt op een Linux doos, dat gaat perfect :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jouw IP-adres staat nog in de screenshots. ;)

Edit: Whups, ik zie nu pas dat ik een bericht uit 2016 citeer, mea culpa. 8)7

Nothing to see here, carry on... :X
rikpro schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:46:
[...]

In ICT gerelateerde opleidingen voornamelijk om je tegen te werken en poorten blokkeren die je voor de les moet gebruiken ;) Die blokkades zijn er voor opleidingen die geen vreemde poorten nodig hebben. ICT is een van de weinige die dat wel is.

Bron: Remote SQL server van een schoolopdracht queryen ging meestal via de hotspot van de docent bij ons wegens bovenstaande reden.
De ene school is de andere niet. Klaarblijkelijk weten ze bij jou op school ook verder weinig van beveiliging, bedoel... Remote SQL, kom op... 8)7 Over LAN zou ik zoiets al redelijk een security issue vinden, maar remote is toch wel heel erg.

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2017 12:59 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CH40S schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:55:
[...]
Jouw IP-adres staat nog in de screenshots. ;)

Edit: Whups, ik zie nu pas dat ik een bericht uit 2016 citeer, mea culpa.

Nothing to see here, carry on... :X
Zo te zien is het ook het subnet, niet zijn ip waar hij op doelt
(nu hij toch is gekicked)

Iperf

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:15
McKaamos schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:38:
[...]

Welk adres probeer he heen te verbinden?
Als je naar het externe adres van je router probeert te verbinden vanaf je interne WiFi, dan gaat dat niet werken met de TC7210.
Dat zal je echt van buiten moeten gaan testen, bijvoorbeeld door je mobiel in te stellen als hotspot, zodat je een laptop er mee kan verbinden en dan een VPN tunneltje kan leggen van je GSM provider's netwerk naar het externe adres van je router bij Ziggo.

Als je naar het lokale IP adres van je NAS probeert te verbinden binnen je eigen lokale netwerk en je krijgt die melding, dan is het mogelijk een incompatibility tussen hoe Windows en jouw NAS het L2TP protocol verwerken.
Ik heb geprobeerd vanaf mijn werk en mijn ouders een vpn verbinding op te zetten naar mij thuis. Een ander OS dan windows gebruiken is voor mij geen optie. Maar ik neem ook aan dat Synology ook gewoon windows ondersteund.
Pagina: 1