Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Al een tijdje heb ik een HTPC bij m'n TV en daaraan een draadloos toetsenbordje met geïntegreerde muis. Als eerste had ik de pricewatch: Rapoo E9080, maar deze mist de optie om met de 'rechtermuisknop' te kunnen slepen. De drie-vinger tap staat niet toe om te bewegen. Ook het scrollen gaat niet helemaal vlekkeloos, regelmatig wordt het niet geregistreerd. Ook de gewone tap met 1 vinger, wat de linkermuisknop is, weigert te vaak.

Als vervanger voor de Rapoo had ik de pricewatch: Adesso WKB-3000U aangeschaft. Die voldoet aan veel van mijn eisen: een werkbare 'muis', fysieke knoppen en bovenal, een fatsoenlijke scrollknop. Echter is er 1 probleem mee: de backspace is een enkele toets breed en ligt tevens naast de home toets. Als je dus blind met je pink richting de backspace gaat, kan het dus voorkomen dat je naar het begin van de regel gaat, ipv een teken verwijdert. Niet echt handig. Hier kan ik nu softwarematig wel wat aan doen, door de home toets ook als een backspace te laten fungeren en via shift, alt en ctrl de home toets weer als een normale home te laten werken, maar dat is suboptimaal.
Tot overmaat van ramp heb ik dit bordje vorige week laten vallen en is de scrollwiel afgebroken. Deze doet het dus niet meer, behalve dan de middelmuisklik functie. Althans, voordat ik 'm uit elkaar haalde om te kijken wat er aan de hand was. Nu doet het toetsenbordje helemaal niets meer. :X

Ik zoek dus een vervanger, want ik zit nu voor narigheid maar weer met de Rapoo te klooien. Mijn wensen op een rijtje:
  • Draadloos, techniek (RF vs Bluetooth) maakt niet uit
  • Fysieke muisknoppen
  • Bij voorkeur ook een fysiek scrollwiel
  • Brede backspace
  • ANSI layout (zoals de Rapoo en Adesso), dus geen achterlijke toets tussen de Z en linker shift en hoge enter
  • Multimedia toetsen, liefst aparte browser navigatieknoppen (terug, vooruit, herladen) zoals de Adesso heeft
Het bevatten van een oplaadbare accu is leuk, maar geen showstopper. De pricewatch bevat helaas geen goede opties, het beste van wat er is in de draadloze opties is en blijft de Adesso die ik al heb, maar zoals aangegeven vanwege de backspace niet ideaal. Ik heb een paar webwinkels bekeken, maar Alternate, Azerty en Informatique hebben helaas niet een draadloos plankje die aan mijn eisen voldoet. Ze hebben wel een paar die niet in de PW staan, dus ik weet zeker dat de PW geen volledige lijst is met wat er beschikbaar is.

Wie o wie heeft mijn toetsenbord gezien?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) gemist ;). Schopje naar CAA (wat eigen een zusje in de vorm van randaparatuuraankoopadvies zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Owja, helemaal vergeten. :X 8)7 |:( Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De mod gemod. Het moet niet gekker worden :+

Anyways: wat voor software draai je op je HTPC? Is het misschien een optie om met een tablet als bediening te gaan werken? Wellicht een app die daarvoor bestaat (al dan niet soecifiek voor de HTPC software geschreven)? Mijn LG smart TV kan ik ook gewoon met een app bedienen, scrollen en virtueel toetsenbord enzo, gewoon vanaf de iPad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Het is gewoon een PC die ik als HTPC gebruik. Het draait een volwaardige Debian installatie met Kodi. Omdat het een volwaardig OS is, gebruik ik 'm uiteraard ook om gewoon op GoT te hangen, dus tablet-achtige dingen gaat het niet worden (bovendien wordt het dan een wel erg dure aanschaf, ik heb namelijk geen tablet ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah zo. Nou kost een tablet bij de Bart Smit tegenwoordig net zoveel als een beetje toetsenbord, maar ik snap je :)
Dit iets: pricewatch: Samsung VG-KBD1000
Edit: of deze:
http://www.trust.com/en/p...t-tv-keyboard-for-samsung (geen idee of dat voor een pc werkt) of deze http://www.trust.com/en/p...eless-multimedia-keyboard
Toegeven, het is Trust doe hoe lang het meegaat weet ik niet. Maar het is iig iets :)

[ Voor 39% gewijzigd door The Eagle op 09-02-2016 21:37 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dat is in principe niets meer dan een erg grote afstandsbediening voor een Samsung SmartTV. Ik durf bijna te wedden dat die aan/uit knop niet eens gaat werken op m'n LG tv. En het mist een scrollwiel. ;) Scrollen via touchpad ken ik wel van m'n Rapoo waar ik dit nu op typ. Niet ideaal, zoals ik in de TS al aangaf. De PW had ik al uitgeplozen, daar vond ik niets zinvols op de Adesso die ik dus al heb. ;) Worst case koop ik 'm opnieuw en herprogrammeer ik de home toets, maar liever een betere oplossing. :)

Edit:
Zie nu net je toevoeging. Trust, tja, ik zeg maar zo, never trust a Trust. Die voor een Samsung TV gaat het hoe dan ook niet worden. Ik wil wel een volledig functioneel toetsenbord. Het missen van de Fx toetsen kan echt niet.
Die Adura gaat 'm ook niet worden. Quotes en blokhaken gebruik ik te vaak om ze op een onmogelijke plek te hebben voor als je blind typt.

[ Voor 26% gewijzigd door Hero of Time op 09-02-2016 21:42 ]

Pagina: 1