Beste mede tweakers !
Ik zoek een?
SSD van 250gb met de beste prijs-kwaliteitverhouding.
Wat is je budget?
€80
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De SSD wil ik graag in mijn oude pc stoppen. Die start langzaam op en in het taakbeheer zie je dat de harde schijf vaak op 100% draait. Het is 2016 dus tijd voor een SSD
Jammer genoeg heeft deze pc een SATA 2 controller. In hoeverre zal dit een SATA 3 SSD bottlenecken? Is het dus slimmer om een goedkope SATA 3 SSD te kopen omdat je toch geen verschil merkt?
Specificaties pc waar de SSD in komt:
pricewatch: Crucial BX200 240GB
pricewatch: OCZ Trion 100 240GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
Ik denk dat deze 3 SSD's een goede keuze zijn. Alleen twijfel ik om voor de 850 evo te gaan (sneller en duurder) alleen zal ik een groot verschil merken en is het, het prijs verschil waard? Of kan ik beter een goedkopere nemen?
Een paar dagen geleden zag ik een bericht over de OCZ trion 150 (opvolger van de trion 100). Waarschijnlijk zal die goedkoper zijn dan de trion 100
Is dit het wachten waard?
linkje: http://nl.hardware.info/n...n-150-ssds-met-15nm-flash
Alvast bedankt
Ik zoek een?
SSD van 250gb met de beste prijs-kwaliteitverhouding.
Wat is je budget?
€80
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De SSD wil ik graag in mijn oude pc stoppen. Die start langzaam op en in het taakbeheer zie je dat de harde schijf vaak op 100% draait. Het is 2016 dus tijd voor een SSD
Specificaties pc waar de SSD in komt:
- Intel core 2 duo e8400 3.0 GHZ
- 4gb DDR Ram
- sata 2 controller
pricewatch: Crucial BX200 240GB
pricewatch: OCZ Trion 100 240GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
Ik denk dat deze 3 SSD's een goede keuze zijn. Alleen twijfel ik om voor de 850 evo te gaan (sneller en duurder) alleen zal ik een groot verschil merken en is het, het prijs verschil waard? Of kan ik beter een goedkopere nemen?
Een paar dagen geleden zag ik een bericht over de OCZ trion 150 (opvolger van de trion 100). Waarschijnlijk zal die goedkoper zijn dan de trion 100
linkje: http://nl.hardware.info/n...n-150-ssds-met-15nm-flash
Alvast bedankt