Toon posts:

Harde schijf kope

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Goedeavond,

Ik wil een nieuwe harde schijf kopen omdat ik denk dat die van mij stuk is. Ik heb een samsung spinpoint 1tb. Maar als ik de computer aan zet draait die wel maar "pakt" die de harde schijf niet. Alleen af en toe als ik de sata kabel een beetje heen en weer haal doet deze het opeens wel. Ik heb ook andere sata kabels geprobeerd omdat ik dacht dat het misschien aan de bekabeling lag. Als mijn pc eenmaal draait draait die goed. Maar als ik er perongeluk tegenaan stoot dan valt die uit. Ik denk omdat de sata kabel dan beweegt en deze weer niet goed aansluit of iets dergelijks. Is dit unerhaubt mogelijk? Of kan het ergens anders aan liggen? Nu is mijn vraag voor als ik een nieuwe koop, welke HDD ik dan moet halen. Ik heb een x58i moederbord. Maar ben niet echt thuis in watvoor sata enzovoort ik nodig heb. Alle reactie's zijn welkom!

Bij voorbaat dank!

Emile van der Plas

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Een normale WD Blue 1tb voldoet gewoon, allemaal geen probleem zover ik weet :) . Weet je zeker dat het niet de connector op het moederbord is??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook andere connectors geprobeerd op het moederbord. Heb bijv de cd drive omgewisseld en die doet het gewoon!

Verwijderd

Begrijp ik het goed, heb je nog geen ssd? Dan is dit het moment om er één aan te schaffen. Je weet niet wat je mee maakt! Suggestie: mainstream pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB, budget pricewatch: OCZ Trion 100 240GB evt voor extra opslag een pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:14:
Heb ook andere connectors geprobeerd op het moederbord. Heb bijv de cd drive omgewisseld en die doet het gewoon!
Dan zou ik gewoon een back up maken van je oude schijf, een nieuwe kopen of proberen de connector vast te solderen indien dat het probleem is :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien wel idd! Als ik hem aanzet blijft die dat harde opstart geluid maken. En als die de harde schijf pakt wordt die rustiger. Maar ben nu al een uur bezig maar het lukt me niet 😭

Verwijderd

Topicstarter
En een back up is niet nodig, hij is voor de rest leeg. Op windows na

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook aan het batterijtje liggen?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:44:
Kan het ook aan het batterijtje liggen?
Nee. En je kunt je post editen in plaats van steeds een nieuwe maken en je thread bumpen. Als je andere SATA kabel en andere connector op je moederbord getest hebt, dan ligt het aan je harde schijf OF aan de voeding. Ik heb zelf eens een doos molex --> SATA verloop stekkertjes gekocht voor de power. Die zijn dermate slecht dat ze de helft van de tijd geen contact maken. Met andere woorden, wiebel eens aan je stroomkabel aan je harddisk en let goed op of hij dan 'uitvalt'.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij valt niet uit als ik aan de stroomkabel zit, ik ga wel een nieuwe hdd proberen, jammer dat ik dan ook weer windows moet kopen 😥

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-02 23:42

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:53:
Nee hij valt niet uit als ik aan de stroomkabel zit, ik ga wel een nieuwe hdd proberen, jammer dat ik dan ook weer windows moet kopen 😥
Als je op hetzelfde moederbord blijft, dan kun je als het goed is gewoon dezelfde key gebruiken hoor, mocht je Windows gaan herinstalleren op een nieuwe SSD/HDD.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Pagina: 1