Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Quotes in titel 'Nederlandse internetgebruikers hebben...'

Pagina: 1
Acties:

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-11 11:47
In nieuws: 'Nederlandse internetgebruikers hebben kleinste kans op virussen'
staan quotes rond de titel.

Bij mijn weten worden deze gebruikt bij iets als een gerucht of een onbewezen/niet-onderbouwde uitspraak. Hier is daarvan geen sprake. Eurostat is een instantie van de EU (volgens mij net als CPB bij ons) en heeft volgens mij ook geen enkel belang bij het evt. verdraaien van dit soort dingen.

Naar mijn mening kunnen de quotes dus achterwege blijven, maar het kan natuurlijk dat jullie er goede redenen voor hebben, ben wel benieuwd.

Edit: ook is er in de comments discussie over de zin "Zo heeft Nederland sinds 1988 een traditie in het ontwikkelen van antivirussoftware, waardoor Nederlanders als het ware zijn opgegroeid met dit besef."

Het is mij uit de tekst niet duidelijk of dit een citaat is van Righard Zwienenberg, of dat dit van de schrijver komt. In het laatste geval mag dit in mijn ogen wel wat duidelijker of met wat meer uitleg.

[ Voor 24% gewijzigd door Polbeer91 op 08-02-2016 19:11 ]

Steam

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-11 13:31
Deze aanhalingstekens maken wat mij betreft duidelijk dat dit niet de woorden van Tweakers zijn, maar van een andere partij. Ze zeggen dus niets over de betrouwbaarheid van de bron, ze zeggen alleen iets over de afkomst van de woorden. En als je iemand anders' woorden gebruikt (bijvoorbeeld omdat ze een goede titel vormen), is het goed gebruik aanhalingstekens te gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door alcx op 08-02-2016 19:11 ]

• Polbeer91
Zo worden ze volgens mij niet gebruikt. De twee andere artikelen van vandaag met quotes zijn nieuws: 'Hacker publiceert gegevens 9000 medewerkers Homeland Security' en nieuws: 'Verspreiding financiële Dyre-malware gestopt door Russische autorite....

In beide gevallen staat in de eerste zin het woord 'zouden':
"Een hacker zou de gegevens van 9000 medewerkers van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid gepubliceerd hebben" en
"Russische autoriteiten zouden in november een inval hebben gedaan bij een filmbedrijf in Moskou."
Dit klinkt dus als berichten die niet door de journalist naar waarheid te controleren zijn, dus erg netjes dat dit dan voorzichtig gemeld wordt en niet als harde waarheid en internet overgaat. In het geval van Eurostat is er gedegen onderzoek gedaan. Dus kan het in mijn ogen gewoon als nieuw gemeld worden.

nieuws: Titanfall 2 krijgt singleplayer-campagne
"Titanfall 2 krijgt singleplayer-campagne" zijn bijvoorbeeld ook woorden die eerst bij de ontwikkelaar vandaan komen, maar omdat dit voor waar wordt aangenomen wordt dit gewoon als nieuws gemeld, niet met een slag om de arm.

Steam

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Polbeer91 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:16:
In beide gevallen staat in de eerste zin het woord 'zouden':
Dat lijkt me eerder toeval dan een vereiste. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Polbeer91
In Titel 'Gerucht:G-Sync is tijdelijk exclusief voor Asus' lijkt het er trouwens zeer op dat voor de redactie de koppen
Gerucht: bladibladibla
en
'bladibladibla'
identiek zijn.
arnoudwokke schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:08:
We gebruiken beide, door elkaar. Iemand gaf het als suggestie om te voorkomen dat de frontpage bij meerdere nieuwsberichten over geruchten achter elkaar vervuild zou worden door quotes en dat vonden we een prima idee :)
Maar we gaan het horen (hoop ik).

[ Voor 52% gewijzigd door Polbeer91 op 08-02-2016 19:28 ]

Steam

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi Polbeer, dank voor de feedback! In dit geval ben ik het met je eens dat de aanhalingstekens niet echt nodig waren, aangezien Eurostat een betrouwbare bron is. Zelf heb ik vaak de neiging aanhalingstekens te gebruiken als er maar een bron is en als ik de informatie zelf niet kan verifiëren. In dit geval was dat niet per se nodig.
De quote die jij bedoeld is iets wat werd gezegd door Righard Zwienenberg. Ik ging ervan uit dat dat door de context duidelijk zou worden, gezien de hele alinea zijn mening weergeeft. Ik zie nu dat het wat verwarring heeft opgeroepen. Ik zal het verduidelijken.
Pagina: 1