Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Beste allen,

We hebben hier een iPhone 5 (replacement nadat de vorige het ook al had (definitief) begeven na een controle bij de Apple Store) die eigenlijk niet meer werkt. Starten deed 'ie soms wel/soms niet in een een periode van blue screen, frozen screens en vastlopers. Tussentijd een keer gerestored en gebackupped via iTunes. Na een keer in de Apple Store te zijn geweest werkt de telefoon helemaal niet meer* (heeft toen nog z'n batterij uitgediend in Parijs)...

Inmiddels start de telefoon helemaal niet meer. Als we de telefoon aansluiten op een PC met iTunes herkent iTunes 'm nog wel, maar geeft geen serienummer. De Apple Store wil er niets meedoen, want hij start niet meer. Het toestel is uit de garantie, maar zelf nog maar een jaar oud.

Wat zou ik nog kunnen doen om dat ding tot leven te wekken? Al is het maar tijdelijk...

* voer voor complotdenkers, want waarom begeven telefoons het na een bezoek aan de Store?

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat heb je ermee gedaan dat deze het niet meer doet? Heb je 'm gejailbreakt? Laten vallen? In de achterzak gedragen? Is de vloeistofschade-indicator rood? Welke accessoires/kabels gebruik je? Zijn deze van Apple zelf of van een derde partij?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als de telefoon nog maar een jaar oud is , je hebt officieel 2 jaar garantie.

1 jaar van Apple, en je krijg ook nog een jaar van de winkel waar deze iPhone is gekocht.

Dus totaal 2 jaar garantie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Jou problemen klinken btw alsof je geheugenmodule op je moederbord kapot is.
Dit is niet 1 2 3 te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
@Daedalus
Telefoon is niet gejailbreakt en ze gebruikt originele kabels (dure hobby bij Apple), die indicator is niet rood en ja, hij is vast wel eens gevallen. Maar niet vlak voor die kuren ging vertonen, geloof ik. Je zit er niets aan en de telefoon heeft altijd in een hoesje gezeten.

@frankym
De eerste telefoon was bijan 2 jaar oud en is toen vervangen door Apple. Dit is dus een care substitute en die valt onder de garantie van de eerste (en is dus verlopen).
Geheugen klinkt ingewikkeld. Vraag is dat het waard is. Waarom denk je dat specifiek?

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
Als je een backup hebt in iTunes kon je aan de hand daarvan vroeger het serienummer achterhalen. Ik weet niet of dit nu nog steeds werkt.

Ik zou overigens Apple care even bellen en het geheel uitleggen. Zij zijn een stuk makkelijker. Welke store ben je precies geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
theredspecial schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:56:
@Daedalus
Telefoon is niet gejailbreakt en ze gebruikt originele kabels (dure hobby bij Apple), die indicator is niet rood en ja, hij is vast wel eens gevallen. Maar niet vlak voor die kuren ging vertonen, geloof ik. Je zit er niets aan en de telefoon heeft altijd in een hoesje gezeten.

@frankym
De eerste telefoon was bijan 2 jaar oud en is toen vervangen door Apple. Dit is dus een care substitute en die valt onder de garantie van de eerste (en is dus verlopen).
Geheugen klinkt ingewikkeld. Vraag is dat het waard is. Waarom denk je dat specifiek?
IK vermoed dat dit een geheugenprobleem is, omdat je aangeeft dat je vastlopers hebt, blue screen, en de telefoon wordt niet meer herkend door ITunes.
Ik heb vaker meegemaakt dat dit te maken heeft met het MMC geheugen op het moederbord.

Wat zou je er aan kunnen doen:
omdat er met SMD soldeer techniek gewerkt wordt kan het zijn dat dit geheugen los is komen te zitten door een productiefout of een eerdere val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Ik ga eens kijken. Mochten we iets vinden (oplossing/nog geen oplossing), laat ik dat weten.

We zijn in Den Haag geweest, ervaring mee?. Maar wie weet, bellen kan natuurlijk ook nog. Ze hebben in elk geval niet kunnen opschrijven dat we zijn langsgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Nou, die helpdesk wil ook niet. iPhone gaat maar officieus gefixt worden.
Voor zo lang is er gelukkig altijd nog een Nokia (Lumia) :)

Pagina: 1