Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp gevraagd bij keuze laptop +-1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Swedgin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-01-2022
Hallo

Ik bezoek Tweakers al regelmatig maar dit is de eerste gelegenheid om een account aan te maken. Mijn oude laptop is gesneuveld en ik ben dus opzoek naar een nieuwe laptop. Ik was al een tijdje de markt in de gaten aan het houden met de nieuwe skylake processoren en was al van plan een nieuwe te kopen wanneer ik een model op oog had dat me aanstaat, maar nu is dit dus allemaal in een versnelling gekomen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ga mijn laptop gebruiken voor school, elektronica ingenieur en occasioneel een shooter spelen zoals de nieuwe battlefield en arma 3 (ik ben content met medium settings).

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

1000 +-200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, liefst niet te dik en te zwaar. Deze laptop zal ik geregeld in mijn rugzak hebben. Een goede accuduur is een pluspunt. stevige behuizig

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

1080p en mat scherm is een must. Liefst ook een skylake processor. Ik heb gelezen dat het verschil tussen i5 en i7 niet veel is, dus beiden is goed.

Deze heb ik op ogen:

http://www.asus.com/be-nl/Notebooks/X555UB/specifications/
+ ultrabook achtig, goed qua afmetingen
+ skylake processor
-? geen ddr4 geheugen, groot merkbaar verschil tussen ddr3? kan ik zelf latjes van ddr4 erin steken?

ik kan wel nergens de full hd versie om te kopen terugvinden, kan iemand me helpen?

pricewatch: Asus N552VX-FY187T
of
pricewatch: Asus N551VW-CN056T-BE

overkill processor en videokaart? daarmee wil ik zeggen, is de extra grootte, gewicht en prijs het waard tov van de x555.

Ik heb ook gekeken naar de zenbook pro van asus maar een minimum prijs van 1800 euro is me te veel.

Een andere optie was de dell 15 7000 serie
http://www.dell.com/be/p/...d=inspiron-15-7559-laptop

maar lijkt me ook een overkill.

Ikzelf heb te weinig kennis ervan om de knoop door te hakken, dus ik hoop dat er hier mensen zitten die me kunnen helpen te beslissen :)

Groeten