Upgraden vmware tools virtuele servers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:57
Beste,

We hebben hier nu nieuwe HP servers met vsphere 6. We komen van 5.1.
Ik ben al onze virtuele servers aan het moven naar onze nieuwe omgeving. Ik zit nog met het dilemma om ook de vmware tools te upgraden. De consultant die de installatie mee heeft opgezet heeft mij het afgeraden om vmware tools te upgraden. "Vroeg of laat gaat er wel is een server stoppen met werken" zei deze persoon.
Ik zou het liever wel doen vooral omdat het "properder" is.
Wat zijn jullie ervaringen ?
De servers waar ik het nu al mee gedaan heb zijn niet kritisch en het is allemaal goed gelopen.
Als ik dit doe met een "kritische" server en het loopt mis dan heb ik wel wat restoring te doen :p.
Als ik wat rondlees op internet dan kunnen er wel issues zijn dat vmware tools niet kan upgraden maar dat de servers echt eruitknallen ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik upgrade de vmware tools eigenlijk altijd. Dat heeft voordelen zoals betere ondersteuning, performance etc. Het is bij mij nog nooit voorgekomen dat een vmware tools upgrade iets heeft gesloopt en mocht dat wel gebeuren dan lijkt mij dat te troubleshooten en op te lossen. Wat mij betreft is een up-2-date vmware tools gewoon best practice.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 16:02
enigste wat bij ons wel eens voor problemen heeft gezorgd is het upgraden van de HW versie.
VMWare tools heb ik nog nooit issues mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Yarisken schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:43:
Als ik dit doe met een "kritische" server en het loopt mis dan heb ik wel wat restoring te doen :p.
  1. Create snapshot
  2. Upgrade VMWare tools en reboot
  3. Test
  4. If OK remove snapshot, If not OK revert snapshot.
spannender is het niet.... ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 11:36
Question Mark schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:52:
[...]
  1. Create snapshot
  3. Test
Met je eens, al is dat bij ons niet altijd mogelijk ivm servers die 24 uur draaien en ik geen zin heb om uiteindelijk om 3 uur snachts dat een keer te doen als hij eindelijk geen load heeft O-)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:57
Question Mark schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:52:
[...]
  1. Create snapshot
  3. Test
Ow ok, ik dacht dat een snapshot los stond van de upgrade van vmware tools. Ok dus dat zou perfect zijn. Thx, nu ben ik voor 99% van de servers geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

furian88 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:26:
[...]

Met je eens, al is dat bij ons niet altijd mogelijk ivm servers die 24 uur draaien en ik geen zin heb om uiteindelijk om 3 uur snachts dat een keer te doen als hij eindelijk geen load heeft O-)
Server instellen dat ie VMWare tools installeert bij reboot en een reboot schedulen om 3AM?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:42
Voor de niet-kritische servers kiezen wij ervoor om de optie "Check and upgrade Tools during power cycling" aan te zetten. De andere servers worden tijdens een maintanance window ge-update. Deze lopen dan ook weleens een versie achter.
Zeker naar een major versie upgrade, bijvoorbeeld onlangs van 5.5 U1 naar U2, worden VMtools bij ons ge-update.

Mocht er iets niet goed gaan dan kunnen we altijd terug naar een (snap) back-up van die nacht, maar dat is voor alsnog niet nodig geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door My-life op 08-02-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 11:36
Snake schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:31:
[...]

Server instellen dat ie VMWare tools installeert bij reboot en een reboot schedulen om 3AM?
kan inderdaad een idee zijn, echter rebooten deze servers niet vaak, en als het al wel eens gebeurd dan zou het vervelend zijn als ze mij om half 6 bellen dat de achterliggende machines niet functioneren :z

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

furian88 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:26:
[...]
Yarisken schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:30:
[...]

Ow ok, ik dacht dat een snapshot los stond van de upgrade van vmware tools. Ok dus dat zou perfect zijn. Thx, nu ben ik voor 99% van de servers geholpen.
Dat automatiseer je gewoon met Update Manager. Daarmee kun je de upgrade schedulen, en ook automatisch meenemen dat hij vooraf een snapshot moet maken. :)

http://kb.vmware.com/kb/1010675

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Denk eraan dat je de snapshots niet te lang laat staan, wij hebben serieus performance problemen ermee gehad door snapshots ouder als x aantal dagen op highload servers.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1