NVidia Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• BabyCatjuh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Aangezien mijn vorige topic gesloten werd omdat hij verkeerd stond (sorry) en er voor 't gemak maar even vanuit gegaan werd dat ik geen vooronderzoek had gedaan (dat had ik wel, ik kwam er alleen niet uit, daarom postte ik hier. Had zelf al gekeken naar de GTX 960, gtx 970 (te duur) en de 750 werd me ook al aangeraden maar die is niet eens leverbaar..)

Ik zoek een?
[i]Nieuwe videokaart, Mijn systeem is ongeveer 5 jaar oud, ik heb op dit moment een NVidia GTX 560. Ik merk alleen dat hij bij nieuwere spellen zoals bijvoorbeeld Division, echt heel slecht draait. Ik kan het alleen met moeite op low draaien. Daarentegen zij spellen zoals The Witcher 3 wel prima, al schijnen die beter geoptimaliseerd te zijn. Aangezien ik in de toekomst ook andere nieuwe spellen wil aanschaffen (Deus Ex, X-Com 2 etc) denk ik dat het wel handig is om mijn videokaart te upgraden.[i]

Wat is je budget?
Ongeveer 200 euro, maar iets eroverheen is oké.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf altijd erg tevreden geweest over NVidia, daarom wil ik daar graag bij blijven. Vroeger wel Ati Radeon kaarten gehad maar bijna altijd problemen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn computer is ongeveer 5 jaar oud en bevat als volgt:

CPU Type QuadCore Intel Core i5-2320, 3100 MHz (31 x 100)

Motherboard Name Intel Deer Flat DP67DE (1 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)

Motherboard Chipset Intel Cougar Point P67, Intel Sandy Bridge

BIOS Type AMI (08/24/2011)

Voeding 550 Watt. staat BQT- S6S- SYS - UA - 550W

8 GB ram, windows 7 64 bit.

Ik hoef geen kaart HD-mogelijkheden, volgens mij kan mijn scherm dat ook niet (pricewatch: Samsung Syncmaster T200 Zwart) hij is vrij oud namelijk. Overclockenmogelijkheden e.d. hoeft ook niet, ik heb nog nooit iets overgeclocked en ik weet ook niet hoe dat werkt. Zolang ik de nieuwste spellen de komende jaren op high kan draaien ben ik blij, liever geen kaart die ik binnen 2 jaar weer moet vervangen.

Nu kwam user Baloes (dank Baloes voor je post :) ) met deze kaart aan: pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD
Deze lijkt me wel wat, maar ik zag dat de chipset ook NVidia gtx 960 was. En ik had zelf ook al naar de "normale" NVidia GTX 960 zitten kijken, maar wat is nu het verschil tussen deze twee dan? Of is die er niet? Is dat de meest optimale kaart binnen mijn budget?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
Nvidia maakt de chips. Msi,xfx,gigabyte,asus maken de kaarten en koelers die er op zitten.

Het verschil zit vermoed ik in de 2/4gb vram. De 4gb versie is niet heel veel sneller. Maar prijs verschil is ook niet veel.

En welke 960 ideaal is hangt van je game af. En of je stil wil of juist koeler.

• BabyCatjuh
Ah, die ik nu heb hoor ik bijna niet, dat is wel fijn. En tja, koeler, zolang hij zichzelf maar niet opblaast als ik een "zwaar" spel aan zet. Voor de rest heb ik ook gewoon een cooling fan in de kast zitten.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
Ik kijk voor de prestaties van een kaart naast de gewone reviews door experts ook naar sites als amazon en newegg. Over het algemeen vindt je daar genoeg reviews om een indruk te krijgen van het gedrag van de kaart.

Ik heb al een keer iemand aan zo'n kaartje geholpen en die vertelde me dat de kaart zelfs met de pc open nauwelijks tot niet hoorbaar is. Gtx 960 is ook niet echt moeilijk koel te houden natuurlijk :)

Verschil met je huidige kaart is iig fors. Een gtx 960 veel krachtiger dan de gtx 560. op 1920x1080 al meer dan 2 keer sneller, dus op je huidige scherm alles op max dan maar :)

De 4GB versie gaat je op je oude scherm nog niet veel helpen maar wanneer je denkt aan een upgrade naar 1920x1080 dan komt die 4GB wel degelijk van pas.

• BabyCatjuh
Kan ik die kaart alleen online kopen? Zie 'm nergens bij de bekendere computerwinkels.

• Baloes
Je bedoelt bekende computerwinkels in je woonplaats? Want idd die kaart is het goedkoopst verkrijgbaar online. Gewoon prima betrouwbaar :)

pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD

Afhankelijk van waar je woont kun je er ook voor kiezen hem op te halen of in de winkel te kopen natuurlijk. Maar zolang een webshop goede reviews (sterren achter de naam van de shop) krijgt is er geen probleem met online kopen. Lokale computershops zijn vaak toch een stuk prijziger.

Verwijderd

Baloes schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:38:
Je bedoelt bekende computerwinkels in je woonplaats? Want idd die kaart is het goedkoopst verkrijgbaar online. Gewoon prima betrouwbaar :)

pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD

Afhankelijk van waar je woont kun je er ook voor kiezen hem op te halen of in de winkel te kopen natuurlijk. Maar zolang een webshop goede reviews (sterren achter de naam van de shop) krijgt is er geen probleem met online kopen. Lokale computershops zijn vaak toch een stuk prijziger.
sterren achter de naam zegt niks alternate staat er om bekend bijvoorbeeld voor hun slechte service.

• Baloes
Ik bedoel daarmee dat de sterren de reviews zijn. Niet dat je blind op het aantal sterren moet afgaan :)

Daarbij heeft alternate nu nog maar 3.5 ster staan achter de naam wat aangeeft dat er iets niet lekker gaat bij alternate. Kun je het toch aan de sterren zien :)

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Heb je gedacht aan 2e hands?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• BabyCatjuh
Ja, maar ik ben dan altijd bang dat ik de "rotzooi" van een ander koop.. Zo'n kaart die ze wegdoen maar die eigenlijk gewoon niet goed meer werkt.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Kijk hier op tweakers.net en koop bij mensen die een goede solide feedback hebben.

• BabyCatjuh
Praetextatus schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:16:
Kijk hier op tweakers.net en koop bij mensen die een goede solide feedback hebben.
Heb al gegluurd bij Prijs & Aanbod. http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/
Maar ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten waar ik naar moet kijken..

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Je kunt kijken naar een r9 290 of 280.
Bijvoorbeeld. V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen

Of
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X VAPOR-X nieuw in folie

Verkopers hebben ook goede feedback

[ Voor 98% gewijzigd door Praetextatus op 08-02-2016 20:43 ]

• Baloes
Ik zou iig wel voor kaarten met nog ruim garantie gaan. Allebei de 280xén hebben 0 garantie meer. Dat wordt dan een gokje voor een aardig bedrag...

Leuke kaartjes zijn :

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G
V&A aangeboden: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro

De r9 380 is dan het krachtigste kaartje en is pas 6 maanden oud.
Beide verkopers hebben goede feedback

r9 290 is erg krachtig maar er zijn er geen met garantie te vinden rond je budget en ik zou zowiezo in dat geval een andere voeding nemen.

• BabyCatjuh
Denk dat ik voor die 20 euro meer toch liever voor een nieuwe ga :) maar bedankt voor het kijken!
Pagina: 1