Aangezien mijn vorige topic gesloten werd omdat hij verkeerd stond (sorry) en er voor 't gemak maar even vanuit gegaan werd dat ik geen vooronderzoek had gedaan (dat had ik wel, ik kwam er alleen niet uit, daarom postte ik hier. Had zelf al gekeken naar de GTX 960, gtx 970 (te duur) en de 750 werd me ook al aangeraden maar die is niet eens leverbaar..)
Ik zoek een?
[i]Nieuwe videokaart, Mijn systeem is ongeveer 5 jaar oud, ik heb op dit moment een NVidia GTX 560. Ik merk alleen dat hij bij nieuwere spellen zoals bijvoorbeeld Division, echt heel slecht draait. Ik kan het alleen met moeite op low draaien. Daarentegen zij spellen zoals The Witcher 3 wel prima, al schijnen die beter geoptimaliseerd te zijn. Aangezien ik in de toekomst ook andere nieuwe spellen wil aanschaffen (Deus Ex, X-Com 2 etc) denk ik dat het wel handig is om mijn videokaart te upgraden.[i]
Wat is je budget?
Ongeveer 200 euro, maar iets eroverheen is oké.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf altijd erg tevreden geweest over NVidia, daarom wil ik daar graag bij blijven. Vroeger wel Ati Radeon kaarten gehad maar bijna altijd problemen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn computer is ongeveer 5 jaar oud en bevat als volgt:
CPU Type QuadCore Intel Core i5-2320, 3100 MHz (31 x 100)
Motherboard Name Intel Deer Flat DP67DE (1 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Motherboard Chipset Intel Cougar Point P67, Intel Sandy Bridge
BIOS Type AMI (08/24/2011)
Voeding 550 Watt. staat BQT- S6S- SYS - UA - 550W
8 GB ram, windows 7 64 bit.
Ik hoef geen kaart HD-mogelijkheden, volgens mij kan mijn scherm dat ook niet (pricewatch: Samsung Syncmaster T200 Zwart) hij is vrij oud namelijk. Overclockenmogelijkheden e.d. hoeft ook niet, ik heb nog nooit iets overgeclocked en ik weet ook niet hoe dat werkt. Zolang ik de nieuwste spellen de komende jaren op high kan draaien ben ik blij, liever geen kaart die ik binnen 2 jaar weer moet vervangen.
Nu kwam user Baloes (dank Baloes voor je post
) met deze kaart aan: pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD
Deze lijkt me wel wat, maar ik zag dat de chipset ook NVidia gtx 960 was. En ik had zelf ook al naar de "normale" NVidia GTX 960 zitten kijken, maar wat is nu het verschil tussen deze twee dan? Of is die er niet? Is dat de meest optimale kaart binnen mijn budget?
Ik zoek een?
[i]Nieuwe videokaart, Mijn systeem is ongeveer 5 jaar oud, ik heb op dit moment een NVidia GTX 560. Ik merk alleen dat hij bij nieuwere spellen zoals bijvoorbeeld Division, echt heel slecht draait. Ik kan het alleen met moeite op low draaien. Daarentegen zij spellen zoals The Witcher 3 wel prima, al schijnen die beter geoptimaliseerd te zijn. Aangezien ik in de toekomst ook andere nieuwe spellen wil aanschaffen (Deus Ex, X-Com 2 etc) denk ik dat het wel handig is om mijn videokaart te upgraden.[i]
Wat is je budget?
Ongeveer 200 euro, maar iets eroverheen is oké.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf altijd erg tevreden geweest over NVidia, daarom wil ik daar graag bij blijven. Vroeger wel Ati Radeon kaarten gehad maar bijna altijd problemen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn computer is ongeveer 5 jaar oud en bevat als volgt:
CPU Type QuadCore Intel Core i5-2320, 3100 MHz (31 x 100)
Motherboard Name Intel Deer Flat DP67DE (1 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Motherboard Chipset Intel Cougar Point P67, Intel Sandy Bridge
BIOS Type AMI (08/24/2011)
Voeding 550 Watt. staat BQT- S6S- SYS - UA - 550W
8 GB ram, windows 7 64 bit.
Ik hoef geen kaart HD-mogelijkheden, volgens mij kan mijn scherm dat ook niet (pricewatch: Samsung Syncmaster T200 Zwart) hij is vrij oud namelijk. Overclockenmogelijkheden e.d. hoeft ook niet, ik heb nog nooit iets overgeclocked en ik weet ook niet hoe dat werkt. Zolang ik de nieuwste spellen de komende jaren op high kan draaien ben ik blij, liever geen kaart die ik binnen 2 jaar weer moet vervangen.
Nu kwam user Baloes (dank Baloes voor je post
Deze lijkt me wel wat, maar ik zag dat de chipset ook NVidia gtx 960 was. En ik had zelf ook al naar de "normale" NVidia GTX 960 zitten kijken, maar wat is nu het verschil tussen deze twee dan? Of is die er niet? Is dat de meest optimale kaart binnen mijn budget?