[Tele2] Bandbreedte niet voldoende voor TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 16:30
Had voor een familielid een Internet & TV abonnement afgesloten bij Tele2.
Hij heeft geen PC in huis, alleen een tablet.

Daarom gekozen voor het aangeboden "Light" abonnement. 20mbit internetsnelheid samen met basis TV met een decoder.

Nu is ie vandaag gebeld met de mededeling dat 20mbit niet voldoende is om TV te kunnen kijken, daarom moet er voor een duurder pakket van minimaal 50mbit gekozen worden. [Waarom bieden ze dan 20mbit internet + tv als pakket aan? :F ] Natuurlijk moest daar ook weer extra voor worden betaald.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en om uitleg gevraagd, maar het was volgens haar alleen mogelijk icm het duurder 50mbit abonnement. Ik kan me voorstellen dat onwetende mensen daar zo in trappen, maar met 20mbit moet toch ook gewoon mogelijk zijn om zonder haperingen TV te kunnen kijken? Lang niet alle zenders zenden uit in native 1080p.

Een 1080p 60fps stream op YouTube trekt max 15mbit... Toch wilden ze het "Light" pakket niet afsluiten en was er alleen het "Basis" pakket mogelijk.

Wie kan hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn ouders hebben Tele2, met TV op 20 Mb, gaat prima zelfs in HD, je houdt weliswaar niet veel over als je tv aanzet, maar voor mijn ouders meer dan prima.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:25
Mogelijk woont je famililid te ver van de centrale en blijft er van die 20Mbit veel minder over. Een 50Mbit-abonnement is VDSL en daar telt niet de afstand tot de centrale maar tot de straatkast waar de DSLAM staat opgesteld, meestal veel dichter bij. Je kunt een en ander controleren op https://netco-fpi-info.fourstack.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 18:51
Idioot gewoon. Als het aangeboden word op de website en 20mbit wel beschikbaar is op het adres dan moet het gewoon geleverd worden anders moet het niet zo geadverteerd worden. Ik was van plan om ober to stappen naar Tele2 wegens het aanbieden van 100mbit, 90 mbit deze is wel te ontvangen op mijn adres maar als ik dit soort verhalen hoor wacht ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bas.
Wat voor snelheden krijg je bij Internet Light (en Basis) te zien als je de postcode en huisnummer
van die persoon invult bij de postcodecheck van Tele2? https://www.tele2.nl/shop/thuis/postcodecheck/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 16:30
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:45:
@Bas.
Wat voor snelheden krijg je bij Internet Light (en Basis) te zien als je de postcode en huisnummer
van die persoon invult bij de postcodecheck van Tele2? https://www.tele2.nl/shop/thuis/postcodecheck/
20, 50 en 100mbit.

Edit:

Zojuist contact gehad met de klantenservice [chat]. Het komt er op neer dat het adres te ver van de centrale af zit, waardoor er met het 20mbit abonnement niet voldoende overblijft om zonder haperingen TV te kunnen kijken.

Als dat nou telefonisch uitgelegd was, had mij dat een boel frustratie gescheeld...

[ Voor 31% gewijzigd door Bas. op 08-02-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar staat dan geen verhaal bij over 'eerlijk over internetsnelheden' en daadwerkelijk haalbare snelheden?
Zou kunnen. Die check laat dat blijkbaar nog niet voor alle postcodes zien.

Als het echt te ver van de centrale is dan krijg je met ADSL 'Internet Light' inderdaad problemen met tv.
Dan zou er met internetten ook misschien maar zo'n 7 of 8 mb gehaald worden.
'Internet Basis' is VDSL en dan word er aangesloten op een wijkkast in de buurt, waardoor de snelheid
stukken beter is. Kost wel 2 of 3 euro per maand meer, maar scheelt ook een hoop frustratie. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:28
Het 20Mbit pakket van Tele2 wordt waarschijnlijk via de CO ('oude' telefooncentrale) geleverd, terwijl de hogere snelheden via een straatkast worden geleverd via VVDSL. Het ligt dus niet per se aan de 20Mbit maar ook aan dat Tele2 bij het 20Mbit pakket (uit kostenbesparing?) een oudere techniek gebruikt voor de levering van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:47
Tele2 heeft al jaren combi ADSL2+/VDSL2 kaarten in haar DSLAM's.
Dus dit heeft niets met onwil of kostenbesparing te maken.
Het is net als hcQd aangaf een afstandsprobleem.
TS woont te ver van de nummercentrale af om meerdere TV streams te kunnen ontvangen.

Het probleem ligt eerder in een gebrekkige helpdesk die niet de juiste informatie kan geven aan haar klanten.
Maar dat is een universeel probleem van deze tijd.
Alles wordt uit handen gegeven aan callcenterbedrijven en die draaien alleen maar scripted scenario's.
Valt je vraag buiten het script, kan niemand je meer helpen of je krijgt een onzin antwoord/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
cornfed99111 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:01:
Tele2 heeft al jaren combi ADSL2+/VDSL2 kaarten in haar DSLAM's.
Dus dit heeft niets met onwil of kostenbesparing te maken.
Het is net als hcQd aangaf een afstandsprobleem.
TS woont te ver van de nummercentrale af om meerdere TV streams te kunnen ontvangen.

Het probleem ligt eerder in een gebrekkige helpdesk die niet de juiste informatie kan geven aan haar klanten.
Maar dat is een universeel probleem van deze tijd.
Alles wordt uit handen gegeven aan callcenterbedrijven en die draaien alleen maar scripted scenario's.
Valt je vraag buiten het script, kan niemand je meer helpen of je krijgt een onzin antwoord/oplossing.
Bij mij geeft Tele2 bij het Light pakket (20Mbit) een verwachte snelheid van 13Mbit aan. Terwijl ook de hogere pakketten van 50 en 100Mbit via VVDSL beschikbaar zijn.

Waarom zou Tele2 dan zo'n lage verwachtte snelheid tonen bij het laagste pakket? Tele2 heeft overigens in mijn regio geen eigen apparatuur staan, het huurt capaciteit van KPN Wholesale in om xDSL te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Hoe ver zit je van de nummercentrale?
Tele2 postcodecheck gebruikt de gegevens van Fourstack.

[ Voor 43% gewijzigd door cornfed99111 op 09-02-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik zit op ongeveer 2,5 km van de CO, voorheen ADSL gehad en had toen maximaal een snelheid van 12Mbit. Nu met VVDSL zit ik op zo'n 200 meter van de omgebouwde straatkast.

Dus ik was in de veronderstelling dat Tele2 mogelijk bij de lagere pakketten nog wel uit de CO levert, en bij de hogere pakketten wel gebruik maakt van de nieuwste technieken zoals VVDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Met je aangegeven afstand is dat een redelijke voorspelling wat je kan verwachten.
Tele2 levert geen ADSL2+ vanaf een straatkast, maar alleen uit de nummercentrale.
Normaal gebeurt dat via het eigen netwerk en DSLAM's, maar bij sommige centrales wordt gebruik
gemaakt van KPN apparatuur. Wel technisch een verschil, maar niet in abonnementen en voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL oftewel 'Internet Light' word door Tele2 inderdaad vanuit de centrale geleverd.

En de hogere pakketten zijn wel VDSL(2), maar nog lang niet allemaal
Vectored VDSL. En dat zal ook nog wel even duren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
VDSL2 met vectoring uit de nummercentrale is bij Tele2 (nog) niet mogelijk.
De Comtrend VI-3223u en de Comtrend CT-6373 hebben geen vectoring.
De Technicolor TG789BVN kan wel vectoring. En alleen dat model wordt uitgeleverd aan buitenring klanten.
Pagina: 1